در حال بروزرسانی

افزایش شمار تلفات زلزله ترکیه و سوریه به ۷۲۶۶ نفر

زمین لرزه بزرگی به شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.

آمار جدید کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه؛ 4300 نفر

بین الملل تابناک: زمین لرزه بزرگی به شدت 7.8 ریشتر در ساعت 04:17 دقیقه بامداد روز دوشنبه، 18 بهمن ماه 1401 مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.

افزایش شمار تلفات زلزله ترکیه و سوریه به 7266 نفر
1401/11/19 - 00:09

رسانه های دولتی سوریه گزارش دادند که حداقل 812 نفر در مناطق تحت کنترل دمشق جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب مجموع قربانیان زلزله در سوریه به یک هزار و 832 نفر رسیده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که تعداد قربانیان در این کشور به 5 هزار و 434 نفر رسیده است.

یک روز پس از وقوع زمین لرزه، امدادگران همچنان در شرایط سخت برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار تلاش می کنند.

این درحالی است که انتظار می رود تلفات این زلزله همچنان افزایش یابد.

یکی از مقامات سازمان ملل گفت احتمالا هزاران کودک در این زلزله جان خود را از دست داده اند.

شمار قربانیان زلزله ویرانگر حلب به 364 نفر رسید
1401/11/19 - 00:06

بنابر اعلام منابع بهداشت و درمان استان حلب، شمار قربانیان زلزله ویرانگر استان حلب (شمال غرب سوریه) تا شامگاه سه شنبه به 364 نفر رسید.

همچنین تعداد مصدومان این زلزله 702 نفر اعلام شده که از این تعداد 610 نفر جراحات جزئی داشتند که پس از درمان ترخیص شده اند و 92 نفر نیز جراحات شدید دارند که در بیمارستان های این شهر تحت درمان هستند.

تصاویر خسارات زمین لرزه در سوریه
1401/11/18 - 21:36

 

 
خسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریهخسارات زمین لرزه در سوریه
اعلام آمادگی الجزایر و مصر برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه
1401/11/18 - 21:33

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در یک تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، جان باختن شمار زیادی از مردم این کشور در جریان زلزله را تسلیت گفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، الجزایر با سوریه ابراز همبستگی می‌کند و کاملا آمادگی دارد که تمام تلاش خود را به کار ببندد تا از شدت این فاجعه دردناک کاسته شود.

بشار اسد نیز از دولت و ملت الجزایر به خاطر اعزام تیمهای امدادرسانی برای مشارکت در عملیات امداد و نجات و کمکهای انسان‌دوستانه ارسالی از سوی این کشور قدردانی کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز در تماس تلفنی با اسد، با سوریه ابراز همبستگی کرد و گفت که قاهره به ملت سوریه کمک خواهد کرد تا این مصیبت بزرگ را پشت سر بگذارد.

بشار اسد نیز از موضع مصر قدردانی کرد و گفت که چنین مواضعی، نشانگر روابط برادرانه بین دو کشور و دو ملت برادر است.

خطر گرسنگی بازماندگان زلزله در ترکیه را تهدید می‌کند
1401/11/18 - 20:54

به دنبال زلزله سنگین در ترکیه، رسانه‌های بین‌المللی به ابعاد این فاجعه طبیعی و وضعیت قربانیان و بازماندگان آنها پرداخته‌اند.

«خبرگزاری فرانسه» روز دوشنبه در گزارشی نوشت، ساکنان و بازماندگان شهر «شانلی اورفه» در جنوب شرقی ترکیه، با یک تهدید نامرئی اما قدرتمند «گرسنگی» روبرو هستند. خیابان‌های ترک خورده شانلی اورفه خالی هستند و هوا سرد و دما سنج بالای نقطه انجماد را نشان می‌دهد.

مردم شانلی اورفه مانند همسایگان خود در 9 استان دیگر که در زلزله 7.8 ریشتری روز دوشنبه و پس لرزه‌های ترسناک آن آسیب دیده‌اند، بر نیازهای اولیه جهت زنده ماندن تمرکز کرده‌اند.

قوی‌ترین زمین لرزه ترکیه در حدود 100 سال اخیر در ساعات اولیه روز دوشنبه این منطقه دورافتاده مرزی با سوریه را لرزاند و بیش از 5000 نفر را در ترکیه و سوریه ن کشت.

اینک ده‌ها خانواده در شهر شانلی اورفه در طبقه همکف هتل «هیلتون» این شهر پناه گرفتند. اوایل روز سه‌شنبه، بیشتر والدین همراه با فرزندانشان از بیم زلزله مجدد نخوابیدند.

پدر سه فرند جان بدر برده از این زلزله گفت: «ساعت 15:00 به اینجا رسیدیم. عصر دیروز هتل به ما سوپ داد اما شب هیچ غذایی نبود. ما و بچه‌ها گرسنه‌ایم. امروز نانوایی‌ها تعطیل خواهند شد، نمی‌دانم چگونه نان پیدا می‌کنیم.»

به دلیل خطر فروریختن ناگهانی ساختمان، امکان ندارد از آپارتمان او که چند خیابان دورتر است، غذا آورده شود. این شهروند ترکیه‌ای در حالی که سرش را با تاسف تکان می‌داد، گفت «از بازگشت می‌ترسیم. ساختمان ما اصلا امن نیست.»

در ادامه این گزارش امده است، دولت ترکیه در تلاش است تا افرادی را که پس از فروریختن خانه‌هایشان مجبور به رفتن به خیابان‌ها شده‌اند اسکان دهد. صدها هزار نفر شب را در خوابگاه‌ها، مدارس، مساجد و دیگر ساختمان‌های عمومی سپری کردند، در حالی که دیگران در هتل‌هایی پناه گرفتند که درهای خود را رایگان باز کرده‌اند.

این در حالی است که تامین غذا و سایر کمک‌های اولیه برای آنها یک چالش بوده است. طوفان جاده‌های منطقه را که برخی از آنها در اثر لرزه‌ها به شدت آسیب دیده‌اند، تقریبا صعب العبور کرده و بسیاری از فرودگاه‌های محلی بسته شده و باند فرودگاه های آنها نیاز به تعمیر دارند.

«مهمت سیلده» 56 ساله، پدر 6 فرزند گفت: «ما یک کاسه کوچک سوپ داشتیم، این کافی نیست.»

او امیدوار است که شهرداری محل در نهایت مواد غذایی را تامین کند. اما فعلا که خبری نیست. یک شهروند دیگر این شهر که با سه فرزندش قبل از سپیده دم دوشنبه تنها با سه پتو و تلفن همراه خود گریختند، ترجیح دادند با یک وعده غذایی کنار بیایند تا اینکه در باد و باران سرد منتظر بمانند.

 

افزایش شمار جان‌باختگان زلزله سوریه به 1782 نفر
1401/11/18 - 20:45

منابع رسانه‌ای از افزایش شمار جان‌باختگان زلزله در سوریه به بیش از 1700 نفر خبر دادند.

 شبکه خبری المیادین اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله سوریه به 1782 نفر رسیده است.

طبق این گزارش، این تعداد نهایی نیست و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

هشدار صلیب سرخ درباره وخامت اوضاع انسانی به دنبال زلزله در سوریه
1401/11/18 - 19:55

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن تاکید بر وخامت اوضاع انسانی در سراسر سوریه اعلام کرد، زلزله اخیر که تلفات بسیاری بر جای گذاشت به رنج و سختی‌های 12 سال جنگ داخلی در این کشور افزوده است.

این نهاد بین‌المللی امروز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای در واکنش به زلزله مهیبی که ترکیه و سوریه را به شدت لرزاند، اعلام کرد که وضعیت انسانی در سراسر سوریه وخیم است و این حقایق را نمی‌توان نادیده گرفت.

درحالیکه تعداد جان باختگان در سوریه به بیش از یک‌هزار و صد نفر رسیده و هنوز خبری از کمک‌های قابل توجه بین‌المللی نیست، صلیب سرخ معتقد است که چشم بستن بر مصائب بشری در سوریه ظالمانه و غیر انسانی است.

این کمیته بین‌المللی توضیح داد: این زلزله در سوریه لایه‌ای به تراژدی انسانی که طی 12 سال ادامه داشته، اضافه می‌کند.

در همین راستا سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد که 23 میلیون نفر می‌توانند از زمین لرزه بزرگ در سوریه و ترکیه تاثیر بپذیرند که در میان آنها 5 میلیون نفر جمعیت آسیب پذیر هستند.

تصاویری از امدادرسانی ها در ترکیه
1401/11/18 - 16:42

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه/ فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه/ فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه/ فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه/ فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه/ فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه/ فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه

فاجعه غم انگیز زلزله در پنج استان سوریه
1401/11/18 - 16:35

زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دیروز (دوشنبه) شمال غرب سوریه موجب خسارت های زیادی در پنج استان این منطقه از 14 استان سوریه شده است.

شدت زلزله دیروز شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود 400 کیلومتری آن را احساس کردند و نگران شدند.

این زلزله مردم کشور لبنان را نیز نگران کرد هرچند شدت آن در این کشور مقداری بیش از 4 درجه در مقیاس ریشتر بود.

استان های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله دیروز بودند و دچار خسارت های زیاد شده اند.

شهرهای حلب، حماه و ادلب از پنج استان یاد شده از اصلی ترین مناطقی می باشند که در اثر این زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بیشترین آسیب را دیده اند.

بنابر اخبار دریافتی، استان ادلب نیز همچون چهار استان دیگر شمال غرب سوریه دچار خسارت سنگین شده، ولی مردم این استان مصیبتی بالاتر از زلزله آنهم به نام تروریست های – تکفیری را در کنار خود دارند. به همین دلیل ارتش و دولت سوریه، به دلیل اشغال قسمت های زیادی از این استان توسط گروه های تروریستی – تکفیری نمی توانند به آسیب دیدگان این استان خدمت رسانی کنند، موضوعی که گرفتاری مردم این استان را دو چندان کرده است.

بنابر اعلام آخرین اخبار تا این ساعت، شمار کشته های زلزله بامداد دیروز شمال سوریه911 نفر عبور کرده و شمار مجروحان نیز 1448 نفر (به غیر از آمار استان ادلب) می باشد.

از اقدامات مهمی که روز گذشته و به دنبال زلزله شمال غرب سوریه رخ داد، نشست فوق العاده رئیس جمهور سوریه با هیات وزیران این کشور و صدور هفت دستور العمل فوری بود.

مهمترین این دستورات، تعیین یک راهکار معین جهت انجام تحرکات فوری در سطح ملی برای مواجهه با پیامدهای ناشی از این زلزله شدید بود.

این دستورات شامل:

اول: بسیج تمامی وزارتخانه ها، نهادها و مراجع ذیربط برای امداد رسانی به زلزله زدگان.

دوم: بسیج تمامی تیم ها و توانمندی های پدافند غیرنظامی، آتش نشانی، بهداشت، شرکت های عمرانی ملی و شعب آنها در استانداری ها، تمامی نهادهای خدمات رسان و ریاست های خدمات عمومی برای انجام عملیات نجات و آواربرداری. همچنین به تمامی استانداران دستور داده شد تا تمامی توان بخش دولتی و خصوصی را بسیج کنند و تمامی ساز وکارها را برای انجام عملیات امداد و نجات و کمک به آواربرداری به کار گیرند.

سوم: ارائه خدمات بهداشتی فوری برای تمامی مصدومان در استان های مختلف حادثه دیده و بسیج تمامی کادر پزشکی وزارتخانه های بهداشت، دفاع و آموزش عالی.

چهارم: مقرر شد سرپناه و غذا برای آسیب دیدگان به صورت فوری تامین شود و مشتقات نفتی برای تامین عملیات فنی اضطراری در استان های آسیب دیده تامین شود.

پنجم: وزارت بازرگانی سوریه بر تامین مواد غذایی لازم برای افراد آسیب دیده و بسیج نیروهای خود برای انجام دقیق و سریع این وظیفه اقدام کند.

ششم: تیم های ایمنی فنی برای ارزیابی وضعیت ساختمان های آسیب دیده و تشریح وضعیت فنی آنها و تخلیه آنها از ساکنین در صورت خطر اقدام کنند.

هفتم: وزارت منابع آبی سوریه برای شناسایی سریع مخازن و ایستگاه های آب و اطمینان از ایمنی آنها و اطمینان از تداوم دسترسی شهروندان به آب، وارد عمل شود.

خسارت های وارده در اثر زمین لرزه دیروز به حدی بوده که وزارت امور خارجه سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به دمشق کمک کرده و از تلاش‌های دولت سوریه برای مقابله با پیامدهای زلزله ویرانگر حمایت کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه در این باره آمده است: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه کل سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر شرکای اقدامات بشردوستانه از سازمان‌های بین‌المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌کند که دست یاری دراز کرده و از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

وزارت خارجه سوریه خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار در زیر آوار و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شد.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام نمودند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس هلال احمر سوریه خطاب به اروپا: نمایش مسخره تحریم‌ها را تمام کنید!
1401/11/18 - 16:30

رئیس سازمان هلال احمر سوریه اعلام کرد: ما خواهان لغو محاصره و تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه برای رویارویی با پیامدهای زلزله ویران‌گر هستیم.

به گزارش سانا، خالد حبوباتی، رئیس سازمان هلال احمر سوریه در کنفرانس خبری در دمشق عنوان داشت: ما به تجهیزات سنگین و آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی نیاز داریم تا بتوانیم به عملیات نجات و آواربرداری‌ها ادامه دهیم؛ این امر ایجاب می‌کند که تحریم‌ها از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن برداشته شود.

وی تاکید کرد: تعداد قربانیان رو به افزایش است و چندین ساختمان وجود دارد که با خطر فروپاشی مواجه است. نتایج زلزله، فاجعه بار است و نیروهای داوطلب ما در وضعیت آماده باش هستند اما ما تجهیزات کم داریم.

این مسئول سوری اظهار کرد که دولت سوریه 126 پناهگاه را در حلب، 23 پناهگاه در لاذقیه، 5 پناهگاه در حماه، 3 پناهگاه در حمص و سه پناهگاه در طرطوس ایجاد کرده تا به آسیب دیدگان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های اقتصادی بر وضعیت انسانی تاثیر گذاشته است. تعدادی از کشورها کمک‌هایی فرستاده‌اند، اما فاجعه بزرگ است و ما به کمک همگان نیاز داریم. ما تماس‌هایی از سوری‌ها در تعداد زیادی از کشورها دریافت کرده‌ایم و حساب بانکی را برای دریافت کمک‌های مالی افتتاح خواهیم کرد. احتمال افزایش تلفات انسانی وجود دارد.

حبوباتی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: از اتحادیه اروپا درخواستی دارم... تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه باید برداشته شوند. این نمایش خنده دار و مسخره را پایان دهید. الان بعد از این فاجعه زمان برداشتن تحریم‌ها فرا رسیده تا بتوانیم به تجهیزات سنگین دسترسی داشته باشیم. امیدوارم فورا با ما همکاری صورت بگیرد، ما کاملا آماده‌ایم.

از سوی دیگر، سازمان یونسکو نسبت به وضعیت در حلب بعد از زلزله اخیر که طی آن قلعه حلب در معرض آسیب‌های بسیاری قرار گرفت، نگرانی شدید خود را ابراز کرد. این سازمان اعلام کرد: ما درصدد هستیم کارشناسان را در ارزیابی میزان خسارت‌هایی که به مکان‌های آثار باستانی آسیب دیده در سوریه و ترکیه وارد شده، مشارکت دهیم.

در همین حال، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که نهادهای درمانی در سوریه آکنده از جمعیت بوده و کادر درمان در طول شبانه روز در حال رسیدگی به تعداد زیاد آسیب دیدگان هستند. در پی این زلزله،صدها خانه تخریب و هزاران تن آواره شده‌اند. پیامدهای شدید این فاجعه، می‌طلبد که کمک‌های بین المللی به سطح مطلوب برسد.

13.5 میلیون شهروند ترکیه تحت تأثیر زلزله قرار گرفتند
1401/11/18 - 16:29

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیم ترکیه اعلام کرد که 13.5 میلیون نفر از شهروندان این کشور در 10 استان به طور مستقیم تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند.

به گزارش تارنمای خبری استار ترکیه، مورات کوروم همچنین از تخریب واحدهای مسکونی زیادی در مناطق زلزله زده جنوب ترکیه خبر داد و گفت: در زلزله نخست و پس لرزه‌های شدید روز گذشته، خرابی گسترده‌ای اتفاق افتاده و بسیاری از ساختمان‌هایی که در زلزله اول آسیب دیده بود، در پس لرزه‌ها تخریب شد.

وی با اشاره به تعیین 30 استاندار معین و کمکی در 10 استان زلزله زده ترکیه و ادامه روند عملیات امداد و نجات افزود: بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی نیز تحت تأثیر زلزله قرار گرفته ولی خدمات درمانی به مجروحان ادامه دارد و برای ارائه بهتر خدمات، بیمارستان صحرایی نیز برپا شده است.

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغیبرات اقلیم ترکیه همچنین خسارت به راههای مواصلاتی و مسدود شدن برخی مسیرهای جاده ای در جنوب ترکیه را از جمله آثار این رخداد طبیعی ذکر کرد و ادامه داد: بزرگراه عثمانیه ـ غازی آنتپ غیرقابل استفاده شده است.

وی با هشدار به شهروندان مناطق زلزله زده مبنی بر دور ماندن از ساختمان‎های آسیب دیده گفت: پس لرزه‌ها همچنان ادامه دارد و تاکنون ده‌ها پس لرزه با بزرگی بیش از 6 ریشتر رخ داده و شهروندان باید از خانه‌های آسیب دیده دوری کنند.

کوروم از ادامه تلاش برای تامین نیازهای اسکان و تغذیه شهروندان آسیب دیده از زلزله خبر داد.

کریم کینیک رئیس هلال احمر ترکیه نیز با دعوت از شهروندان این کشور برای اهدای خون اعلام کرد که روند اهدای خون در سراسر این کشور برای استفاده در مناطق زلزله زده ادامه دارد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه نیز از اعزام سه هزار و 500 نیروی ارتش به مناطق زلزله زده این کشور خبر داد.

لبنان: بنادر و حریم هوایی ما برای کمک به سوریه باز است
1401/11/18 - 16:27

وزیر حمل و نقل لبنان از باز کردن حریم هوایی و بنادر این کشور برای کمک رسانی به زلزله زدگان و تسهیل ورود گروه های امداد و نجات به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «علی حمیه» تاکید کرد: بنادر طرابلس و بیروت و فرودگاه بیروت بر روی شرکت‌های حمل‌ ونقل هوایی و دریایی باز است و برای تسهیل ورود کمک‌ها به سوریه، پرداخت عوارض و مالیات لغو شد، این کمترین کار برای کمک به زلزله زدگان سوری است.

حمیه اضافه کرد که هیاتی از مهندسان ارتش لبنان، سازمان های دفاع غیرعامل، صلیب سرخ و آتش نشانی به سوریه اعزام خواهند شد تا در امداد رسانی به زلزله زدگان این کشور کمک کنند.

ورود نیروهای امدادی روسیه به سوریه برای کمک به زلزله‌زدگان
1401/11/18 - 16:25

در پی زلزله مرگبار بامداد روز گذشته (دوشنبه، 6 ژانویه) در سوریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، جان باختن شماری از شهروندان سوری را تسلیت گفت و تأکید کرد که روسیه آماده است در سختیها، در کنار ملت سوریه بایستد.

پوتین در ادامه تصریح کرد که دولت روسیه قصد دارد نیروهای امدادی و کمکهای فوری به سوریه اعزام کند تا دمشق بتواند این فاجعه را پشت سر بگذارد.

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه

بشار اسد نیز ضمن قدردانی از اقدام روسیه، گفت: این موضع فدراسیون روسیه نشانگر عمق روابط بین دو کشور و دو ملت بوده و در امتداد کمکهای روسیه به سوریه در جنگ مشترک علیه تروریسم است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز با انتشار تصاویری از ورود تیم‌های امداد و نجات روسیه برای کمک به عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان خبر داد.

افزایش تعداد کشته ها در ترکیه به 3549 نفر
1401/11/18 - 16:20

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در این برنامه تلویزیونی شمار جان باختگان زلزله دیروز در 10 استان کشورش را سه هزار و 549 نفر و تعداد مجروحان را 22 هزار و 168 نفر اعلام کرد و گفت: بیش از هشت هزار نفر از شهروندان نیز زنده نجات یافتند.

وی زلزله دیروز ترکیه را یکی از بزرگ‌ترین بلایای تاریخ جمهوری ترکیه، منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: هم اکنون 53 هزار و 317 نیروی جستجوگر در منطقه زلزله زده در حال تلاش برای نجات در زیر آوار ماندگان هستند.

اردوغان از توزیع 54 هزار چادر، 102 هزار تخت و سایر ملزومات در بین حادثه دیدگان ترکیه خبر داد و گفت: 100 میلیارد لیره اعتبار برای مدیریت زلزله به موسسات مرتبط اختصاص یافته است.

رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: به دلیل شرایط سخت زمستانی، در حمل و نقل و امدادرسانی تیم‌های جستجو و نجات با مشکل مواجه هستیم و به همین علت تعداد زیادی از پرسنل نیروهای امنیتی و نظامی نیز برای عملیات جستجو و نجات مأمور شدند.

وی تصریح کرد: نیروهای ژاندارمری ترکیه با هزاران نیروی متخصص و همچنین 26 هواپیمای باری و فرماندهی گارد ساحلی ترکیه با کشتی ها و قایق های خود در منطقه فاجعه در حال امدادرسانی هستند و برنامه ریزی برای قرار گرفتن هتل ها در خدمت حادثه دیدگان در حال انجام است و بر این اساس، 50 هزار تخت در منطقه آنتالیا آماده شده است.

آتش‌سوزی در بندر «اسکندرون» ترکیه برای دومین روز متوالی
1401/11/18 - 16:18

آتش‌سوزی در بندر «اسکندرون» ترکیه که از روز گذشته و در پی زمین‌لرزه در «غازی آنتپ» آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، زلزله 7.8 ریشتری روز گذشته در جنوب این کشور باعث سقوط کانتنرها در بندر اسکندرون وقوع آتش‌سوزی بزرگی در این بندر شده است.

منابع ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) خبر دادند که این آتش‌سوزی از روز گذشته آغاز شده و همچنان در این بندر ادامه دارد و نیروهای امدادی این کشور موفق به اطفای آن نشده‌اند.

آمار جدید کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه؛ 4300 نفر

بندر اسکندرون به طور فعال به بسیاری از بندرهای سراسر جهان، چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، متصل است. این بندر در سواحل مدیترانه قرار دارد و یکی از بزرگترین بندرهای کانتینری در منطقه مدیترانه شرقی به شمار می‌آید.

خدمات سرکنسولگری ایران در حلب به زلزله زدگان سوریه
1401/11/18 - 12:13

پس از زلزله اخیر در سوریه و ترکیه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه 17 بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه از آمادگی نهادهای امدادرسانی، درمانی و بهداشتی ایران برای کمک به آنها خبر داد.

وزارت بهداشت سوریه در همین خصوص اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان زلزله در مناطق تحت کنترل دمشق به 769 نفر افزایش یافته است. براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به 1448 زخمی و 769 کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته است. البته این آمار نهایی نیست.»

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با همتایان سوریه‌ای و ترکیه‌ای در این خصوص گفت‌وگو و آمادگی ایران برای کمک رسانی را اعلام کرد. وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که تیم پزشکی و امدادی هلال احمر ایران برای کمک به نجات آسیب دیدگان دوشنبه شب وارد ترکیه می‌شود.

از سوی دیگر هواپیمای حامل 45 تُن کمک‌های دارویی، غذایی و بهداشتی بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای زلزله‌زدگان سوریه، شب گذشته در فرودگاه بین‌المللی دمشق به‌ زمین نشست.

نیروهای امدادی ایران در عملیات امدادرسانی در حلب حضور دارند و کنسول ایران در حلب نیز مدیریت نیروهای ایرانی در عملیات امدادی را بر عهده دارد.

 

ویرانی 6 هزار ساختمان در ترکیه و کمک 65 کشور به آنکارا
1401/11/18 - 11:36

«یونس سزر» رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) آخرین شمار تلفات زلزله بامداد دوشنبه را 2 هزار و 921 نفر و شمار مجروحان را 15 هزار و 834 نفر اعلام کرد.

وی از تخریب کامل 6 هزار و 217 ساختمان و بنا در جریان زلزله شدید در ترکیه و از وقوع 243 پس لرزه شدید بیشتر از 6 ریشتری در 24 ساعت گذشته خبر داد.

سرزر بیان کرد: در همه مناطق زلزله زده ترکیه وضعیت فوق العاده اعلام و در چارچوب طرح واکنش به بلایای ترکیه، زنگ هشدار سطح 4 صادر شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) همچنین با اشاره به اعلام ارسال کمک از 65 کشور جهان گفت: تیم‌های اعزامی کشورهای مختلف در حال عزیمت به منطقه فاجعه زده هستند.

وی شمار نیروهای اعزامی از خارج برای امدادرسانی به زلزله زدگان ترکیه را 16 هزار و 400 نفر نیروی آماده و آموزش دیده ذکر کرد و افزود: تهیه سرپناه برای زلزله زدگان در اولویت قرار گرفته و تاکنون حدود 65 هزار چادر و بیش از 300 هزار پتو و سایر اقلام از جمله بخاری به مناطق حادثه دیده ارسال شده است.

آمار جدید کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه؛ 4300 نفر 

طبق جدیدترین آمار به روزرسانی شده از زمین‌لرزه مرگبار 7.8 ریشتری ترکیه، تلفات این زلزله در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از چهار هزار و 300 تن افزایش یافته است.

شبکه «ان دی تی وی» در این خصوص گزارش کرد، گروه های امداد و نجات در ترکیه و سوریه با دستانی خالی شب یخبندان دوشنبه را در میان آوار هزاران ساختمانی که در پی زمین‌لرزه‌های شدید فروریخته بودند، به امید یافتن بازماندگان جستجو کردند.

آمار جدید کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه؛ 4300 نفر

طبق این گزارش، تعداد تلفات تأیید شده در سراسر دو کشور سوریه و ترکیه پس از انبوهی از زمین‌لرزه‌های شدید در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه که بیشترین آن‌ها 7.8 ریشتر ارزیابی شده است، به بیش از چهار هزار و 300 تن افزایش یافت.

تیم‌های واکنش به بلایای طبیعی در ترکیه گزارش کرده‌اند که بیش از پنج هزار و 600 ساختمان در چندین شهر این کشور با خاک یکسان شده‌اند که در این میان ساختمان‌های چند طبقه‌ای نیز وجود داشته که در حین وقوع اولین زمین‌لرزه در بامداد دوشنبه، مملو از ساکنانی بوده که در آپارتمان‌های خود در خواب بودند.

شدت‌ زمین‌لرزه‌ها در ترکیه به خصوص شهر «قهرمان مرعش» واقع در جنوب شرقی ترکیه به اندازه‌ای بود که موجی از وحشت را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورد.

«ملیسا سلمان» یک گزارشگر 23 ساله در توصیف این رخداد گفت: «ما فکر کردیم آخرالزمان شده است. اولین باری بود که ما چنین چیزی را تجربه می‌کردیم.»

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در حال حاضر دو هزار و 921 تن در این کشور قربانی شده‌اند و مجموع قربانیان زمین‌لرزه در دو کشور سوریه و ترکیه به چهار هزار و 365 تن افزایش یافته است.

آمار جدید کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه؛ 4300 نفر

شبکه ان دی تی وی گزارش کرد، این نگرانی وجود دارد که تلفات غیر قابل جبران افزایش یابد و در همین راستا، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده‌اند که احتمالاً تلفات این زمین‌لرزه‌ به حدود 20 هزار تن برسد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده گفت که اولین زمین لرزه روز دوشنبه در ساعت 4:17 صبح به وقت محلی (04:47 دوشنبه صبح به وقت تهران) در عمق حدود 18 کیلومتری در نزدیکی شهر غازی آنتپ ترکیه که محل زندگی حدود دو میلیون نفر است، رخ داد.

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه گزارش کرده که تاکنون بیش از 14 هزار تن در ترکیه مجروح شده‌اند و این در حالی است که مقام‌های سوری می‌گویند دست‌کم سه هزار و 411 تن در این کشور زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ترکیه می‌گویند که سه فرودگاه اصلی این کشور از کار افتاده و این امر ارائه کمک‌های حیاتی را با مشکل مواجه کرده است. از طرف دیگر، کولاک زمستانی جاده‌های اصلی منطقه را زیر یخ و برف پوشانده است.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه 7.8 ریشتری این کشور در سال 1939 به وقوع پیوست که در آن 33 هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

از طرف دیگر، منطقه دوزجه ترکیه در سال 1999 دچار زلزله 7.4 ریشتری شد که در آن بیش از 17 هزار تن کشته شدند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان