"مشارکت" چاره مردم برای رفع مشکلات

روایت حداد عادل از گرانی‌های تأثیرگذار در انتخابات / توطئه بانیان گرانی و بانیان تحریم انتخابات علیه "صندوق رأی"

این یک واقعیت است که انتخابات در ایران ۲ دشمن دارد و آن ۲ دشمن نیز "بانیان گرانی" و"بانیان تحریم انتخابات" هستند.

سرویس سیاست مشرق _ دکتر غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اخیراً طی سخنانی در مسجد امام حسین (ع) ورامین که به مناسبت بزرگداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت ایراد شد، گفته است: دشمنان ملت ایران به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات 11 اسفند هستند و بر روی این مسئله تمرکز جدی دارند.

به گزارش مشرق، او سپس با اشاره به گرانی‌های موجود تصریح می‌کند: گرانی مردم را کلافه کرده است و جریان‌های سیاسی در کشور بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که مشکلات اقتصادی باعث عدم مشارکت بالا در انتخابات خواهد شد. [1]

روایت حداد عادل از گرانی‌های تأثیرگذار در انتخابات / توطئه بانیان گرانی و بانیان تحریم انتخابات علیه "صندوق رأی"

*سخنان بصیرانه و شجاعانه دکتر حداد عادل پیرامون وضعیت اقتصادی مردم بایستی مد نظر همه کسانی باشد که به نحوی جزو ساز و کار اجرایی انتخابات هستند.

"گرانی" فعلی که سبب بروز مشکلاتی در معیشت مردم شده نه یک ادعای پوچ است و نه یک تحلیل شخصی بلکه واقعیتی است با عوامل مشخص که عینا توسط مردم لمس می‌شود.

از طرفی زجر این مسئله برای مردم از آنجا بیشتر شده که قرار بود این گرانی‌ها کاهش یابد، سهم درآمد مردم در مقوله مسکن کمتر شود و اساسا معیشت ساده‌تری در دسترس آنها قرار گیرد. اما این اتفاقات رخ نداده و هم‌اکنون هم موسوم پاسخگویی مسئولان امر فرا رسیده است.

دقت شود که انتخابات اگرچه منصه‌ای است که مشارکت در آن در هر شرایطی ضروری است زیرا با "رأی خوب" همیشه می‌توان سبب بهبود شد اما همین انتخابات یک وجه دیگر نیز دارد و آن "پاسخگویی مسئولانه" است.

یعنی کسانی که وعده‌هایی به مردم داده‌اند و یا نقشی در وضع موجود دارند، باید بیایند و درباره آنچه به بار آورده‌اند پاسخگو باشند.

و البته بدیهیست که این پاسخگویی در کنار آن "ضرورت مشارکت حداکثری در هر شرایطی" موجب بالا رفتن اقبال عمومی نسبت به انتخابات خواهد شد.

این گفتار البته یک نتیجه منطقی دیگر نیز برای مردم دارد. و آن اینکه مردم اگر پاسخگویی درخوری برای گرانی هم نمی‌یابند، می‌توانند با مشارکت حداکثری در انتخابات، کسانی را بر سر کار بیاورند که به الزامات پاسخگویی مقیّد باشند.

در واقع این خصلت انتخابات و صندوق رأی است که هر بهبودی از آن متصور است.

حقیقتی که البته بانیان "تحریم انتخابات" قصد دارند مانع درک آن توسط مردم شوند.

این یک واقعیت است که در مقطع کنونی انتخابات ما 2 دشمن دارد و آن 2 دشمن نیز "بانیان گرانی" و"بانیان تحریم انتخابات" هستند.

مردم و دستگاه حکومتی کشور باید در مقابل این هر دو جریان هوشیار باشند.

***

1_mshrgh.ir/1561687

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان