روسیه چه زمانی چهارمین اقتصاد جهان خواهد شد؟

روسیه می‌تواند چهارمین اقتصاد جهان شود اگر تولید ناخالص داخلی آن حداقل ۲ درصد در سال رشد کند.

آندری بلوسف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه می‌تواند به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود، مشروط بر اینکه رشد پایدار حداقل 2 درصد در سال را با شتاب تدریجی تا سه درصد حفظ کند.

وی افزود: کشور ما باید تا سال 2030 به یکی از چهار اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. همانطور که مشخص است، امروز از نظر تولید ناخالص داخلی و برابری قدرت خرید، اقتصاد روسیه در رتبه پنجم قرار دارد. محاسبات نشان می‌دهد که روسیه می‌تواند به چهارمین اقتصاد جهان تبدیل شود و پیش از ژاپن قرار بگیرد، مشروط بر اینکه رشد پایدار حداقل 2 درصد در سال را با شتاب تدریجی تا سه درصد حفظ کند.

به گزارش ایسنا، بلوسف همچنین سطح بالایی از فعالیت سرمایه‌گذاری در روسیه را اعلام کرد.

معاون اول نخست‌وزیر روسیه گفت: بر اساس داده‌های سال گذشته، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت 9.8 درصد افزایش یافت و تقریبا سه برابر سریع‌تر از رشد تولید ناخالص داخلی است و حفظ رشد سریع سرمایه‌گذاری در کل دوره 2025تا2030 را فراهم می‌کند.

روسیه در پایان سال 2022 وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شد و از نظر برابری قدرت خرید و حجم اقتصادی از آلمان پیشی گرفت. بانک جهانی این ارزیابی را در ماه آگوست 2023 منتشر و ارزیابی تولید ناخالص داخلی جهان را در پایان سال 2022 به‌روزرسانی کرد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، روسیه در بین پنج اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد؛ اقتصاد چین در رتبه اول قرار دارد و پس از آن ایالات‌متحده است، هند، ژاپن و روسیه در رده‌های بعدی قرار دارند.

بیزنس نوشت، بر اساس برآورد اولیه سرویس آمار فدرال، رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2023 به 3.6 درصد رسید. وزارت توسعه اقتصادی پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2024 به 2.3 درصد رشد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان