طرز تهیه کچلیک بشتباش غذای شمالی خوشمزه

شما علاقه مندان به غذاهای شمالی می توانید در این بخش با طرز تهیه کچلیک بشتباش که یک دستور کاربردی و ساده دارد، آشنا شوید. این خوراک برای میان وعده ها عالی است.

طرز تهیه کچلیک بشتباش غذای شمالی خوشمزه

طرز تهیه کچلیک بشتباش با طعم و مزه فوق العاده در این بخش قرار داده شده است که می‌ توانید با نحوه تهیه این غذای شمالی عالی آشنا شوید. این غذای شمالی طعم فوق العاده ای دارد.

برای داشتن انواعی از غذاهای سنتی و محلی کافی است تا در آرگا ما را همراهی کنید. طرز تهیه کدو سوخاری و کدو برگر با طعم های جدید را در آرگا تجربه نمایید.

دستور تهیه کچلیک بشتباش

مواد اولیه:

  • کدو سبز: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 5 حبه
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • عدس: 1 پیمانه

طرز تهیه کچلیک بشتباش:

این غذای گیلانی و شمالی بوده که برای وعده‌ های غذایی مختلفی تهیه می‌ شود. شما می‌ توانید این غذا را به عنوان میان وعده شام و غیره سرو کرده و نوش جان کنید. این غذا مقوی بوده و یکی از انواع غذا های رژیمی محسوب می‌ شود. به دلیل داشتن کدو سبز شما می‌ توانید از خواص و ارزش غذایی این غذا نهایت استفاده را بکنید.

طرز تهیه کچلیک بشتباش

ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی خرد کرده و درون تابه با مقداری روغن به خوبی تفت داده تا طلایی شود. سیر را که از قبل رنده کردید به مواد اضافه کرده و تفت داده بعد از اینکه بوی عطر سیر بلند شد باید مواد ادویه را اضافه کنید.

توجه کرده که سیر نباید خیلی تفت بخورد. همین که بوی آن بلند شود کافی است. در صورتی که سیر زیاد تفت خورد تا پایان طبخ غذا سوخته و عطر و طعم خوبی ندارد. حالا باید کمی زردچوبه اضافه کرده و فلفل و نمک را نیز بریزید.

مواد را تفت داده و کدو های سبز را که به صورت نگینی برش زده‌اید اضافه کرده و تفت دهید تا مواد یک دست و نرم شود حالا در ادامه رب گوجه فرنگی را تفت داده که بوی خامی آن از بین رفته و رنگ آن تغییر کند.

پیشنهاد ما این است که از یک یا دو گوجه فرنگی رنده شده برای این مواد استفاده کنید. در این صورت اگر گوجه فرنگی شما ترش و طبیعی است، می‌ توانید رب را حذف کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کچلیک بشتباش باید عدسی‌ ها را که از قبل پخته‌ اید روی مواد بریزید به اندازه یک لیوان آب جوشیده روی مواد ریخته و درب قابلمه را قرار دهید تا کمی به غلظت مناسب برسد.

کچلیک بشتباش شمالی

بعد از اینکه مواد با یکدیگر ترکیب و یکدست شد و حالت غلظت مناسب را داشت، می‌ توان از روی حرارت برداشته و سرو کنید. این غذا با یک دستور تهیه ساده و چند دقیقه‌ ای یک غذای عالی برای میان وعده‌ هایی مثل شب است. غذا برای کودکان نیز دلچسب می‌ باشد. به ویژه در صورتی که در کنار ماست سرو شود.

ترکیب ماست و خیار یا ماست و کدو و یا ماست و نعنا نیز در کنار این ترکیب عالی می‌ شود. پس حتماً در کنار این غذا از ماست استفاده کنید. این غذا را می‌ توانید با نان سنگک و سبزی تازه نوش جان نمایید. این غذای عالی را حتماً تهیه کرده و در کنار عزیزان خود میل کنید.

چند نکته:

این غذا یک غذای ترکیبی و با اصالت شمالی است. اما می‌ توانید از ترکیب‌ های ویژه دیگری نیز برای طعم‌ دار کردن این غذا استفاده کنیم. ما به شما فلفل دلمه‌ای را پیشنهاد می‌ کنیم، افزودن کمی فلفل دلمه‌ ای نگینی شده به همراه این مواد طعم فوق العاده‌ای به آن می‌ دهد. همچنین می‌توانید از سبزیجات تازه و معطر نگینی شده نیز استفاده کنید. سبزی‌ ها را ساطوری کرده و بعد به مواد خود اضافه نمایید.

این غذا را می‌ توانید با استفاده از بادمجان نیز تهیه کنید. همچنین ترکیب بادمجان و کدو در این غذا یک ترکیب عالی بوده که بنا به ذائقه می‌توانید این دستور را هم داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان