آموزش ساخت ماشین بادکنکی با سه روش مختلف

آشنایی با روش ساخت ماشین بادکنکی یکی از آموزش های جالبی بوده که به راحتی می توانید بدون صرف هزینه زیادی با داشتن کمی خلاقیت و کمک گرفتن از روش و ایده های موجود این کاردستی زیبا را بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید و پس از ساخت آن را برای بازی و سرگرمی در اختیار کودکتان قرار دهید.

آموزش ساخت ماشین بادکنکی با سه روش مختلف

یکی از فعالیت های جالب و هیجان انگیزی که اغلب کودکان به آن علاقه دارند ساخت کاردستی بوده که ایده های متنوعی برای درست کردن انواع آن وجود داشته و با استفاده از انواع وسایل ساده و دور ریختنی می توان سازه های زیبایی را خلق کرد و استفاده نمود. والدین می توانند در خانه به همراه فرزندشان هر نوع کاردستی که مدنظر دارند را بسازند و از این طریق باعث افزایش مهارت و خلاقیت در کودک خود شده و همچنین باعث شکوفایی استعداد های او شوند. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب با استفاده از چند روش ساده و راحت به آموزش ساخت ماشین بادکنکی بپردازیم.

شیوه درست کردن ماشین بادکنکی

آموزش ساخت ماشین بادکنکی

ماشین بادکنکی کاردستی جذاب و شگفت انگیزی بوده که روش های گوناگونی برای درست کردن آن وجود داشته و برای انجام این کار نیاز به ابزار و مهارت خاصی ندارید تنها لازم است با تهیه چند وسیله ساده مطابق با یک روش آموزشی به راحتی به ساخت ماشین بادکنکی بپردازید و آن را برای بازی و سرگرمی در اختیار فرزندتان قرار دهید.

مراحل ساختن ماشین بادکنکی با وسایل ساده

ساخت کاردستی مزایای زیادی را برای کودکان به همراه دارد که شما می توانید ضمن لذت بردن از این فعالیت هنری از فواید آن نیز به طور کامل بهره مند شوید. در صورتی که تمایل دارید در خانه با مشارکت کودکتان به درست کردن این نوع کاردستی ماشین بپردازید باید از ایده ها و روش های مختلفی که وجود داشته کمک بگیرید و الگوبرداری نمایید. در ادامه به شرح روش های ساختن این کاردستی پرداخته ایم.

آموزش ساختن ماشین بادکنکی با پاکت شیر

درست کردن ماشین بادکنکی با پاکت شیر

برای ساختن این نوع کاردستی به وسایل مختلفی احتیاج دارید که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

  • پاکت شیر
  • سیخ چوبی 4 عدد
  • بادکنک
  • قرقره کوچک 4 عدد
  • خمیر بازی

مراحل انجام کار

در ابتدا باید یک سوراخ به میزان دهانه بادکنک در قسمت انتهایی پاکت شیر به وجود آورید. سپس دهانه بادکنک را از بین سوراخ رد کنید. در دو سمت پاکت شیر دو حفره ایجاد نموده تا بتوانید سیخ های چوبی را از آن ها رد کنید. در گام بعدی بایستی قرقره ها را درون سیخ های چوبی کرده و در دو سمت هر قرقره خمیر بازی قرار دهید تا بیرون نیایند. در اینجا ماشین شما حاضر شده و می توانید آن را به حرکت در آورید.

نحوه ساخت ماشین بادکنکی

روش ساخت ماشین با بطری

برای انجام این کار باید یک سری وسایل مختلف از جمله نی پلاستیکی، درب بطری، بادکنک، بطری پلاستیکی، نوار چسب، سیخ چوبی و اسفنج آماده نمایید.

نحوه ساخت

برای درست کردن این کاردستی باید در ابتدا بادکنک را در قسمت انتهایی نی پلاستیکی وارد نمایید. دقت نمایید که بادکنک بایستی از بخش انتهای بدون خمیدگی نی وارد گردد. سپس با کمک چسب نواری بادکنک را به نی متصل نمایید. با به وجود آوردن دو سوراخ در قسمت نیمه پایینی بطری پلاستیکی محور چرخ ها را وارد نموده و هر کدام از این سوراخ ها دو به دو بایستی در برابر هم به وجود آید.

در گام بعدی ساخت ماشین بادکنکی دو نی پلاستیکی را از این حفره ها رد کنید. از درون هر کدام از نی های پلاستیکی یک سیخ چوبی عبور دهید. به منظور درست کردن چرخ های ماشین قطعه های کوچکی از اسفنج را جدا نموده و آن ها را در درب های بطری بگذارید. در صورتی که اسفنج در دسترس ندارید می توانید از فوم یا قطعه های کوچک یونولیت استفاده نمایید.

برای درست کردن قسمت چرخ های ماشین به 4 عدد درب بطری احتیاج دارید. اکنون چرخ ها را در جای اصلی خود یعنی بر روی محور چرخ ها متصل نمایید. به منظور به وجود آوردن سیستم حرکتی ماشین یک حفره در بخش بالایی یعنی نیمه جلویی بطری بسازید. اکنون یک سوراخ نیز در بخش پایینی یعنی بخش عقبی بطری به وجود آورید.

در این بخش بایستی نی را از محلی که بادکنک به آن وصل نبوده از سوراخ اولی عبور دهید و از سوراخ دوم رد کنید. اکنون کاردستی شما حاضر شده است و با باد کردن بادکنک از راه نی با استفاده از گردش باد می تواند به طرف جلو به حرکت در آید.

نحوه ساختن ماشین بادکنکی با بطری

روش ساختن ماشین با بطری

برای ساخت این مدل ماشین بادکنکی به وسایلی از قبیل یک عدد بطری آب کوچک، یک عدد بادکنک، 4 عدد چرخ ماشین یا درب بطری، دو عدد میله فلزی یا سیخ چوبی، 5 عدد نی انعطاف پذیر، چسب حرارتی، قیچی و کاتر نیاز دارید.

نحوه ساخت

در ابتدا باید با کمک چسب حرارتی قسمت بالا و پایین 3 عدد نی را به هم چسب بزنید. توجه نمایید که تعداد نی ها بر حسب اندازه قطر دهانه بادکنک می تواند متفاوت باشد. سپس به میزان قطر نی ها در قسمت نیمه جلویی و بخش عقبی بدنه بطری نشانه گذاری نمایید و با کاتر آن را قیچی بزنید. در این مرحله بایستی نی ها را از بخش قابل انعطاف خم کرده و آن ها را از این بخش ها عبور دهید و خارج کنید.

اکنون دور تا دور مکان قرارگیری نی ها را با استفاده از چسب حرارتی سفت نمایید. سپس با استفاده از چسب دهانه بادکنک را به بخش قابل انعطاف نی متصل نمایید. اکنون دو نی را نزدیک به یک سانتی متر بزرگتر از پهنای بدنه بطری برش زده و با استفاده از چسب حرارتی به شکل موازی به آن چسب بزنید. نی ها بایستی از هر سمت بدنه بطری به میزان یکسان بیرون آمده باشند.

اکنون دو سیخ چوبی نزدیک به دو سانتی متر بزرگتر از بدنه بطری را برش بزنید. اکنون قسمت میانی درب نوشابه را چسب زده و سیخ چوبی را به آن متصل نمایید. پس از خشک شدن کامل چسب سیخ ها را از درون نی ها عبور داده و دو عدد درب بطری به سمت دیگر سیخ ها متصل نمایید. در اینجا کاردستی شما آماده شده و می توانید از آن استفاده نمایید.

آموزش ساختن ماشین بادکنکی

 

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای دیدن و الگوبرداری از ایده های مختلف ساخت کاردستی لپ تاپ و کاردستی با چوب به لینک های داده شده مراجعه کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان