عوامل رفع استرس چیست؟

ترس و دلهره یا اضطراب و استرس دو چهره دارد:بهنجار و نابهنجار. این زایده روانی، در اکثر انسان ها، کم و بیش وجود دارد و بلکه به قول دکتر مصطفی قالب در جهان کسی که نترس (و اضطراب و استرس نداشته باشد) زیرا ترسیدن یک رفتار انسانی بهنجار است و کسی که به هیچ وجه نترسد، انسانی که از مادر نزاده است

 ترس و دلهره یا اضطراب و استرس دو چهره دارد:
بهنجار و نابهنجار. این زایده روانی، در اکثر انسان ها، کم و بیش وجود دارد و بلکه به قول دکتر مصطفی قالب در جهان کسی که نترس (و اضطراب و استرس نداشته باشد) زیرا ترسیدن یک رفتار انسانی بهنجار است و کسی که به هیچ وجه نترسد، انسانی که از مادر نزاده است.
بهترین و اساسی ترین راه درمان هر دردی، شناخت منشأ پیدایش و راه نفوذ درد است، تا منشأ مسدود گردد و راه نفوذ بسته شود. در غیر این صورت تزریق و استعمال دارو بی اثر خواهد شد. پس برای رفع استرس و اضطراب و دلهره مانند بیماری های جسمی باید دو کار انجام داد:
یکی: منشأ پیدایش و نفوذ این زایدة روحی و روانی را شناخت و مسدود نمود،
دوم: عوارض به جا مانده از آن زایده بر روان را برطرف ساخت. مطالعة جزوه پیوست به نظر می رسد، کافی باشد.
مهم ترین توصیة ما به افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند، این است که درهای دیروز و فردا را به روی خویش ببندید. فقط به کارها و تکالیف امروزت بیندیش. درِ حوادث و خاطرات گذشته را ببند، و در آینده چه پیش خواهد آمد نیندیش. به بیان دیگر: عبرت را جایگزین حسرت بر گذشته و تدبیر را جانشین بیم از آینده قرار ده.
سعدیا! دی رفت و دیگر هیچ از او یاد مکن فردا که نیـــامده است فریاد مکن
آسلر، دانشمند غربی می گوید: در تمام مراحل حیات، درِ آهنینی بر روی گذشته یعنی دیروزی که دیگر وجود ندارد، محکم ببندید و همین طور یک پرده فولادین جلوی آینده یعنی فردایی که هنوز به وجود نیامده بکشید، آن وقت با اطمینان و آرامش خاطر امروزت را بگذرانید.


منبع : پاسخگو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان