پیام رهبران عربستان به سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی /هاشمی طباء گفت رأی نمی آورد اما تصمیم دارد کاندیدا شود

آیت الله هاشمی در خاطرات فروردین ماه سال ۸۰ از گلایه های سیدمحمد خاتمی از رئیس وقت قوه قضاییه و سردار رحیم صفوی نوشته است.

پیام رهبران عربستان به سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی /هاشمی طباء گفت رأی نمی آورد اما تصمیم دارد کاندیدا شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی از 29 فروردین سال 1380 را بخوانید؛

آقای [مصطفی] هاشمی‌طبا، [رییس سازمان تربیت بدنی] آمد.گزارشی از وضع ورزش داد و گفت، از 1377 سالن ورزشی که در برنامه دوم طراحی شد،حدود 800 واحد تکمیل شده و تعداد زیادی هم در دست ساختمان است وکارخانه‌ای برای تولید چمن مصنوعی واردکرده‌اند و در حال بستن قرارداد، با یک شرکت هلندی، برای تولید چمن طبیعی رول هستند. گفت، در فکر است که برای ریاست‌جمهوری نامزد شود؛ با اینکه می‌داند رأی نمی‌آورد. منظورش این است که حرف‌های لازم و برنامه‌های مورد نیاز را توضیح بدهد و به مردم بگوید،توقعات را در حد مقدورات کشور و رییس‌جمهور کم‌کنند و برنامه‌اش را همان سازندگی، به سبک دوره برنامه‌های اول و دوم تنظیم‌کرده است.

آقای صلاحمند، از مسئولان سابق حراست مجلس، برای عید دیدنی آمد و گفت، در سمت بازرس ویژه میدان‌های [میوه و تره‌بار] شهرداری [تهران] کار می‌کند و انتظار پشتیبانی دارد.

آقای [سیدمحمد] خاتمی، رییس‌جمهور آمدند.ناهار هم میهمان من بودند. مقداری از مشکلاتش را که در اثر افراط‌کاری‌های جناح چپ و راست و قوه قضاییه و ...، توضیح داد وگفت، هنوز نتوانسته به تصمیم نهایی در مورد نامزد شدن [در انتخابات ریاست‌جمهوری] برسد،با اینکه فشار دوم خردادی‌ها زیاد است و نگران آثار نیامدن است؛گرچه احتمال هم می‌دهد که در صورت نیامدن، دولت هماهنگی با رهبری درست شود و بتواند کار کند و بعضی از تُندی‌ها هم کم شود.

از اقدام اخیر دادگاه انقلاب در بازداشت‌ها هم ناراضی است و از تصمیم قوه قضاییه، برای تشکیل ستاد رسیدگی به جرایم مالی هم نگران است. من هم در نگرانی‌ها و تردید ایشان اظهار همراهی کردم وگفتم، به مسأله چایکاران شمال سریعاً برسند که با شروع چیدن برگ‌سبز، مشکل پیش نیاید.

آقای خاتمی، از آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رییس قوه قضاییه]، گله دارد و طرح مسایل جدی با ایشان را مفید نمی‌داند.گفت، [آقای رحیم صفوی]، فرمانده سپاه، در جلسه‌ای خصوصی گفته که خاتمی منافق است و برنامه براندازی دارد. خبر داد، آقای نایف، وزیرکشور عربستان، در جلسه خصوصی به ایشان گفته، به خاطر ایران و عربستان و منطقه، در انتخابات شرکت‌کند و این مطلب را به عنوان پیام رهبران عربستان گفته است.

در بخشی دیگر از این خاطرات آمده است؛

عصر، بسیج جامعه پزشکی استان خراسان آمدند و برنامه خود را برای تشکیل سراسری آن گفتند و خواستند که در اجتماع سراسری آنها در مشهد شرکت کنم. اکثرشان از پزشکانی هستند که در جبهه‌ها خدمت کرده‌اند. آقای حسن واعظی آمد و برای پذیرفتن همکاری در کمیسیون فرهنگی مجمع [تشخیص مصلحت نظام] و مصاحبه‌های که با سیما در مورد اقتدار ملی دارد، مشورت کرد.

اسراییل از اراضی غزه که دیروز اشغال کرده و گفته بود که می‌ماند، عقب‌نشینی کرده است؛گویا به خاطر مخالفت آمریکا. آقای [حشمت‌الله] طبرزدی، [مدیرمسئول هفته‌نامه پیام دانشجو] و جمعی از همفکرانش را بازداشت کرده‌اند.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان