این دم نوش گیاهی نفخ شکم را از بین می‌برد

نارنج گیاهی است درختی به ارتفاع حداکثر ۵ متر که شکوفه‌های آن را بهارنارنج می‌نامند.

این دم نوش گیاهی نفخ شکم را از بین می‌برد

به گزارش خبرآنلاین، این درخت حالت همیشه سبز دارد. بهارنارنج در حالت تازه، دارای بوی عطر و طعمی پسندیده است که پس از خشک شدن بوی آن ضعیف می‌شود.

به گزارش همشهری، بهارنارنج سفیدرنگ است و دارای پنج کاسبرگ، پنج گلبرگ گوشتی و بیست پرچم است. برای مصرف دارویی، بهارنارنج را به حالت غنچه ناشکفته هنگام صبح پس از آنکه ذرات شبنم خشک شد از درخت می‌چینند و سپس به سرعت در تاریکی خشک می‌کنند.

خواص دارویی دمنوش بهارنارنج

دمنوش بهارنارنج به عنوان ضدتشنج در بیماری‌های عصبی مانند هیستری و ضعف اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد و برای کنترل تشنج‌ها مفید است. دمنوش بهارنارنج برای رفع تپش قلب مفید است و برای کنترل حمله قلبی مؤثر است. همچنین در تقویت معده بسیار مؤثر است و به هضم غذا کمک‌ می‌کند. از دمنوش بهارنارنج برای رفع دل‌پیچه توصیه می‌شود و گاز معده را دفع می‌کند.

دمنوش بهارنارنج برای تقویت نیروی جنسی به کار می‌رود، ضدسرفه است و برای تسکین درد سینه مفید است. همچنین از آن در رفع سکسکه استفاده می‌شود.

موارد منع مصرف و عوارض جانبی

زیاده‌روی و مصرف بی‌رویه بهارنارنج موجب ناراحتی‌های کبدی می‌شود. بهار نارنج در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف شود. توجه داشته باشید که طبیعت این گیاه از نظر طب سنتی ایران، گرم و خشک است.

طرز تهیه دمنوش بهارنارنج

برای درست کردن دمنوش بهارنارنج کافی است 10 گرم از آن را در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت 20 دقیقه بر روی شعله غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد؛ سپس آن را صاف کنید و همراه با عسل میل کنید.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر