مدودف: مردم خاورمیانه گروگان دولت نفرت‌انگیزِ ایالات متحده هستند

معاون شورای امنیت ملی روسیه با ابراز تاسف نسبت به جان‌باختن افراد بی‌گناه در درگیری‌های کنونی در منطقه، گفت «آن‌ها گروگان دولت نفرت‌انگیزِ ایالات متحده هستند».

مدودف: مردم خاورمیانه گروگان دولت نفرت‌انگیزِ ایالات متحده هستند

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت: گِره خاورمیانه در حال تنگ‌تر شدن است. من برای از دست رفتن جان افراد بی‌گناه متاسف هستم. آن‌ها فقط گروگان یک دولت نفرت‌انگیز - ایالات متحده - هستند.

وی ادامه داد: در همین حال، برای همگان روشن است که یک جنگ تمام عیار تنها راه صلح متزلزل در منطقه است.

جنبش فلسطینی حماس روز چهارشنبه از به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی خود در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به محل اقامت وی ‌در تهران که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران در آنجا به سر می‌برد، خبر داد.

حماس رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را عامل شهادت هنیه دانست و گفت که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت درباره ترور رهبر سیاسی حماس و دخالت اسرائیل چیزی برای اظهار نظر ندارد. او همچنین مدعی شد که واشنگتن از برنامه‌ها برای هدف قرار دادن اسماعیل هنیه مطلع نبوده است.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز شهادت هنیه را یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول خواند که تهدیدی برای تشدید تنش در منطقه است.

وی افزود: روسیه مجدداً از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا خویشتن‌داری کنند و از هر اقدامی که می‌تواند وضعیت امنیتی در منطقه را به‌طور چشمگیری بدتر کند و به یک رویارویی نظامی در مقیاس وسیع منجر شود، اجتناب کنند.

همچنین «آندری نستاسین» معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه با محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: تردیدی وجود ندارد که به شهادت رساندن اسماعیل هنیه تأثیر بسیار منفی بر تماس‌های غیرمستقیم بین حماس و اسرائیل که چارچوبی برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه با شرایط قابل قبول دوجانبه فراهم می‌کند، خواهد داشت.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان