معرفی خودروی آینده کادیلاک

شماره روزنامه: ۶۰۸۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۶ ...

به گزارش بی‌بی‌سی، کادیلاک از سال 2004 میلادی برای رقابت با مدل‌های تقویت‌شده بنز و ب‌ام‌و که در زیرمجموعه‌های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید می‌شوند، زیرمجموعه‌ای به نام V تاسیس کرد و مدل‌های تقویت‌شده‌اش را با این نام به بازار عرضه می‌کند. با حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند.

کادیلاک اعلام کرده که می‌خواهد تا سال 2030 همه مدل‌هایش را با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. هویت سری V بیشتر از مدل‌های معمولی کارخانه به موتورهای بنزینی وابسته است و برای همین کادیلاک باید تعریفی تازه از این زیرمجموعه ارائه دهد. کانسپت آپیولنت‌ ولوسیتی این تعریف جدید از ظاهر و امکانات مدل‌های آینده سری V را نمایش می‌دهد.

برایان نزبیت، مدیر طراحی کادیلاک، می‌گوید در آپیولنت‌ ولوسیتی به دنبال فرمی بوده که نهایت یک خودروی اسپرت را در کنار نهایت یک خودروی لوکس نمایش دهد.

با حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند و در نتیجه فرم آپیولنت‌ ولوسیتی با خودروهای کنونی متفاوت است. خودرو کشیده و پهن است و ارتفاع بسیار کمی دارد. ظاهرش اغراق‌شده است، اما بخش‌هایی از خودرو مانند جلوپنجره و چراغ‌های جلو از طرح‌هایی است که کادیلاک در نسل بعدی مدل‌هایش استفاده خواهد کرد.

درهای بزرگ آپیولنت‌ ولوسیتی برای راحتی رو به بالا باز می‌شوند. درها دستگیره ندارند و با نزدیک شدن راننده به طور خودکار باز می‌شوند. راننده همچنین می‌تواند با لمس ستون عقب، درها را باز و بسته کند.

آپیولنت‌ ولوسیتی دو حالت برای رانندگی دارد. در حالت «آپیولنت»‌ یا تجمل، خودرو در سطح چهار خودران است و به جز در مواردی معدود به راننده نیاز ندارد. در این حالت فرمان داخل داشبورد است و پدال‌ها هم به عقب می‌روند. حالت دوم «ولوسیتی» یا سرعت است که فرمان و پدال‌ها به جلو می‌آیند و کنترل خودرو در اختیار راننده است. در این حالت خودرو با نمایش اطلاعاتی روی شیشه جلو، راننده را راهنمایی می‌کند تا در پیست‌ اتومبیل‌رانی عملکرد بهتری داشته باشد.

کادیلاک با سری V در بیست سال گذشته علاوه بر رقابت با خودروهای تقویت‌شده بنز و ب‌ام‌و، توجه مشتریان جوان‌تر و پولدارتر را به خود جلب کرده است. ظاهر آپیولنت‌ولوسیتی نشان می‌دهد که خودرو‌های سری V ممکن است در نسل‌های بعدی به جای رقابت با خودروسازان آلمانی، با محصولات کارخانه‌هایی مانند فراری و لامبورگینی رقابت کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان