ماهان شبکه ایرانیان

اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه جامعه نظام مهندسی است

عضو ائتلاف بزرگ مهندسان استان قزوین گفت: مهمترین دغدغه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، اقتصاد و معیشت می باشد و یکی از نگرانی‌های جامعه نظام مهندسی، رفع این مشکل است.

اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه جامعه نظام مهندسی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر «امیر کلهر» عضو ائتلاف بزرگ مهندسان و هیات مدیره فعلی و کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در رشته عمران با اشاره به سوابق خود گفت: از سال84 فعالیت خود را از استانداری آغاز کردم و 13سال است به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و استادیار دانشگاه فعالیت دارم و در هیات مدیره دوره هشتم هم یک سال به عنوان رئیس سازمان در خدمت اعضای نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بودم.

عضو هیات مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: مهمترین دغدغه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، اقتصاد و معیشت می باشد و یکی از نگرانی‌های جامعه نظام مهندسی، رفع این مشکل است.

کلهر با بیان اینکه تنظیم قرارداد بین مهندسان و کارفرمایان یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در سازمان نظام مهندسی پیگیری و اجرایی شود، اظهارکرد: با توجه به مسائل حقوقی که بین کارفرمایان و مهندسان به وجود می‌آید باید قراردادهای روشن و واضحی بین آن‌ها در حوزه طراحی، نظارت و اجرا تدوین شود که این موضوع تا حدودی در دوره هیات مدیره قبلی انجام شده ولی به نتیجه نرسیده است.

عضو ائتلاف بزرگ مهندسان خاطرنشان کرد: شاید یکی از آخرین استان‌هایی باشیم که در این حوزه هنوز اقدامی صورت نگرفته و این موضوع مشکلات بسیاری برای مهندسان به وجود می‌آورد بنابراین ضروری است این قرارداد را به ثمر برسانیم تا برخی از مسائل موجود بین کارفرمایان و مهندسان حل و فصل شود.

وی با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی مهندسان گفت: متاسفانه در حال حاضر حداقل تعرفه‌های موجود در سازمان نظام مهندسی محقق نمی‌شود که یکی از راهکارها دریافت مبالغ توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین و توزیع آن بین مهندسان است تا نرخ‌شکنی صورت نگیرد در این صورت بخشی از مشکلات معیشتی آنها مرتفع می‌شود.

کلهر با بیان اینکه مهندسان جزو فرهیختگان جامعه هستند، تصریح کرد: برای تک‌تک کاندیداها احترام قائلم و پیشنهاد می‌کنم مهندسان با اطلاع کامل از اهداف کاندیداها و مقایسه مدارک تحصیلی، سوابق علمی و اجرایی آن‌ها؛ انتخابی آگاهانه داشته باشند.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در پایان تاکیدکرد: با انتخاب آگاهانه سازمان قدرتمندی پیدا می‌کنیم و این سازمان می‌تواند در مجامع استانی و حتی خارج از استان قدرتمند عمل کند و منافع سازمانی و اعضا را تامین کند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان