ماهان شبکه ایرانیان

شکستن رکورد تولید و خرید گندم در کرمانشاه

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: رکورد تولید و خرید گندم در استان کرمانشاه شکسته شد.

شکستن رکورد تولید و خرید گندم در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کرمانشاه، علی چاله‌چاله در گردهمایی مدیران بخش کشاورزی استان به مناسبت آغاز کشت پاییزه، اظهار کرد: طی سال زراعی گذشته شاهد توفیقات خوبی در بخش کشاورزی استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف بودیم، از جمله موفقیت در جشنواره شهید رجایی طی 2 سال اخیر و شکستن رکورد تولید و خرید گندم در استان کرمانشاه و رتبه های برتر کشوری کرمانشاه در کشت هایی چون جو، چغندر قند، ذرت، که حاصل تلاش جمعی مدیران، کارشناسان و کشاورزان استان بوده است.

وی در ادامه با اشاره نقش کارشناسان بخش کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی افزود: مراکز جهاد کشاورزی می‌بایست خانه دوم کشاورزان باشد و در این مهم کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نقش برجسته‌ای دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با تاکید بر نقش کارشناسان بخش کشاورزی در ارائه توصیه‌های فنی برای مدیریت مزارع تصریح کرد: زمان آماده سازی بستر بذر، استفاده از ارقام مناسب، استفاده از کود و سم با نظر کارشناسان، استفاده از میزان بذر مناسب در هکتار، از نکات مهمی است که نقش مهمی در افزایش بهره‌وری مزارع و تولید بهینه خواهند داشت.

چاله‌چاله در ادامه موضوع الگوی کشت را مهم بر شمرد و اضافه کرد: رعایت الگوی کشت بسیار مهم بوده و با توجه به منابع محدود آب و خاک باید الگوی کشت به درستی مدیریت شود.

وی آنگاه نقش آمار در بخش کشاورزی را بسیار مهم تلقی و بیان کرد: آمار پهنه‌های کشاورزی می‌بایست برای برنامه‌ریزی اصولی با واقعیت‌های دهستان‌ها سازگار باشد.

چاله‌چاله سپس به موضوع تامین سوخت ادوات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع تامین سوخت ادوات بخش کشاورزی عملیاتی شده و امسال مشکلی برای تامین سوخت کشاورزان نخواهیم داشت.

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این گردهمایی بحث ممنوعیت کشت‌های ممنوعه را مطرح کرد و افزود: مدیران بخش کشاورزی می‌بایست نهایت تلاش خود را برای همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص جلوگیری از انجام کشت‌های ممنوعه را به عمل آورند.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در پایان سخنان خود به موضوع رفاهیات کارکنان و پیگیری مشکلات کارکنان پرداخت و گفت: امسال با همراهی استاندار کرمانشاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وضعیت بهتری را برای تأمین بخشی از رفاهیات کارکنان رقم خواهیم زد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان