ماهان شبکه ایرانیان

آیا نیل به مقامات عرفانی برای گناه کار توبه کننده میسّر است ؟

سیر الی اللّه و نیل به قرب الهی برای عموم راغبان حرکت در صراط مستقیم و طالبان نیل به برکات وفیوضات الهی ممکن و میسر است

سیر الی اللّه و نیل به قرب الهی برای عموم راغبان حرکت در صراط مستقیم و طالبان نیل به برکات وفیوضات الهی ممکن و میسر است . تنها در گاهی که به سوی هیچ کسی بسته نیست در خانهء خدای مهربان است . امام صادق 7در دعایی که هر روز در ماه رجب می خواندند چنین می فرماید .
در دعای معروف ماه رجب می خوانیم :  ای آن که در مقابل کم بسیار عطا می کنی , ای آن که هر که سؤال کند عطای می کند ,ای آن که به هر که سؤال نکند و تو را هم نشناسد باز از لطف و رحمتت عطا می کنی , جمیع خوبی های دنیا و جمیع خوبی های آخرت را به من عطا فرما.
توبه , برکات و آثار و منافع فراوان دارد از جمله :
1 گناهان را محو و نابود می کند.
قرآن می فرماید: پروردگارتان گناهانتان را میپوشاند.
2. قرآن می فرماید: خداوند برکات زمین و آسمان را بر توبه کاران نازل می کند.
3 قرآن می فرماید: توبه نه تنها گناه را می پوشاند و از بین می برد, بلکه آن را مبدل به حسنه می کند..
4 قرآن می فرماید: توبه کار حقیقتی چنان مورد عنایت و محبت پروردگار قرار می گیرد که حاملات عرش الهی نیز برای اواستغفار می کنند و تقاضای ورود او و خانواده اش را در بهشت برین و جنات عدن می نمایند..
و می فرماید: عرشند و آن ها که گرداگرد آن (طواف می کنند), تسبیح و حمد پروردگارشان را می گویند و به او ایمان دارند و برای مؤمنان استغفار می کنند (و می گویند) پروردگارا, رحمت و علم تو همه چیز را فرا گرفته است . پس کسانی را که توبه کرده و راه تورا پیروی می کنند, بیامرز و آنان را از عذاب دوزخ نگاه دار, آن ها را در باغ های جاویدان بهشت , که به آن ها وعده فرموده ای وارد کن . هم چنین از پدران و همسران و فرزندانشان هر کدام صالح بودند که تو توانا و حکیمی و آنان را ازبدی ها نگاه دار و هر کس را در آن روز از بدی ها نگاه داری مشمول رحمتت ساخته ای و این است همان رستگاری عظیم .
چه فیضی بالاتر از محبوب الهی واقع شدن و چه سعادتی فوق نیل به رستگاری و فوز عظیم در آخرت ؟! و همه ءاین ها نصیب توبه کار واقعی می شود. بنابراین کسی که به وسیلهء توبه آیینهء قلب را از زنگار گناه پاک کرد و روح وجان را با آب توبه شستشو کرد و راه تهذیب اخلاق و سیر سلوک الی اللّه را برگزید و از خداوند استعانت جست , به مقامات عرفانی نایل و از الطاف الهی بهره مند خواهد شد. حربن یزید ریاحی گناه بزرگی مرتکب شد و راه بر امام زمانش حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) بست , ولی وقتی تائب شد بر این توبه به مقامی رسید که هر انسانی آرزوی نیل به چنین مقامی را دارد و آن همان شهادت در رکات سالار شهیدان و سرور آزادگان می باشد و این نمونهء روشن وبارزی است که توبه کار می تواند به عالی ترین مقام ممکن نایل شود.

 

 


منبع : پاسخگو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان