ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کوکی انار شیرینی محبوب و خوشمزه پاییزی

طرز تهیه کوکی انار که یکی از کوکی های محبوب فصل هستند را در این قسمت مطالعه می کنید. این کوکی ویژه را می توانید در فصل پاییز تهیه کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکی انار شیرینی محبوب و خوشمزه پاییزی

کوکی ها یکی از محبوب ترین شیرینی های خانگی هستند که شما می توانید در این قسمت با طرز تهیه کوکی انار و روش تهیه آن آشنا شوید. این کوکی مخصوص برای پذیرایی در مهمانی های شما گزینه عالی بوده و روش تهیه آن بسیار ساده می باشد.

نحوه پخت کوکی انار فصل:

این کوکی یکی از شیرینی های پر طرفدار فصل بوده و شما می توانید به شیوه های مختلفی این شیرینی را تهیه کنید. در ادامه با نحوه آماده سازی این کوکی آشنا می شوید.

طرز تهیه کوکی انار خانگی

مواد اولیه:

آرد: 1 و 1 چهارم پیمانه
شکلان چیپسی: نصف پیمانه
تخم مرغ: 2 عدد
دانه انار: نصف پیمانه
شکر: 2 سوم پیمانه
کره: 150 گرم
بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
وانیل: نصف قاشق چای خوری
آب انار: 2 قاشق چای خوری
نمک: 1 سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکی انار ویژه:

برای داشتن این کوکی باید از انار فصل استفاده کنید. استفاده از انار ملس و با شیرین برای آماده کردن این نوع شیرینی مناسب است. برای اینکه یک کوکی مرغوب و خوشمزه داشته باشید، ابتدا تخم مرغ ها را از چند ساعت قبل درون دمای محیط قرار دهید.

رسپی کوکی انار
تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب شکسته و آب انار و وانیل را به آن اضافه کنید. مواد را کمی هم زده تا از حالت لختگی خارج شود. کره را باید روی حرارت کتری قرار داده تا به روش بن ماری باز شود. به همراه شکر و تخم مرغ با همزن مجدد ترکیب کنید‌.

در قسمت بعدی برای داشتن یک کوکی با بافت مناسب باید آرد را به همراه بکینگ پودر ترکیب کرده و چند مرتبه الک کنید. در مرحله بعد باید در چند قسمت مواد را به تخم‌ افزوده و به آرامی هم بزنید تا ترکیب شما یکدست شود. دانه های انار را نیز اضافه کرده و با استفاده از لیسک مواد را هم زده تا ترکیب و بافت شما عالی باشد. فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داده تا گرم شود. در ادامه نیز مواد کوکی را با شکلات چیپسی ترکیب کرده و کنار بگذارید. دانه های انار را نیز اضافه کرده خوب ترکیب کنید.

مواد لازم کوکی انار
در این مرحله از طرز تهیه کوکی انار باید درون سینی کاغذ روغنی قرار داده و مقداری از مواد کوکی روی آن بگذارید. کمی کوکی ها را با فاصله از یکدیگر قرار داده و و روی سطح آن را کمی پهن کنید‌.

شما برای قالب زدن مواد کوکی می توانید از قاشق یا اسکوپ استفاده نمایید. مواد را درون فر گذاشته و زمان دهید تا کوکی ها پخته شود‌. این کوکی ویژه برای پذیرایی در مهمانی ها نیز گزینه مناسبی بوده و  یک میان وعده سالم و مقوی برای کودکان شما است‌.

برای تزیین روی این کوکی ها نیز می توانید از مواد مختلف استفاده نمایید. اگر می خواهید کوکی صاف داشته باشید، باید آب انار را به جای دانه های انار اضافه کنید. در این روش شما می توانید، سطح کوکی ها را با خامه و مواد لازم کوکی تزیین کنید. در صورتی که کوکی را با دانه انار ترکیب نمایید، دیگر روی کوکی ها را نمی توانید، تزیین کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان