ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه ماست ترش خانگی با طعم عالی

طرز تهیه ماست ترش با یک دستور ساده را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این نوع ماست خانگی دستور تهیه ساده ای دارد و در کنار غذا نیز عالی می شود.

طرز تهیه ماست ترش خانگی با طعم عالی

ماست یک چاشنی عالی در کنار غذاها بوده که می توانید آن را با طعم های متنوع تهیه کنید. در این بخش می توانید با طرز تهیه ماست ترش خانگی با یو طعم و مزه عالی آشنا شوید که وعده مناسبی برای صبحانه نیز می باشد.

دستور تهیه ماست ترش

طرز تهیه ماست ترش خانگی:

برای داشتن این ماست خانگی ویژه با یک طعم عالی در این بخش همراه ما باشید. این ماست با یک دستور ساده تهیه می شود.

 

مواد اولیه:

  • شیر: 1و نیم لیتر
  • ماست محلی: 1 و نیم قاشق غذاخوری

نحوه تهیه ماست ترش در منزل:

شما این ماست را به روش سنتی تهیه می کنید‌. به همین دلیل یک دستور ساده داشته و می توانید برای تهیه انواعی از ماست ها نیز از این نوع روش استفاده کنید. شما با استفاده از ماست درون شیر موجب تخمیر آن شده و در نتیجه آن را به ماست تبدیل می کنید‌.

شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود.‌ بعد از اینکه شیر جوشید، زیر آن را کم کرده و کمی زمان دهید تا دمای آن متوسط شود. شیر برای اینکه به ماست تبدیل شود، باید حتما از ماست درون آن استفاده شده و به خوبی جوشیده باشد.

مواد اولیه ماست ترش

بعد از اینکه دمای شیر کمی گرم شده باید ماست را به همراه مقداری کمی شیر درون ظرفی رقیق کرده و بعد به مواد شیر خود اضافه نمایید.  شما می توانید با انگشت دست میزان گرمای شیر را تست کرده و اگر دست شما را نسوزاند، حرارت آن خوب است.

حالا درب قابلمه را بسته و ‌گوشه ای قرار داده و روی آن را با پتو بپوشانید تا گرم بماند و ماست شما بسته شود. دمای مناسب برای آماده شدن ماست 43 درجه بوده و بهتر است تا 10 ساعت در حالت استراحت بدون هیچ حرکتی در یک گوشه قرار بگیرد تا بسته شود.

طرز تهیه ماست ترش به همین سادگی بوده و می توانید با همین روش یک ماست ساده و آسان داشته باشید که به عنوان صبحانه و در کنار غذا نیز به راحتی استفاده می شود. بعد از بسته شدن باید ماست را درون یخچال قرار داده و بعد از خنک شدن، می توانید آن را سرو کنید.

طرز تهیه ماست ترش

شما می توانید درون این ماست نیز از نعناع و دیگر سبزیجات دلخواه برای مزه دار کردن، استفاده کنید. این نوع ماست ویژه طعم‌ عالی داشته و گزینه مناسبی برای پذیرایی شما است.

نکات تکمیلی تهیه:

برای تهیه این نوع ماست خانگی ساده باید از ماست محلی غلیظ و مرغوب استفاده کنید. همچنین حرارت دادن ماست نیز موجب شده تا یک ماست غلیظ داشته باشید. زیرا موجب شده تا آب اضافی مواد تبخیر شده و یک شیر سالم داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان