محسن مهاجرنیا:

پشتوانه مالی برای توسعه انجمن‌های حوزوی نداریم/ انجمن قرآن‌پژوهی در ردیف برترین‌ها

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با بیان اینکه انجمن قرآن‌پژوهی در این سال‌ها در ردیف برترین انجمن‌ها بوده است، گفت: پشتوانه مالی برای توسعه انجمن‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا، مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نبود پشتوانه مالی برای توسعه امکانات را از جمله موانع توسعه تعداد و فعالیت انجمن‌های علمی برشمرد و گفت: ساختمان کنونی انجمن از طریق دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما داده شده است و حوزه نیز حمایت جزیی در حد امکانات اولیه را دارد و بودجه ثابت برای انجمن‌ها نداریم.

وی افزود: برای ایجاد انجمن جدید با محدودیت و مشکلات شدید مواجه هستیم و یکی از موانعی که باعث شده تا چند انجمن سال‌ها در نوبت دریافت مجوز قرار بگیرند همین عامل است.

حمایت اندک از انجمن‌ها

مهاجرنیا ادامه داد: انجمن‌ها زیرمجموعه جایی نمی‌توانند باشند و به لحاظ علمی هم مستقل هستند لذا نه خودشان می‌توانند کار زیادی برای خود انجام دهند و امکاناتی جذب کنند و نه ما می‌توانیم حمایت چندانی داشته باشیم؛ البته مشکلات را به حوزه منتقل کرده‌ایم که کمک کنند اما در عمل، اندکی حمایت شده است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت انجمن قرآن‌پژوهی تصریح کرد: با وجود مشکلات برشمرده شده انجمن‌ها به فعالیت‌های خود ادامه داده و می‌دهند و در واقع حق عضویت اعضا که همان فعالیت رایگان آن‌هاست باعث تداوم برنامه‌ها شده و انجمن قرآن‌پژوهی نیز در زمره یکی از بهترین انجمن‌ها است.

وی اظهار کرد: انجمن‌ها اعضای ثابت و کارمندی ندارند و سر ریز وقت‌های اضافی خود را برای رفع دغدغه‌هایی که دارند به کار می‌برند لذا شور و شوق در انجمن‌ها وجود دارد.

عضویت 100 قرآن‌پژوه در انجمن قرآن‌پژوهی

وی افزود: انجمن قرآن‌پژوهی با صد عضو خوب کار کرده و جزء برترین‌ها بوده و هست، اما گاهی مشکلات مالی برجسته می‌شود.

اعتبارات انجمن‌ها یک‌دهم مراکز تحقیقاتی قم نیست

مهاجرنیا بیان کرد: کل اعتبارات و هزینه‌های کمک شده به انجمن‌ها در حد یک دهم مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قم نیست و همان طور که گفتم اعضاء داوطلبانه کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: انجمن قرآن‌پژوهی چند کار خوب در این سال‌ها انجام داده که مهمترین آن برگزاری همایش وزین و بین‌المللی مترجمان قرآن بود که با حداقل هزینه‌ها صورت گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر