ماهان شبکه ایرانیان

سیاستمدار و تاجر مسلمان هندی ترور شد

«بابا صدیقی» رئیس حزب ملی‌گرای کنگره هند، شهردار اسبق بمبئی، وزیر اسبق ایالت ماهاراشترا که تاجری شناخته شده هم بود، شب گذشته (شنبه شب) به ضرب گلوله کشته شد.

سیاستمدار و تاجر مسلمان هندی ترور شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا از خبرگزاری هندوستان تایمز، بابا صدیقی رهبر حزب کنگره ملی‌گرا (NCP) شنبه شب توسط سه مهاجم ناشناس در بمبئی به ضرب گلوله کشته شد.

این تاجر نامدار مسلمان، بیرون از دفتر پسرش ذیشان صدیقی، مورد حمله قرار گرفت. به گفته پلیس، مهاجمان 2 تا 6 گلوله به سمت وی شلیک کردند. وی به بیمارستان منتقل شد اما در آنجا جان باخت.

اکنات شینده، رئیس پلیس ماهاراشترا، گفت که دو نفر در ارتباط با تیراندازی توسط پلیس دستگیر شدند و متهم سوم متواری است.

به گفته پلیس بمبئی، بابا صدیقی 15 روز پیش تهدید به قتل شده بود که پس از آن تدابیر امنیتی برای حفاظت از وی افزایش یافته بود.

چند تن از رهبران احزاب مخالف دولت هند نسبت به قتل صدیقی ابراز نگرانی کردند و تمهیدات برقراری نظم و قانون در ماهاراشترا را زیر سوال بردند زیرا تیراندازی در روزی رخ داد که پلیس شهر به دلیل برگزاری مراسم دوشهرا (یک مراسم مذهبی هندوی بسیار گسترده در سراسر هند) در حالت آماده باش بود.

به گزارش تارنمای روزنامه «ایندین اکسپرس»، پلیس هند، نقش گروه گانگستری لارنس بیشنوی در قتل بابا صدیقی را تایید کرد. این گروه سابقه تهدید ترو سیاستمداران، هنرمندان و تاجران مسلمان را دارد که مهم‌ترین آنان سلمان خان، بازیگر مسلمان هندی است که در ماه آوریل سال جاری میلادی (فروردین 1403) خارج از اقامتگاهش هدف گلوله قرار گرفت اما آسیبی ندید.

سیاستمدار و تاجر مسلمان هندی ترور شد

این باند در قتل‌های مرتبط با اخاذی در ایالت‌های شمال هند، از جمله قتل یک صاحب باشگاه ورزشی در ماه گذشته در دهلی، دست داشته است.

بیشنوی که در حال حاضر در زندان مرکزی سابارماتی در احمدآباد به سر می‌برد، به دلیل تهدیدهای مداوم خود برای سلمان خان، شهرت قابل توجهی به دست آورده است. به گفته پلیس هند، برادر بیشنوی، آنمول و دستیارش روهیت گودارا که مظنون به اقامت در کانادا هستند، باند او را از بیرون اداره می کنند.

بیشنوی، که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از محبوبیت برخوردار است، جوانانی را از ایالت‌های شمال هند از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای انجام کارهای خود استخدام می‌کند.

بابا صدیقی که بود؟

بابا صدیقی به تازگی پس از استعفا از حزب ملی کنگره در اوایل سال جاری میلادی به حزب کنگره ملی‌گرا (NCP) به رهبری آجیت پاور پیوسته بود. وی سه بار نماینده مجلس نمایندگان در منطقه بندرای شرقی بود اما در انتخابات مجلس ماهاراشترا در سال 2014 در برابر نامزد حزب بهارتیا جنتا (BJP) آشیش شلار شکست خورد.

وی همچنین به مدت دو دوره متوالی از سال 1992 تا 1997 به عنوان شهردار بمبئی فعالیت کرد و در طول دولت حزب ملی کنگره به نخست‌وزیری مان‌موهان سینگ، در اوایل سال 2000، سمت‌هایی مانند وزیر دولت ایالتی در امور مواد غذایی و تدارکات مدنی، کار، اداره غذا و دارو (FDA) و حمایت از مصرف‌کننده را بر عهده داشت.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان