ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه شامپو خشک در خانه

می توانید انواع شامپو خشک را از بازار تهیه کنید یا این که در منزل آن را تهیه کنید. در این مطلب با طرز تهیه شامپو خشک خانگی به چند روش ساده آشنا می شوید.

طرز تهیه شامپو خشک در خانه

می توان به جای شستن روزانه موها از شامپو خشک استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه شامپو خشک خانگی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در زمان های اضطراری از آن استفاده و همیشه موهایی شاداب و درخشان داشته باشید.

آشنایی با طرز تهیه شامپو خشک خانگی

به طور کلی شامپو زدن روزانه موها سبب شده روغن طبیعی پوست سر از بین رفته و آن را خشک کند. بنابراین به جای شستن هر روز موها می توان از کاربرد شامپو خشک بهره برد. البته برخی از انواع شامپو خشک معمولا دارای موادی است که مو را در برابر موخوره و شکنندگی آسیب پذیر می کنند. از این رو با درست کردن شامپو خشک در منزل می توانید انتخاب کنید که چه موادی روی موهای شما قرار بگیرد.

در ضمن موادی را استفاده می کنید که سبوم طبیعی موها را از بین نمی برند و پوست سر را دچار خشکی و خارش نمی کنند. مزایا و کاربرد شامپو خشک برای اکثر افراد شناخته شده می باشد ولی برخی ترجیح می دهند آن را در منزل تهیه تا در هر زمانی که بخواهند از آن استفاده کنند.

شامپو خشک خانگی عطر فوق العاده ای داشته و موها را شاداب نشان می دهد. ضمن چربی و کثیفی موها را برطرف کرده بدون این که مو را نامرتب و خشک کنند. در این مطلب با طرز تهیه شامپو خشک خانگی آشنا می شوید.

عملکرد شامپو خشک به چه صورت است؟

شامپو خشک چربی اضافی پوست سر و مو را جذب کرده و به سلامت موها کمک می کند. در ضمن برخی آزمایشات انواع مدل شامپو خشک خانگی نشان داده عوارض جانبی ناشی از استفاده بیش از حد از شامپو خشک تجاری را کاهش می دهند.

شامپو خشک خانگی تا حد بسیاری در زمان، تلاش و هزینه شما برای داشتن موهای با طراوت و شاداب صرفه جویی می کند. می توانید گزینه های مختلفی از این محصول را در بازار خریداری کنید ولی می توانید با طرز تهیه شامپو خشک خانگی که در این مطلب اشاره می شود، آشنا شده و محصول طبیعی تری را استفاده کنید.

چه موادی در تهیه شامپو خشک خانگی استفاده می شود؟

پیش از همه بایستی ماده جاذبی برای جذب چربی و روغن اضافی روی مو استفاده شود. از این رو می توان از پودر زغال فعال برای موهای تیره تر، پودر اوروت یا نشاسته ذرت برای موهای روشن تر استفاده کنید. در ضمن پودر رنگ خنثی نیز اهمیت داشته و سبب می شود شامپو خشک با رنگ مو بیشتر تناسب ایجاد کند.

برای موهای با رنگ قرمز یا بلوند توت فرنگی می توان از دارچین نیز استفاده کرد. افراد با رنگ موی خاکستری یا نقره ای می توانند از رس یا سفال بنتونیت و افراد با رنگ موی خرمایی یا قهوه ای می توانند از پودر کاکائو استفاده کنند.

همچنین برای این که موها با بوی بد مواد و روغن همراه نشود می توانید کمی شامپو معمولی نیز به آن اضافه کنید. ضمنا برای عطر سریع در شامپو خشک می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه و محلول شامپو خشک خانگی را مانند حالت عادی درست کنید.

5 دستور تهیه شامپو خشک خانگی

برای تهیه شامپو خشک خانگی باید از یک پایه مثل نشاسته ذرت استفاده و آن را با دیگر مواد ترکیب تا سلامت موها حفظ شود.

به طور مثال برای محافظت موها در مقابل اشعه ماورابنفش می توانید از آرد برنج استفاده کنید. از پودر قهوه یا شنبلیله برای درمان شوره سر، از زغال فعال برای موهای چرب و برای خوشبو کردن موها می توانید از عصاره نعناع، پرتقال، اکالیپتوس و روغن علف لیمو استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه شامپو خشک خانگی به 5 روش آشنا می شوید.

1. شامپو خشک خانگی برای موهای قهوه ای

برای افراد سبزه و بلوند تیره استفاده از پودر کاکائو مناسب است. این پودر به راحتی با موهای قهوه ای ترکیب شده و سبب تغذیه فولیکول های مو می شود. همچنین با افزایش خونرسانی سبب رشد و تقویت موها شود.

این نوع شامپو خشک به موها درخشندگی و عطر دلپذیری می بخشد. ضمنا از التهابی که بر الگوهای رشد و سلامت مو تاثیر می گذارد پیشگیری می کند. برای تهیه این شامپو خشک خانگی به دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو، دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک قاشق غذاخوری روغن علف لیمو نیاز است.

این مواد را باهم ترکیب کرده و به کمک یک برس آرایشی آن را روی موها اعمال کنید.

2. شامپو خشک خانگی برای موهای سفید، نقره ای و بلوند

ریشه گیاه پیکان یا پنجه غازی دارای مواد مغذی با کیفیتی است که می تواند سبب تغذیه موها و پوست سر شده و موهایی سالم، نرم و ابریشمی ایجاد کند. این شامپو خشک روی موهای بلوند به خوبی عمل کرده و سبب حجم دهی موها می شود. ضمنا روغن به راحتی جذب شده و بو را برطرف می کند.

برای تهیه شامپو خشک خانگی مذکور به دو قاشق غذا خوری پودر گیاه پیکان، دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک قاشق غذاخوری روغن علف لیمو نیاز است. این مواد را با هم ترکیب کرده و به کمک یک برس آرایشی روی موها اعمال کنید.

3. شامپو خشک خانگی برای موهای قرمز

برای موهای قرمز دارچین بهترین گزینه خواهد بود. چرا که دارچین به راحتی با موهای قرمز ترکیب شده و رنگ موادی که در شامپو خشک استفاده شده را می پوشاند. همچنین به عنوان محرک عمل کرده و با بهبود خونرسانی به پوست سر سبب سلامت و تقویت موها می شود. ضمنا دارای خواص ضد باکتریایی بوده و از عفونت و التهاب پوست سر جلوگیری می کند.

برای تهیه این نوع شامپو خشک خانگی به دو قاشق غذاخوری پودر دارچین، یک قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس و دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت نیاز است. این مواد را با هم ترکیب و سپس روی موهای سر اعمال کنید.

4. شامپو خشک خانگی برای موهای قهوه ای تیره تا مشکی

در این شامپو خشک زغال فعال استفاده می شود که سبب می شود چربی اضافی موهای قهوه ای تیره یا مشکی از بین برود. زغال فعال علاوه بر پاکسازی و آبرسانی موها، سموم و بوی تعریق را از موها برطرف می کند. ضمنا شوره و خارش پوست سر را از بین می برد.

نشاسته ذرت نیز روغن های پوست سر را جذب کرده و سبب شادابی موها می شود. دقت کنید این نوع طرز تهیه شامپو خشک خانگی ممکن است موهای بلوند را تیره نماید. برای آماده سازی آن به دو قاشق غذاخوری پودر زغال فعال، دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس نیاز است.

این مواد را به میزان مساوی با هم ترکیب کرده و به کمک یک برس آرایشی به موها و پوست سر اعمال کنید.

5. شامپو خشک خانگی برای موهای تیره و مشکی

برای تهیه این نوع شامپو خشک خانگی به یک قاشق غذاخوری پودر زغال فعال، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک چهارم فنجان پودر کاکائو، سی قطره روغن لاوندر، دو قاشق غذاخوری سفال یا رس بنتونیت و نصف فنجان پودر اوروت یا نشاسته ذرت نیاز است.

همه این مواد را درون فنجان مخصوص ریخته و آن ها را اندازه گیری کنید. بعد مواد را با هم ترکیب و به آرامی به پوست سرد زده و ماساژ دهید تا چربی اضافه گرفته شود.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با طرز تهیه شامپو خانگی و ماسک مرطوب کننده مو خانگی روی لینک ها کلیک و از این مقالات بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان