ماهان شبکه ایرانیان

همه چیز در مورد جراحی بینی

بینی به عنوان یکی از شاخص‌ترین اجزای صورت، نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی چهره دارد. جراحی بینی یا رینوپلاستی، روشی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با تغییر شکل بینی، به ظاهری جذاب‌تر و متناسب‌تر دست پیدا کنند.

همه چیز در مورد جراحی بینی

از دیرباز، انسان همواره در جستجوی زیبایی بوده و با پیشرفت علم، این آرزو بیش از پیش دست یافتنی شده است. بینی به عنوان یکی از شاخص‌ترین اجزای صورت، نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی چهره دارد. جراحی بینی یا رینوپلاستی، روشی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با تغییر شکل بینی، به ظاهری جذاب‌تر و متناسب‌تر دست پیدا کنند. این عمل نه تنها برای بهبود ظاهر، بلکه برای رفع مشکلات تنفسی نیز کاربرد دارد. اگر تصمیم به انجام جراحی بینی گوشتی خود گرفته‌اید، لازم است اطلاعات کاملی درباره این عمل بدانید. در این مقاله، به بررسی جوانب مختلف جراحی بینی در کلینیک زیبایی جردن دکتر نجف بیگی خواهیم پرداخت.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای جراحی بینی هستند؟

امروزه عمل رینوپلاستی چنان پیشرفت کرده که تقریباً هر نوع بینی با هر شکل و شمایلی می‌تواند کاندیدای جراحی بینی باشد. اگر بینی نسبت به سایر اجزای صورت خیلی بزرگ، کوچک، پهن یا باریک باشد یا اگر انحراف تیغه بینی باعث مشکلات تنفسی شده باشد و یا بینی در اثر ضربه آسیب دیده باشد می‌توان به کمک جراحی رینوپلاستی آن را برطرف کرد. با توجه به این مطالب، انواع بینی‌هایی که معمولاً برای جراحی مناسب هستند شامل یکی از موارد زیر است:

  • بینی گوشتی: بینی‌هایی که پوست ضخیم و غضروف کمی دارند.
  • بینی‌ استخوانی: بینی‌هایی که پوست نازک و استخوانی دارند.
  • بینی‌ کج: بینی‌هایی که به دلیل ضربه یا عوامل ژنتیکی کج شده‌اند.
  • بینی‌ با قوز: بینی‌هایی که بر روی پل بینی یک برجستگی استخوانی دارند.
  • بینی با نوک افتاده: بینی‌هایی که نوک بینی به سمت پایین متمایل شده است.

همه چیز در مورد جراحی بینی

مراحل انجام جراحی بینی

شخصی که می‌خواهد جراحی بینی انجام دهد، باید یک سری مراحل را سپری کند تا بهترین نتیجه دلخواه را از انجام عمل بگیرد. این مراحل به شرح زیر است.

مشاوره اولیه

در ابتدا جراح، بینی را به دقت معاینه می‌کند و با متقاضی درباره انتظاراتش صحبت می‌کند. سپس براساس ساختار بینی و تغییراتی که جز علایق بیمار است، بهترین روش جراحی به او پیشنهاد می‌شود.

آمادگی برای جراحی

بعد از انجام مشاوره، نوبت به مرحله آمادگی پیش از جراحی است. برخی آزمایشات خون و عکس‌برداری‌ها برای اطمینان از سلامت فرد قبل از عمل انجام می‌شود. در مواردی، از بیمار خواسته می‌شود که مصرف برخی داروها مانند آسپرین و داروهای ضد التهاب را چند روز قبل از عمل قطع کند. همچنین، به مدت 8 ساعت قبل از عمل باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود.

روز عمل

در روز عمل بیمار برای بیهوشی و انجام جراحی بستری می‌شود. دو نوع بیهوشی وجود دارد. یکی بیهوشی عمومی که در بیشتر موارد جراحی بینی تحت این نوع بیهوشی انجام می‌شود و دیگری بیهوشی موضعی که در برخی موارد به صلاحدید پزشک از این بیهوشی همراه با آرام‌بخش استفاده می‌شود.

جراحی

صرف نظر از اینکه پزشک قرار است چه نوع جراحی بینی را برای متقاضی در نظر بگیرد، معمولاً از یکی از دو تکنیک زیر استفاده می‌کند:

  • روش باز: در این روش، یک برش کوچک در پایه بینی ایجاد می‌شود تا جراح بتواند به تمام ساختارهای بینی دسترسی داشته باشد. در این روش اکثر بخیه‌ها روی بینی زده می‌شود.
  • روش بسته: در این روش، برش‌ها داخل بینی ایجاد می‌شوند و جای زخم قابل مشاهده نیست.

تغییر شکل بینی

جراح برای تغییر شکل بینی، ممکن است برخی از غضروف‌ها یا استخوان‌های اضافی را بردارد (جراحی بینی گوشتی) یا از غضروف‌های دیگر قسمت‌های بدن برای تقویت ساختار بینی (جراحی بینی استخوانی) استفاده کند. در این راستا نوک بینی ممکن است کوچک‌تر، بزرگ‌تر یا تیزتر شود. در صورت وجود انحراف تیغه بینی، جراح آن را نیز اصلاح می‌کند. پس از اتمام تغییرات، برش‌ها با بخیه بسته شده و بینی با پانسمان پوشانده می‌شود.

همه چیز در مورد جراحی بینی

دوره نقاهت

بعد از عمل، تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم‌ها طبیعی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. نکته مهم در این زمینه اینکه، برای نتیجه گیری مطلوب از جراحی بینی گوشتی یا سایر انواع بینی، بیمار باید به دقت دستورالعمل‌های جراح را برای مراقبت از بینی خود دنبال کند.

بهبودی

پیچیدگی عمل و میزان تغییراتی که روی بینی ایجاد می‌شود بر مدت زمان بهبودی تاثیرگذار است. معمولاً افراد سالم‌تر سریع‌تر بهبود می‌یابند. به طور کلی، هر بیمار با هر شرایط بدنی باید یک سری نکات را بعد از عمل رعایت کند.

  • اول از همه اینکه، خواب کافی به بدن کمک می‌کند تا انرژی لازم برای ترمیم را به دست آورد.
  • هنگام خواب باید سر را بالا نگه داشته شود.
  • تا جای ممکن بیمار باید لباس‌های جلو باز بپوشد تا در زمان تعویض، دچار برخورد دست با بینی خود نشود.
  • مصرف انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و روی به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.
  • تا زمانی که بینی پانسمان دارد باید از رفتن به حمام و شستن صورت خودداری شود.
  • ورزش‌های شدید در این دوره ممنوع است.
  • باند و گاز استریل تنها توسط پزشک برداشته می‌شود و تا یک هفته بیمار حق دست زدن به آنها را ندارد.
  • مصرف غذاهای سدیم دار در هفته‌های اول بعد از عمل ممنوع است. چرا که مانع از بهبود التهابات می‌شود.
  • استفاده از کمپرس سرد بعد از جراحی بینی گوشتی تا حد زیادی می‌تواند کبودی و التهابات را برطرف کند.
  • بعد از اولین ملاقات با پزشک و درآوردن پانسمان، چسب بینی تجویز می‌شود و بیمار باید طبق دستور جراح از آن به مدت مشخص استفاده کند.
  • به‌ طور معمول بیمار دو هفته بعد از عمل می‌تواند به روال عادی زندگی خود برگردد. البته دستورالعمل‌های پزشک تا زمان بهبودی کامل باید به طور کامل رعایت شود.

هزینه عمل بینی

هزینه عمل بینی قیمت ثابتی ندارد و بسته به یک سری فاکتورها تعیین می‌شود. برخی از عوامل مهم در این زمینه که در کلینیک زیبایی جردن دکتر نجف بیگی در نظر گرفته می‌شود، شامل مواردی همچون نوع بینی (جراحی بینی گوشتی به دلیل پیچیدگی عمل و نیاز به تکنیک‌های خاص، هزینه بیشتری دارد)، نوع عمل (میزان تغییراتی که در بینی ایجاد می‌شود)، مدت زمان عمل، هزینه‌های جانبی (آزمایشات قبل از عمل، داروها، بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان)، بیمه (برخی از مشکلات بینی مثل مسائل تنفسی یا جداسازی حرفه‌های بینی تحت پوشش بیمه قرار دارد) و مراقبت‌های بعد از عمل (برخی بیماران به دلیل شرایط خاص بدنی، نیاز به داروهای خاص یا مراقبت پس از عمل دارند) است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان