ماهان شبکه ایرانیان

قلعه‌نویی: شاید در جام جهانی نباشم/بعضی‌ها به جای کمک، به ما تبر زدند!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از برتری مقابل قطر گفت: دقایقی که عقب بودیم تماشاگران واقعی در ورزشگاه بودند و تیم را تشویق کردند و باعث شدند بازی را برگردانیم.

قلعه‌نویی: شاید در جام جهانی نباشم/بعضی‌ها به جای کمک، به ما تبر زدند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 مقابل قطر قرار گرفت و توانست در ورزشگاه راشد شهر دوبی حریفش را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد. تیم‌ملی با این برد، 10 امتیازی شد و با تفاضل گل بیشتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه A قرار گرفت.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: از تمام بازیکنان و مجموعه تیم تشکر می‌کنم. این برد را باید به ملت عزیز ایران تبریک بگویم. دقایقی که عقب بودیم، تماشاگران واقعی در ورزشگاه بودند و تیم را تشویق کردند و باعث شدند بازی را برگردانیم. امروز یکی از روزهای خوب ما بود و چهار گل زدیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتر بزنیم ولی نشد. به تیم قطر هم تبریک می‌گویم، چه زمانی که بازی مساوی بود و چه زمانی که عقب بودند بازی خوبی ارائه دادند.

او در ادامه گفت: امروز یکی از بازی‌های خوب گروه بود و آسیا از این بازی لذت برد. بازی قبل [جام ملت‌های آسیا] که 3 بر 2 باختیم خیلی بدشانس بودیم. در آن دیدار یک توپ روی دروازه ما آمد و سه گل خوردیم و موقعیت‌های زیادی خراب کردیم. امروز خط دفاع ما بسیار خوب بود و تله گذاری خوبی داشتیم و توانستیم سرعت بازی را بالا ببریم.

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: به همه تبریک می‌گویم. شاید در این برد، کمترین نقش را من داشتم و به مهدی تاج و دیگر همکاران تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم که در شرایط سخت کمک می‌کنند تا فوتبال ایران راهش را پیدا کند.

قلعه‌نویی همچنین گفت: این برد در ادامه راه به ما کمک می‌کند. یکی دو روز می‌توانیم شادی کنیم و پس از آن باید به فکر بازی‌های بعدی با قرقیزستان و کره شمالی باشیم. امیدوارم بتوانیم با بازی‌های خوب، دل مردم ایران را شاد کنیم. بزرگترین تیم‌های دنیا هم یکنواخت نمی‌توانند بازی کنند ولی جاهایی که باید به ما کمک می‌کردند، با تبر ما را زدند که این موضوع جای نگرانی دارد.

او در ادامه گفت: پیشکسوتانی مانند بهتاش فریبا، حسین فرکی، محصص، چراغپور، رجبی و ... در شرایط سخت ما را راهنمایی کردند. از کسانی مثل حسن روشن که از ما انتقاد می‌کند ولی خیلی وقت‌ها هم راهنمایی می‌کند. من از همه پیشکسوتانی که دلشان برای فوتبال می‌سوزد تشکر می‌کنم. وقتی اصغر شرفی را در مراسم بزرگداشت حشمت مهاجرانی، بزرگ فوتبال ایران - که برایش آرزوی سلامتی دارم - دیدم به من روحیه داد و گفت به راهت ادامه بده. خیلی‌ها مثلا در صداوسیما و جاهای دیگر دنبال حب و بغض و تسویه حساب هستند که نمی‌خواهم بحثش را باز کنم. خیلی از آقای جبلی [رئیس سازمان صداوسیما] تعجب می‌کنم که چرا به برخی افراد فضا می‌دهد که اظهار نظر کنند؟ ما خیلی ایراد داشتیم ولی باز هم در نهایت خوشحالم که توانستم با یک بازی خوب 3 امتیاز بگیریم. ان‌شاءالله با دو برد خوب بتوانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی 2026 داشته باشیم.

او در مورد تغییر در خط دفاعی و استفاده از میلاد محمدی در پست دفاع راست گفت: میلاد محمدی در چند پست بازی می‌کند و نه تنها میلاد، بلکه امید نورافکن هم در بیشتر بازی‌ها در وسط زمین بازی می‌کرد ولی امروز دفاع چپ بازی کرد و یکی از بازیکنان خوب ما بود. میلاد یکی از خوب‌های ما بود. درست است که در اوایل بازی عملکرد خوبی نداشت ولی در ادامه وظایفی را که به او دادیم به نحو احسن انجام داد. در این اردو جوانان، ما را امیدوار کردند. در حالی که به جوانان بازی نرسید اما خوشحالم که با روحیه و انگیزه بالا در تیم ملی هستند. آرام آرام باید تغییر نسل همراه با نتیجه‌گیری داشته باشیم.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: از خبرنگارانی که پای ثابت تیم ملی هستند، تشکر می‌کنم. امیدوارم تیم ملی روز به روز بهتر شود. به بازیکنان گفتم شاید من در جام جهانی نباشم، همانطور که 8 ماه پیش گفتم باید ژاپن را در فینال آسیا ببریم، در جام جهانی باید دو مرحله بالا برویم. توانایی بازیکنان بالاست و 40 دقیقه 10 نفره جلوی ازبکستان و امروز مقابل قطر بازی کردند و باید به این موضوع توجه کرد که ریکاوری خوب و تمرینات خوب باعث رقم خوردن این اتفاق مقابل قطر شد.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان