ماهان شبکه ایرانیان

لزوم بهره‌برداری از ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها برای مدیریت منابع آبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: بهره‌برداری از ظرفیت تصفیه فاضلاب‌های خانگی برای استفاده بهینه از منابع آبی ضروری است.

لزوم بهره‌برداری از ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها برای مدیریت منابع آبی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «وحید درگی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به بازدید یک روزه مجموعه مدیریت شهری استان قزوین به منظور بررسی وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب لوکال شهر کرج، اظهارکرد: هدف از اجرای این بازدید اجرای قوانین بالادستی و بهره‌گیری از تجربیات موفق استان‌های دیگر در زمینه جداسازی آب فضای سبز از آب شرب بود.

وی افزود: در این بازدید تأکید بر بهره‌برداری از ظرفیت تصفیه فاضلاب‌های خانگی برای استفاده بهینه از منابع آبی مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مدیران حاضر در این بازدید با بررسی فرآیندهای تصفیه فاضلاب و امکانات موجود در این تأسیسات، به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در جهت بهبود کیفیت خدمات آب و فاضلاب پرداختند.

وی تصریح کرد: این اقدام به عنوان یک گام مهم در راستای توسعه پایدار و مدیریت بهینه منابع آبی در استان البرز تلقی می‌شود که می‌توان آن را در قزوین اجرایی کرد.

درگی اظهارکرد: توسعه چنین برنامه‌هایی می‌تواند به کاهش مصرف آب شرب و افزایش کارایی استفاده از منابع آبی در فضای سبز شهری کمک کند و به این ترتیب به حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی شهروندان منجر شود.

«عین اله رمضانی» معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در جریان بازدید مذکوراظهارکرد: در این طرح، تامین مالی اجرای پروژه های فاضلاب و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهری دنبال می شود.

وی تصریح کرد: اینگونه همکاری های بین دستگاه های خدمات رسان موجب تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مطلوب به مردم می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین درخاتمه بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین آماده است تا نسبت به جذب سرمایه های بخش های خصوصی و دولتی به منظور اجرای پروژه ها در قالب مشارکت مالی، کمک های خیرین و واگذاری بهره برداری پروژه ها، مشاوره های فنی و نظارتی لازم را ارائه دهد.

گفتنی است؛ دراین بازدید، مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی استانداری، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، مدیران شرکت آبفا و آب منطقه‌ای، شهرداران شهرهای تابعه استان قزوین و معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین حضور داشتند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان