ماهان شبکه ایرانیان

پرونده های مسن در محمدیه ۷۱درصد کاهش یافت

رئیس دادگستری محمدیه گفت: در سال گذشته ۲۳۶پرونده مسن و معوق در محمدیه وجودداشت واین رقم در سال جاری با ۷۱درصد کاهش به ۶۸پرونده رسیده است.

پرونده های مسن در محمدیه 71درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «فتح اله علی محمدی» رئیس دادگستری محمدیه با بیان اینکه حوزه قضایی محمدیه دارای تراکم جمعیتی بالا و وسعت زیاد می باشد اظهارکرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی محمدیه، شهر های پرجمعیت محمدیه، مهرگان، شریف آباد، بیدستان و تعداد زیادی روستا نیز در این حوزه واقع شده است.

وی افزود: علی رغم همه تلاش های صورت گرفته، اما به دلیل افزایش روزافزون جمعیت در این منطقه، میزان ورودی پرونده در نیمه نخست سال جاری با 5درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 10هزار و 473فقره افزایش یافته است.

رئیس دادگستری محمدیه عنوان کرد: با تلاش هایی که قضات و دادگستری در حوزه قضایی محمدیه داشتند، میزان خروجی پرونده از محکام قضایی با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 9هزار و 739فقره رسیده است.

علی محمدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده های مسن و معوق این حوزه قضایی گفت: در پایان سال گذشته 236پرونده مسن و معوق در حوزه قضایی محمدیه وجود داشت که این رقم در سال جاری با 71درصد کاهش شامل 68پرونده شد.

کاهش 13درصدی سرقت در محمدیه

وی بیشترین عناوین پر تکرار اتهام حوزه قضایی محمدیه را مربوط به پرونده های توهین به اشخاص عادی، سرقت و ضرب و جرح عمدی دانست و اذعان کرد: با همراهی دستگاه های امنیتی و انتظامی و با توجه به گزارشات واصله، میزان سرقت در حوزه قضایی محمدیه در نیمه نخست سال جاری، با 13 درصد کاهش روبرو بوده است.

رئیس دادگستری محمدیه اظهارکرد: بیشترین خواسته ها در این حوزه مربوط به درخواست صدور اجراییه نسبت به چک بلامحل، مطالبه وجه، تامین خواسته، دستور موقت و تامین خواسته است که در سال جاری کاهش یافته است.

علی محمدی با بیان اینکه 9شعبه شورای حل اختلاف در حوزه قضایی محمدیه مستقر می باشد، گفت: در نیمه نخست سال جاری 4هزار و 868 پرونده وارد شورا های حل اختلاف حوزه قضایی محمدیه شده که تا کنون 4هزار و 635ففره مختومه اعلام شده است.

صلح و سازش 32درصد پرونده ها در محمدیه

وی عنوان کرد: با مصالحه یک هزا و 138پرونده در شعب شورای حل اختلاف حوزه قضایی محمدیه، 32درصد از پرونده های موجود در نیمه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس دادگستری محمدیه در خاتمه خاطر نشان کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در استان، به زودی 4شعبه دادگاه صلح در این حوزه راه اندازی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان