ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه روغن سیر مرغوب در خانه

طرز تهیه روغن سیر به روش ارگانیک و خانگی را در این قسمت مطالعه می کنید. این نوع روغن در موارد زیادی استفاده شده و طعم دهنده مقوی و فوق العاده ای برای غذا است.

طرز تهیه روغن سیر مرغوب در خانه

روغن سیر خانگی یکی از روغن‌ های مرغوب بوده که می‌ توانید آن را به روش خانگی نیز تهیه کنید. در این بخش با طرز تهیه روغن سیر به روش خانگی آشنا می‌ شوید.

نحوه روغن گیری از سیر:

یکی از انواع روغن‌ هایی که می‌ توانیم به عنوان یک چاشنی نیز در غذاهای خود استفاده کنید، روغن سیر بوده که خواص سرشاری دارد. در این بخش تهیه این روغن را مطالعه خواهید کرد.

روغن سیر

مواد اولیه:

  • سیر تازه: 5 حبه
  • روغن زیتون: نصف فنجان

طرز تهیه روغن سیر مرغوب:

برای گرفتن روغن سیر که یکی از روغن‌ های خوشمزه و طعم دهنده به غذا هست. شما به سیر تازه احتیاج دارید. ابتدا باید 4 حبه یا پنج حبه سیر را خرد کرده درون تابه‌ ای بریزید. به آن مقداری روغن زیتون اضافه نمای تابه را روی حرارت ملایم قرار داده زیر آن را روشن کرده و زمان دهید، تا به آرامی سیرها درون روغن تفت بخورد.

3 تا 4 دقیقه زمان برای انتقال گرما به سیر و بلند شدن عطر سیر کافی است. در این مدت متوجه می‌ شوید که عطر سیر بلند شده و کم کم روغن شما عطردار می‌ شود. مواد را به میزانی تفت دهید تا سیرها قهوه‌ ای شده و بعد می‌ توانید زیر آن را خاموش کنید.

طرز تهیه روغن سیر

توجه داشته باشید که سیرها نباید بیش از حد برشته و سوخته شود. در این صورت روغن شما ممکن است، کیفیت خود را از دست دهد و طعم تلخی بگیرد. پس سیر را در حدی تفت دهید که تغییر رنگ داده و کمی قهوه‌ ای رنگ شود.

بعد از اینکه سیرها تفت خورد، باید تابه را از روی حرارت برداشته و روغن را از یک صافی رد کنید تا سیرهای موجود در آن گرفته شود. این کار را می‌ توانید چند مرتبه انجام دهید، تا یک روغن صاف و شفاف و بدون سیر داشته باشید. اگر سیر درون روغن باشد، در زمان استفاده و یا طبخ ممکن است دوباره شیرها بسوزد.

روغن سیر طبیعی

حالا کمی زمان دهید تا سیرها سرد شده و بعد آن را درون شیشه‌ های مورد نظر ریخته و می‌ توانید برای مدت‌های طولانی استفاده کنید. این روغن برای پخت و پز نیز استفاده می‌ شود و به عنوان یک طعم دهنده فوق العاده نیز خواهد بود. طرز تهیه روغن سیر به همین سادگی است و شما می‌ توانید یک روغن سالم خانگی را داشته باشید.

روغن سیر به روش ارگانیک:

در روش دیگر شما می‌ توانید همان مواد اولیه را داشته باشید. با این تفاوت که سیر را درون روغن تفت ندهید. در این روش ما چند حبه سیر را درون شیشه روغن زیتون انداخته و زمان می‌ دهیم تا یک هفته به روغن مزه بدهد. بعد از این زمان می‌ توانید سیر را از روغن خارج کرده و روغن ارگانیک و سالم خود را مصرف کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان