ماهان شبکه ایرانیان

این نامه برسد به دست آقای رئیس جمهور

در بخشی از نامه انجمن اسلامی اساتید مستقل دانشگاه تربیت مدرس به پزشکیان آمده است: در تعیین استانداران که عالی ترین مقام در هر استان هستند علاوه بر شاخص های فوق الذکر، تجربه کار در سطح استانداری، معاون وزیر و بالاتر و آشنایی با مشکلات استان ضروری است.

این نامه برسد به دست آقای رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انجمن اسلامی اساتید مستقل دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای از مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری درخواست کردند تا از افراد توانمند و شایسته در استانداری‌ها و روسای دانشگاه استفاده کنند. 

در متن این نامه آمده است:

 بسمه تعالی

جناب آقای دکتر پزشکیان

رئیس جمهور محترم

با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت

بیش از دو ماه از استقرار جنابعالی در مسند ریاست جمهوری و تشکیل دولت می گذرد. جنابعالی با حسن نیت و طرح شعار وفاق ملی و اینکه حزبی و جناحی نیستید و دولت شما امتداد هیچ دولتی نخواهد بود، موفق به کسب آرای مردم و پیروز انتخابات شدید. انتظار می رفت اولین ظهور از تحقق این شعارها در تشکیل دولت متبلور گردد در حالی که در عمل اکثریت قریب به اتفاق آن از جناح اصلاح طلب و دولت آقای روحانی هستند و در چینش معاونین وزرا، استانداران و رؤسای دانشگاه ها نیز همین سبک و سیاق مشاهده می شود. با توجه به اینکه موفقیت دولت جنابعالی در حقیقت موفقیت کشور و مردم ایران محسوب می شود، در این راستا چند نکته و پیشنهاد ارائه می گردد:

1- در انتصابات اصل بر تخصص، تجربه و سوابق کاری مؤثر قرار داده شود (نه وابستگی جناحی) و مدیران توانمند که از نظر سیاسی مستقل هستند نیز بکار گرفته شوند. در تعیین معاونین وزرا، مدیران کل ملی و استانی، شاخص هایی مانند داشتن تخصص و تجربه در زمینه کاری و نیز وابستگی سازمانی به وزارتخانه مربوطه و سابقه کار در آن بخش (حداقل 10 سال، به استناد مصوبه نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای مورخ 1395) مبنای انتصابات قرار داده شود.

2- در تعیین استانداران که عالی ترین مقام در هر استان هستند علاوه بر شاخص های فوق الذکر، تجربه کار در سطح استانداری، معاون وزیر و بالاتر و آشنایی با مشکلات استان ضروری است. استانداران باید به عنوان عالی‌ترین فرد دولت در هر استان، شخصیت‌هایی باشند که هنگام ورود به استان، مردم اطمینان کنند که می‌تواند مشکلات آنان را حل کند و اداره استان را به نحوه مطلوب پیش ببرد. از دولت محترم انتظار می رود که استانداران را با دقت بیشتر و بدون تعجیل انتخاب کند و از انتصاب استانداران بر اساس آزمون و خطا پرهیز گردد تا هزینه جابجایی های مکرر بعد از یکسال بر کشور تحمیل نشود.

3- در چارچوب شعار وفاق ملی، برخی استانداران دولت شهید رئیسی که موفق ارزیابی می شوند ابقاء گردند زیرا برخی از استانداران موجود افراد توانمند و در عین حال دارای تجربه حداقل سه ساله و مسلط بر اولویت های استان هستند و بر موضوعات اشراف کامل دارند و سود ابقای آنان برای کشور بیشتر از تغییر آنهاست.

4- در تعیین رؤسای دانشگاه ها دیدگاه های جناحی کنار گذاشته شود و افرادی انتخاب شوند که دارای  نگاه علمی و توان بالای مدیریتی باشند. مدیرانی انتخاب شوند که در یک محیط آرام، امور علمی را توسعه داده و دانشگاه ها را در جهت حل مشکلات کشور سازماندهی نمایند.

5- دقت در انتخاب معاونین وزیر، استانداران، رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران کل ملی و استانی براساس شاخص های مدیریتی (و به دور از آزمون و خطا) سبب می شود که در ارزیابی سالانه مدیران (بخصوص استانداران) کمترین جابجایی صورت گیرد. ضمن اینکه مدیران توانمند فعلی که دارای توان مدیریت حرفه ای هستند و موفقیت نسبی در پیشبرد امورداشتند ابقاء شوند. تا دلایل موجهی وجود نداشته باشد نباید مدیرانی که دو الی سه سال است منصوب شده و موفق بوده اند را تغییر داد زیرا این افراد سرمایه های کشور محسوب می شوند و جابجایی مدیران موفق برای کشور هزینه دارد.

6- جنابعالی در جلسه شروع سال تحصیلی در دانشگاه تهران از اساتید درخواست نمودید که به حل مشکلات کشور کمک نمایند که نشانه حسن نیت و اراده شما در پیشرفت و آبادانی کشور است. در راستای استفاده از ظرفیت اساتید در حل مشکلات کشور، ضروری است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد ارتباط عملیلتی میان اساتید دانشگاهی با بخش های تخصصی وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را صورت دهد و سازوکار اجرایی این فرمایش جنابعالی را طراحی و عمل نماید.  

مردم خواهان حل مشکلات کشور، حرکت در جهت پیشرفت و آبادانی و مشاهده نتایج کار دولت در عمل و معیشت خود هستند و انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت در همین راستا برای مردم معنی دارد.

با آرزوی موفقیت و سلامتی برای جنابعالی، دولت و ملت بزرگ ایران

انجمن اسلامی اساتید مستقل دانشگاه تربیت مدرس

27215
 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان