ماهان شبکه ایرانیان

خواص پودر غوره و فایده های جالب مصرف پودر غوره

خواص پودر غوره برای بدن بسیار زیاد می باشد از این رو اگر بخواهید از این ماده در غذا های خود استفاده کنید ابتدا باید با این مورد آشنا شده و فوایدی که دارد را بهتر بشناسید. برای این که بتوانید در مورد پودر غوره اطلاعاتی کسب کنید این مطلب را از دست ندهید.

خواص پودر غوره و فایده های جالب مصرف پودر غوره

غوره یکی از میوه های بسیار خوب برای بدن می باشد. غوره همان میوه نارس انگور است که دارای طعمی ترش است که به صورت خشک شده، فشرده شده، تازه و یا منجمد شده به فروش می رسد. معمولاً برای نگهداری بیش تر از این غوره ها از آبغوره، ترشی و گرد غوره تهیه می شود. گرد غوره برای طعم دادن به برخی از غذا ها استفاده می شود.

 فواید پودر غوره

خواص پودر غوره

باید در نظر داشته باشید که غوره به دلیل داشتن انواعی از آنتی اکسیدان ها می توانید برای بدن بسیار مفید بوده و بسیاری از بیماری ها را نیز درمان خواهد کرد. بهترین نوع غوره همان غوره ای است که دارای رنگ سبز و درشت و آب دار باشد همچنین دانه نداشته و پوست نازک و تازه تری داشته باشد. در ادامه خواص پودر غوره را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

مبارزه با تومور ها

از اساسی ترین فواید غوره این است که می تواند با تومور های سرطانی مبارزه کنند و همچنین سطح استرول های خوب و در خون بالا تر می برد. بنابراین باید در نظر داشته باشید که این استرول های خوب برای تومور های سرطانی بسیار خوب هستند و خاصیت ضد تومور دارند.

ویتامین C زیاد

گرد غوره دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین سی می باشد و با استفاده از این میوه می توانید بیماری هایی مانند اسکوربوت، التهاب مخاط دهان و خونریزی لثه ها را که ناشی از کمبود این ویتامین در بدن است را درمان کنید.

کاهش کلسترول بد در خون

از دیگر فواید غوره می توان به کاهش کلسترول بد در خون اشاره کرد. در واقع مصرف غوره تاثیرات مضر یک رژیم غذایی با کلسترول بالا را کاهش می دهد و در نهایت این ماده می تواند تاثیرات آتروژنیک را با خود به همراه داشته که باعث می شود عامل ذخیره ساز لیپید ها کاهش پیدا کند.

خواص پودر غوره

درمان کرم روده

پودر غوره می توان به این مورد اشاره کرد که اگر این ماده را غذای خود استفاده کنیم می توانیم به دفع کرم از روده و معده کمک نمایید و همچنین باید بدانید که استفاده از این ماده می تواند به دلیل ترکیبات ضدعفونی کنندگی که دارد باعث پاک شدن معده و روده شود.

درمان سیاتیک

یک درد بسیار سنگین هم وجود دارد که می تواند تاثیرات بسیار بدی را بر روی بدن داشته باشد که آن هم سیاتیک است.  همچنین باید بدانید که استفاده از خواص پودر غوره می توانید باعث از بین رفتن درد های سیاتیک و روماتیسم شوید و غوره این کار را با استفاده از دارا بودن  تاراتارات پتاسیم انجام می دهد.

هضم بهتر غذا

از دیگر فوایدی که غوره با خود به همراه دارد این است که باعث می شود غذا های چرب و سنگین به راحتی هضم شوند. در صورتی که مقداری آب غوره بعد از غذا های سنگین بخورید خواهید دید که اسید معده شما متعادل تر می شود و در نهایت هضم غذا ها در معده بهبود پیدا می کند.

بهبود سیستم گوارشی

غوره یکی از موادی است که می تواند در دفع صفرا به بدن کمک کند و همچنین باعث تقویت کبد خواهد شد .برای اینکه بتوانید سیستم گوارشی خود را تقویت کنید می توانید از خواص پودر غوره کمک بگیرید. باید در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد غوره باعث ایجاد دل پیچه های شدید در بدن شما می شود

اشتهای بیش تر

استفاده از پودر غوره برای تحریک بیش تر اشتها بسیار مفید است و باید در نظر داشته باشید که برای این کار می توان مقداری پودر غوره را به سالاد اضافه کنید تا اشتهای شما بیش تر شود.

استفاده از پودر غوره برای درمان مشکلات گوارشی

لاغری

افرادی که دارای چاقی و مزاج گرم و تر می باشد می توانند از غذا های تهیه شده با غور مانند خورش کدو سبز یا خورش سبزی سرخ نشده و یا آش آبغوره استفاده کنند. در واقع کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارند که فردی که به چاقی دموی مبتلا شده است می تواند برای لاغری از مواد غذایی که دارای طبع سرد و خشک می باشند استفاده نماید.

خواص پودر غوره در طب سنتی

طبع غوره سرد و خشک است و تا حدی قابض می باشد و باعث جمع شدن موضع خواهد شد. بنابراین باید در نظر داشته باشید که این ماده را می توانید در طب سنتی نیز به وفور ببینید که برای درمان اسهال خونی که ناشی از حرارت و گرمازدگی و نه بیماری های دیگر می باشد مفید خواهد بود.

در طب سنتی آمده است که استفاده از غوره باعث کاهش حرارت خون و صفرا می شود و می تواند باعث از بین رفتن صفرا شده در نهایت استفاده از غوره در تابستان به دلیل این خاصیت غوره بسیار خوب بوده و می تواند از بروز مشکلاتی مانند گرمازدگی در تابستان پیشگیری نماید.

از دیگر خواصی که برای غوره در طب سنتی آمده است این است که باعث قطعه قطعه کردن بلغم می شود و در نتیجه دفع این مورد را از بدن بهبود می بخشد. غوره به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های زیاد منجر به تقویت کبد به خصوص کبد گرم خواهد شد برای پیشگیری از تشنه شدن و یا برطرف کردن تشنگی استفاده از پودر غوره در آب بسیار موثر است.

استفاده درست از پودر غوره

توصیه های امام رضا علیه السلام درباره غوره

همانطور که گفته شد مزاج غور سرد و خشک است و حرارت خون و صفرا کاهش می دهد. برای استفاده های روزمره بسیار مفید خواهد بود. همچنین باید در نظر داشته باشید که استفاده از غوره باعث می شود تا صفرا و بلغم موجود در خون از بین برود. امام رضا علیهم السلام نیز در این زمینه توصیه هایی دارند که عبارت است از :

افرادی که طبع سرد دارند، نباید در فصل سرد غوره و یا آبغوره مصرف کنند زیرا مزاج بلغم در فصل زمستان را محتمل برشمرده اند و با عنوان مزاج زمستانی از آن یاد می شود.

توصیه امام رضا علیه السلام برای مسافران

ان المسافر ینبغی له ان یتحرز بالحر اذا سافر و هو ممتلی من الطعام و لاخالی الجوف، ولیکن علی حد الاعتدالی و لیتناول من الاغذیه البارده مثل القریص و الهلام و الخل و الزیت و ماء الحضرم و نحو ذالک من الاطعمه الباره.

معنی فارسی

بدان که همانا شخص مسافر باید در هنگام حرکت اعتدال هوا را در نظر داشته باشد وقتی در هوای گرم ناچار به مسافرت شد شکم خود را از طعام پر نکند و نیز با شکم خالی حرکت نکند اعتدال در شکم را رعایت کند در هوای گرم غذای سرد و مرطوب بخورد از قریص(گوشت تازه) و هلام(گوشت بدون چربی) و سرکه و روغن زیتون و آب غوره و نظیر آن ها استفاده کند. (رساله ذهبیه ).

اهمیت استفاده از پودر غوره برای درمان سیاتیک

حال که با خواص پودر غوره آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های خواص پودر لیمو  و ددد اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان