ماهان شبکه ایرانیان

تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟

پژوهشگر و تحلیلگر اعتیاد گفت: قیمت فروش تریاک در شرق و غرب کشور خیلی با هم فرق می‌کند و قیمت آن در تهران هم با دیگر شهرهای کشور متفاوت است؛ در شرق کشور تریاک گران‌تر است.

تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟

سعید صفاتیان، پژوهشگر و تحلیلگر اعتیاد در گفتگو با خبرآنلاین گفت: در جریان قیمت دقیق مخدر تریاک نیستم اما به طور کلی در طول 2 سال گذشته افزایش 2 برابری داشته است و گفته می‌شود تا 200 میلیون تومان هم رسیده است.

او ادامه داد: تریاک ماشین نیست که بگوییم مثلا پژو در همه شهرهای کشور قیمت مصوب و مشخصی دارد؛ قیمت فروش تریاک در شرق و غرب کشور خیلی با هم فرق می‌کند و قیمت آن در تهران هم با دیگر شهرهای کشور متفاوت است؛ در شرق کشور تریاک گران‌تر است. در حال حاضر کشت تریاک به صورت قاچاقی هم در برخی شهرها انجام می‌شود؛ کشور ما شرایط مساعدی برای تولید تریاک دارد و در صورت کشت یکی از مرغوب‌ترین تریاک‌های دنیای را می‌دهد و اگر دولت بخواهد می‌تواند میزان تریاک مورد مصرف افراد معتاد بالای 60 سال کشور را در داخل با قیمت کمتری تولید و عرضه کند.

صافاتیان اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد مصرف کنندگان موادمخدر در کشور تریاک مصرف می‌کنند و 10 درصد این آمار شامل افراد بالای 60 سال است. تریاک نسبت به دیگر مواد مصرفی معتادان مثل حشیش و هروئین و ... قیمت بالاتری دارد اما این وضعیت در 2 تا 3 سال آینده با سیاست‌های فعلی افغانستان در تولید تریاک تغییر خواهد کرد. 

او افزود: در حال حاضر گزارش‌های سازمان ملل مبنی بر روی آوردن مصرف کنندگان موادمخدر به مواد روانگردان است؛ چون هم ارزان‌تر است و هم ظاهرا فرد را زودتر به نشئگی می‌رساند و هم در دسترس‌تر است و این گزارش‌ها همچنین از افزایش تولید مواد روانگردان در کشورهایی مثل عراق، سوریه و ... هستند و از طرف دیگر هم در خود کشور افغانستان هم با کاهش تولید تریاک، تولید حشیش افزایش پیدا کرده است.

به گفته این کارشناس اعتیاد به مواد روانگردان از اعتیاد به مخدری مثل تریاک سخت‌تر است با عوارض روحی و روانی بسیار بیشتر؛ کسی که تریاک مصرف می‌کند بیشتر دچار عوارض جسمی مثل مشکلات نارسایی کلیه و ... می‌شود و فردی که مواد روانگردان را مورد استفاده قرار می‌دهد به دلیل عوارضی چون توهم ناشی از مصرف ممکن است مرتکب قتل یا تصادفات هم بشود و بسیار خطرناک‌تر است.

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان