به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، رنو از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتش همواره به استهلاک کم شناخته شدهاند. از تندر 90 گرفته تا ساندرو و مگان، اکثر خودروهای این برند فرانسوی هزینه نگهداری پایینتری در مقایسه با هموطن خود یعنی پژو داشتهاند و با استقبال خریداران نیز روبرو بودهاند. البته قیمت قطعات یدکی این خودروها در کشور ما بالاتر از سایر خودروهاست و شاید مالکان در درازمدت با چنین مشکلی دستوپنجه نرم کنند. همچنین عدم تولید تندر 90، ساندرو و مگان باعث شده است برخی قطعات به سختی پیدا شوند و به همین خاطر خریداران مدلهای کارکرده و دستدوم میبایست نسبت به چنین موضوعی دقت لازم را داشته باشند. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در سال 1403 را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تقدیم شما میکنیم.
ردیف |
شرح خدمات |
تندر 90 |
تندر 90 اتوماتیک |
ساندرو دندهای |
ساندرو اتوماتیک |
مگان دندهای |
مگان اتوماتیک |
1 |
تعمیر کامل موتور |
76,000,000 |
84,000,000 |
76,000,000 |
76,000,000 |
90,000,000 |
98,000,000 |
2 |
تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) |
60,000,000 |
60,000,000 |
60,000,000 |
52,000,000 |
71,000,000 |
71,000,000 |
3 |
پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی |
38,000,000 |
46,000,000 |
38,000,000 |
38,000,000 |
38,000,000 |
44,000,000 |
4 |
تعمیر کامل سر سیلندر |
30,000,000 |
30,000,000 |
30,000,000 |
35,000,000 |
38,000,000 |
38,000,000 |
5 |
تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر |
6,800,000 |
6,800,000 |
6,800,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
6 |
تعویض واشر منیفولد دود |
8,700,000 |
10,200,000 |
8,700,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
7 |
تعویض واشر گلویی اگزوز |
3,400,000 |
4,400,000 |
3,400,000 |
4,400,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
8 |
باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ |
25,600,000 |
25,600,000 |
25,600,000 |
20,400,000 |
20,400,000 |
20,400,000 |
9 |
تعویض فشنگی روغن |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
3,100,000 |
3,100,000 |
3,100,000 |
10 |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم |
12,100,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
13,600,000 |
15,400,000 |
15,400,000 |
11 |
تعویض تسمه تایمینگ |
10,200,000 |
10,200,000 |
9,600,000 |
12,100,000 |
13,600,000 |
13,600,000 |
12 |
تعویض تسمه دینام |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
3,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
13 |
تعویض تسمه کولر |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
3,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
14 |
باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
6,800,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
15 |
تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
16 |
تعویض کاتالیست |
6,200,000 |
9,600,000 |
6,200,000 |
6,800,000 |
8,700,000 |
8,700,000 |
17 |
باز و بست کوئل جهت تعویض شمع |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
18 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
6,800,000 |
8,700,000 |
8,700,000 |
19 |
تعویض هوزینگ ترموستات |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
5,300,000 |
6,800,000 |
4,600,000 |
20 |
تعویض ترموستات |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
6,800,000 |
4,600,000 |
21 |
تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو |
8,700,000 |
8,700,000 |
8,700,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
22 |
تعویض منبع انبساط |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
3,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
23 |
هواگیری و ریختن ضدیخ |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
24 |
تعویض شلنگ از منبع به سه راهی |
2,500,000 |
0 |
2,500,000 |
2,200,000 |
0 |
0 |
25 |
تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط |
1,900,000 |
0 |
1,900,000 |
2,200,000 |
0 |
0 |
26 |
تعویض شیلنگ بالای رادیاتور |
3,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
4,400,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
27 |
تعویض شیلنگ پایین رادیاتور |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
28 |
تعویض شیلنگ بخاری کوتاه |
1,900,000 |
3,100,000 |
1,900,000 |
1,500,000 |
5,000,000 |
5,000,000 |
29 |
تعویض شینلگ بخاری بلند |
2,200,000 |
3,400,000 |
2,200,000 |
1,500,000 |
5,000,000 |
5,000,000 |
30 |
تعویض فشنگی آب با هواگیری |
2,500,000 |
2,900,000 |
1,900,000 |
2,200,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
31 |
تعویض دسته موتور راست |
3,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
32 |
تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
33 |
تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
34 |
تعویض باک بنزین |
توافقی |
توافقی |
توافقی |
توافقی |
توافقی |
توافقی |
35 |
تعویض پمپ بنزین برقی |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
36 |
تعویض فیلتر بنزین |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
37 |
تعویض لوله رفت بنزین |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
38 |
تعویض شلنگ برگشت بنزین |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
39 |
تعویض منبع کنیستر |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
40 |
تعمیر کامل گیربکس |
52,400,000 |
63,400,000 |
52,400,000 |
63,400,000 |
55,400,000 |
63,400,000 |
41 |
تعویض کیت کلاچ |
20,500,000 |
0 |
16,900,000 |
20,500,000 |
23,800,000 |
0 |
42 |
تعویض سیم کلاچ |
3,400,000 |
0 |
3,400,000 |
3,400,000 |
0 |
0 |
43 |
تعویض قیفی گیربکس |
0 |
0 |
0 |
0 |
27,200,000 |
0 |
44 |
تعویض لیور دنده |
6,200,000 |
0 |
6,200,000 |
0 |
6,200,000 |
0 |
45 |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس |
43,100,000 |
0 |
27,200,000 |
49,300,000 |
52,400,000 |
0 |
46 |
تعویض سنسور کیلومتر |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
0 |
47 |
تعمیر پمپ کلاچ بالا |
0 |
0 |
0 |
0 |
12,100,000 |
0 |
48 |
باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ |
22,200,000 |
0 |
18,800,000 |
15,800,000 |
18,300,000 |
21,800,000 |
49 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس |
6,600,000 |
9,200,000 |
6,600,000 |
9,200,000 |
9,200,000 |
9,200,000 |
50 |
باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس |
9,900,000 |
9,900,000 |
9,900,000 |
9,900,000 |
8,300,000 |
8,300,000 |
51 |
تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
8,300,000 |
8,300,000 |
52 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
8,300,000 |
8,300,000 |
53 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
8,300,000 |
8,300,000 |
54 |
تعویض رام زیر موتور |
17,600,000 |
17,600,000 |
17,600,000 |
17,600,000 |
37,400,000 |
37,400,000 |
55 |
تعویض کمک های جلو هر عدد |
5,000,000 |
5,000,000 |
5,000,000 |
5,000,000 |
8,800,000 |
8,800,000 |
56 |
باز و بستن طبق هر دو طرف |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
7,300,000 |
8,800,000 |
8,800,000 |
57 |
تعویض موج گیر جلو هر طرف |
1,800,000 |
1,800,000 |
1,800,000 |
1,800,000 |
3,000,000 |
3,000,000 |
58 |
تعویض قرقری فرمان هر طرف |
3,700,000 |
3,700,000 |
3,700,000 |
3,700,000 |
5,100,000 |
5,100,000 |
59 |
تعویض سیبک فرمان هر طرف |
2,000,000 |
2,000,000 |
2,000,000 |
2,000,000 |
3,300,000 |
3,300,000 |
60 |
تعویض سیبک زیر کمک هر طرف |
4,600,000 |
4,600,000 |
4,600,000 |
0 |
0 |
0 |
61 |
تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل |
2,600,000 |
2,600,000 |
2,600,000 |
4,600,000 |
28,600,000 |
28,600,000 |
62 |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف |
6,600,000 |
6,600,000 |
6,600,000 |
6,600,000 |
8,800,000 |
8,800,000 |
63 |
تعویض کامل اکسل (ABS) |
17,600,000 |
17,600,000 |
17,600,000 |
17,600,000 |
39,600,000 |
39,600,000 |
64 |
میزان فرمان دستی |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
65 |
میزان فرمان با دستگاه |
2,400,000 |
2,400,000 |
2,400,000 |
2,400,000 |
2,400,000 |
2,400,000 |
66 |
تعویض کمک عقب هر طرف |
3,000,000 |
3,000,000 |
3,000,000 |
3,000,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
67 |
تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف |
4,600,000 |
4,600,000 |
4,600,000 |
4,600,000 |
6,600,000 |
4,400,000 |
68 |
تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,600,000 |
6,600,000 |
6,600,000 |
69 |
باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان |
33,000,000 |
33,000,000 |
33,000,000 |
33,000,000 |
44,000,000 |
44,000,000 |
70 |
تعویض پمپ هیدرولیک |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
0 |
0 |
71 |
تعمیر پمپ هیدرولیک |
13,000,000 |
13,000,000 |
13,000,000 |
13,600,000 |
0 |
0 |
72 |
تعویض منبع هیدرولیک |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
2,900,000 |
0 |
0 |
73 |
تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک |
9,200,000 |
9,200,000 |
9,200,000 |
9,200,000 |
8,800,000 |
8,800,000 |
74 |
تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک |
3,600,000 |
3,600,000 |
3,600,000 |
3,600,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
75 |
تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان |
5,000,000 |
5,000,000 |
5,000,000 |
5,000,000 |
6,600,000 |
6,600,000 |
76 |
تعویض پایه دینام |
12,100,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
0 |
0 |
77 |
تعویض گردگیر فرمان چپ |
4,000,000 |
4,000,000 |
4,000,000 |
4,000,000 |
4,600,000 |
4,600,000 |
78 |
تعویض گردگیر فرمان راست |
4,000,000 |
4,000,000 |
4,000,000 |
4,000,000 |
4,600,000 |
4,600,000 |
79 |
تنظیم غربیلک فرمان |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,600,000 |
2,600,000 |
80 |
تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک |
12,100,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
12,100,000 |
33,000,000 |
33,000,000 |
81 |
تعویض چهارشاخه فرمان |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
14,500,000 |
14,500,000 |
82 |
باز و بستن تلسکوپی فرمان |
10,200,000 |
10,200,000 |
10,200,000 |
9,200,000 |
16,500,000 |
16,500,000 |
83 |
تعویض فشنگی هیدرولیک |
2,300,000 |
2,300,000 |
2,300,000 |
2,300,000 |
0 |
0 |
84 |
تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی |
9,600,000 |
9,600,000 |
9,600,000 |
10,200,000 |
18,800,000 |
18,800,000 |
85 |
تعویض موتور ABS و کالیبراسیون |
8,700,000 |
8,700,000 |
8,700,000 |
16,400,000 |
19,800,000 |
19,800,000 |
86 |
تعویض سنسور ABS چرخ جلو |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,200,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
87 |
تعویض پمپ ترمز با هواگیری |
6,200,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
6,200,000 |
8,700,000 |
8,700,000 |
88 |
تعویض کالیپر چرخ جلو |
3,600,000 |
3,600,000 |
3,600,000 |
3,600,000 |
4,600,000 |
4,600,000 |
89 |
تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف |
4,300,000 |
4,300,000 |
4,300,000 |
4,300,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
90 |
تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
3,100,000 |
3,100,000 |
91 |
تعویض لنت جلو دو طرف |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
3,300,000 |
3,300,000 |
92 |
بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
93 |
تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,200,000 |
2,500,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
94 |
تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
0 |
0 |
0 |
95 |
تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف |
0 |
0 |
0 |
0 |
5,000,000 |
5,000,000 |
96 |
تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف |
2,900,000 |
2,900,000 |
2,900,000 |
0 |
5,600,000 |
5,600,000 |
97 |
تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف |
2,500,000 |
2,500,000 |
2,500,000 |
3,100,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
98 |
تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف |
0 |
0 |
0 |
0 |
3,400,000 |
3,400,000 |
99 |
تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
4,400,000 |
0 |
0 |
100 |
تعویض سیم ترمز دستی راست |
3,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
0 |
8,700,000 |
8,700,000 |
101 |
تعویض سیم ترمز دستی چپ |
3,400,000 |
3,400,000 |
3,400,000 |
0 |
8,700,000 |
8,700,000 |
102 |
تعویض سیم ترمز دستی بلند |
0 |
0 |
0 |
5,300,000 |
0 |
0 |
103 |
تعویض تفنگی ترمز دستی |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
5,300,000 |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای رنو میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی خودروهای رنو
در جدول زیر مشخصات فنی تندر 90، ساندرو و مگان ذکر شده است:
|
تندر 90 |
ساندرو دندهای |
ساندرو اتوماتیک |
مگان |
طول (میلیمتر) |
4247 |
4020 |
4020 |
4498 |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) |
1740 |
1746 |
1746 |
1777 |
ارتفاع (میلیمتر) |
1534 |
1534 |
1534 |
1460 |
وزن خالص (کیلوگرم) |
1100 |
1105 |
1146 |
1385 |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) |
6.82 |
6.7 |
8.3 |
7.8 |
ظرفیت باک (لیتر) |
50 |
50 |
50 |
60 |
نوع گیربکس |
5 سرعته دستی |
5 سرعته دستی |
4 سرعته اتوماتیک |
4 سرعته اتوماتیک |
نوع موتور |
4 سیلندر 16 سوپاپ |
4 سیلندر 16 سوپاپ |
4 سیلندر 16 سوپاپ |
4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور (سیسی) |
1598 |
1598 |
1598 |
1998 |
حداکثر قدرت (اسب بخار) |
105 |
105 |
105 |
132 |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) |
175 |
175 |
170 |
195 |
سیستم فرمان |
هیدرولیک |
هیدرولیک |
هیدرولیک |
الکتریکی |
قیمت خودروهای رنو
همانطور که گفته شد تولید تمامی مدلهای تندر 90، ساندرو و مگان متوقف شده است و بنابراین نمیتوان نسخههای صفرکیلومتر آنها را از کارخانه خریداری کرد اما نمونههای کارکرده و دستدوم آنها در بازار بسته به مدل، کارکرد و تمیزی بین 350 تا 800 میلیون تومان خریدوفروش میشوند.
مزایا و معایب خودروهای رنو
محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور ما به استهلاک کم و کیفیت بالا نسبت به سایر خودروهای موجود شناخته میشوند. از جمله مزایای تندر 90 میتوان به فضای کابین و بار زیاد، کیفیت پیشرانه و گیربکس بالا، هزینههای نگهداری پایین و ایمنی مناسب در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره کرد. از طرف دیگر تندر 90 طراحی کاملاً ساده و معمولی داشته و در مقایسه با رقبا نیز از تجهیزات کم رنج می برد. همچنین با توجه به جدول بالا می توان گفت هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو نیز جزو نقاط ضعف این محصولات هستند. موارد یاد شده کموبیش درباره دو محصول دیگر رنو یعنی ساندرو و مگان نیز صدق میکنند اما در زمان خرید باید دقت داشت که چند سالی از قطع تولید این خودروها میگذرد و بنابراین احتمال دارد برای پیدا کردن برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شوید.
227227