ماهان شبکه ایرانیان

پس لرزه ترور یحیی السنوار در تریبون های نماز جمعه /این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند /بحث جزایر سه گانه مثل استخوان لای زخم شده است

امام جمعه قم گفت: متأسفانه در این شرایطی که باید به مظلومان غزه و لبنان کمک شود جلسه می‌گذارند که جزایر سه گانه ایران برای امارات است و برای ایران نیست و اما آنان باید بدانند که جنگ اراده‌ها است و از این توطئه هم گذر خواهیم کرد.

پس لرزه ترور یحیی السنوار در تریبون های نماز جمعه /این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند /بحث جزایر سه گانه مثل استخوان لای زخم شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خطبه های نماز جمعه این هفته در شهرهای قم، تبریز، یزد و کرج با مباحثی پیرامون حملات اسرائیل به حزب الله لبنان، بالا گرفتن جنگ در غزه، گران فروشی و ادعای اروپا درباره جزایر سه گانه ایران همراه بود.

 جزایر سه گانه از آن ایران است

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: هفته‌هایی که گذشت بر امت اسلام بسیار سخت بود و رژیم اشغالگر قدس به عنوان غده‌ای سرطانی دست به جنایاتی زده که سابقه نداشته و شخصیتی بزرگ همانند سید مقاومت را از ما گرفت.

امام جمعه قم افزود: فرماندهان ارشد حزب الله لبنان یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و جنگ خانمان سوز در ضاحیه لبنان به راه افتاد. رژیم صهیونیستی به دنبال پیاده کردن طرحی به نام طرح ژنرال است و می‌خواهند منطقه شمالی غزه را به صورت دائم تصرف کنند و شهروندان را به جنوب غزه کوچ دهد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* در هفته اخیر سه شهر قبال توجه در فلسطین مورد حملات سنگین اسرائیل قرار گرفته و جهان باید این رفتار اسرائیل را نگاه کند و امت اسلام نمی‌تواند در این زمینه بی تفاوت باشد. امروز بسیاری از مردم لبنان آواره شهرها و کشورهای دیگر شدند و خانه‌های خود را با بمب‌های سنگر شکن رژیم صهیونیستی از دست دادند.

* اگر نمی‌توان در عرصه میدان جنگ با اسرائیل ورود کرد، اما باید به مردم لبنان کمک کرد و آنان را پناه داد و کمک‌های مالی خود را به مردم قهرمان لبنان برسانیم که در این زمینه دفتر مقام معظم رهبری پویشی به راه انداخته است.

*{ با اشاره به شهادت یحیی سنوار}: دشمن اعتراف کرده که او شخصیت بزرگی است و این شهید در میدان مبارزه و در حال رزم به شهادت رسید و تعبیری دارد که مذاکره نخواهیم کرد یا همه شهید می‌شویم یا همه پیروز.

*اقوام مختلف لبنانی با آغوش باز از آوارگان شیعی حمایت کردند و اینکه گفته شود حزب الله باید خلع سلاح شود تا آرامش به لبنان برگردد یک توطئه است و نباید اجازه داد افرادی که وابسته به کشورهای عربی هستند از پشت به حزب الله ضربه بزنند و حزب الله امروز در برابر تجاوزهای اسرائیل ایستاده است.

*{ با انتقاد از عملکرد سران کشورهای عربی در قابل موضوع غزه و فلسطین}: متأسفانه در این شرایطی که باید به مظلومان غزه و لبنان کمک شود جلسه می‌گذارند که جزایر سه گانه ایران برای امارات است و برای ایران نیست و اما آنان باید بدانند که جنگ اراده‌ها است و از این توطئه هم گذر خواهیم کرد.

* به مسؤولان کشور می‌گوئیم که نباید بنشینیم هلال احمر ما در لبنان و کارخانه ایرانی در سوریه حمله شود و آرامش ما آرامش قبل از طوفان است.

* ریاست جمهوری ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب داشتند و در این دیدار مقام معظم رهبری دغدغه معیشت مردم را مطرح می‌کند و آن را اولویت فوری می‌دانند و از سویی دیگر تاکید دارند که زیرساخت‌ها برای امر تولید در کشور فراهم شود.

* عده‌ای در گذشته می‌گفتند که نباید به سمت ساخت تسلیحات نظامی برویم که امروز دیدم موشک‌های بالستیک به کشور کمک کرد و تقویت این بخش بنابه دستور رهبر انقلاب اسلامی بوده است.

پس لرزه ترور یحیی السنوار در تریبون های نماز جمعه /این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند /بحث جزایر سه گانه مثل استخوان لای زخم شده است

نمونه بارز بی آبرویی سازمان ملل متحد ظلم به غزه است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به دوم آبان روز تأسیس سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: این سازمان برای این تشکیل شد که از دولت‌ها حمایت کند متاسفانه امروز به جایی رسیده که از متجاوزین و صهیونیست‌ها و آمریکا حمایت می‌کند و همه‌ی مظلومان را مورد ستم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما به عنوان ظرفیت بین المللی از سازمان ملل استفاده می‌کنیم، اما هیچ امیدی به اینکه در بحث‌های بین المللی کاری به نفع مظلومین انجام دهند نداریم،  بنابراین امت اسلامی باید با تکیه بر اسلحه ایمان در مقابل مستکبران به ویژه استکبار جهانی ایستادگی کنند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

* {با اشاره به 29 مهرماه روز صادرات}: بعد از انقلاب صادرات غیرنفتی با رشد 60 برابری مواجه شده که این به برکت جمهوری اسلامی ایران است. هرچند این مقدار هم کم است و ما کشوری هستیم که با 15 کشور همسایگی دارد و مرزهای آبی و خاکی وسیعی با همسایه‌ها داریم که ما را وادار می‌کند تا به بحث صادرات توجه ویژه داشته باشیم.در بحث صادرات باید دولت و به ویژه نماینده دولت در استان به برخی مسائل توجه کنند، یکی از آنها تسهیل مقررات صادرات است و یکی دیگر تثبیت صادرات است. همه‌ی صادر کننده‌ها گلایه دارند که هرروز قانون و مقرارت اضافه شده و صادرات با روند سختی مواجه است.

*{ با اشاره به کمک‌های مردمی برای غزه و لبنان در استان}: الحمدالله در کشور در جریان غزه و لبنان کمک‌های مردمی خوبی جمع آوری شده، طبق گزارشات چند روز قبل، در استان به ویژه شهر تبریز کمک‌های فوق تصور جمع آوری شده است. 

* باتوجه به اینکه استان ما شهر اولین‌ها است با دوستان مشورت کردیم که باید پویش همگانی در استان و شهر تبریز برای کمک به اهل غزه و لبنان مظلوم که بیش از دو میلیون نفر آواره شده دارند جمع آوری شود.

* هفته‌ی آینده بعد از نماز جمعه در سنگ فرش مصلی همه جمع می‌شویم و کمک‌های نقدی و اقلام ضروری جمع آوری می‌کنیم. در این راستا از ائمه جمعه‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج، دانشگاه، سپاه پاسداران خواستارم تا در این امر خیر کمک کرده و مردم را تشویق کنند.

مسئولان باید تلاش کنند تا آینده کشور را از وضعیت غبارآلود برحذر بدارند

آیت الله محمدرضا ناصری هم امروز 27 مهرماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه یزد با تاکید بر اهمیت موضوع دشمن‌شناسی در جامعه اسلامی، گفت: دشمن‌شناسی اولین هشدار خداوند به حضرت آدم(ع) بوده و لازم است ضمن شناخت کافی از فریب‌ها و حیله‌های دشمن اعم از شیطان و انسان‌هایی که اعمال شیطانی دارند، مراقب باشیم تا در مسیر غیرالهی گرفتار نشویم.

وی افزود: خداوند در قران کریم ضمن تاکید بر استفاده بندگانش از نعمت‌های حلال و پاک، هشدار می‌دهد که دشمن با وسوسه‌های خود، بندگان را از مسیر استفاده از این نعمات دور و منحرف می‌کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

*{ با اشاره به به ظلم استکبار جهانی علیه مردم فلسطین و لبنان}: حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر و مشارکت پرشور مردم در این آیین عبادی سیاسی، دشمنان را به عقب راند و وظیفه داریم همگان به جبهه مقاومت کمک کنیم و در نیایش‌های خود برای این مردم مظلوم دعا کنیم.

*{ با اشاره به مناسبت روز ملی صادرات}: باید در صادرات نیز غل و غش و گران فروشی نداشته باشیم تا در بازارهای جهانی کسب اعتبار کنیم و بتوانیم با اتکا به اقتصاد مقاومتی و سازندگی در برابر تحریم‌ها مقابله کنیم.

*  مسئولان باید تلاش کنند تا آینده کشور را از وضعیت غبارآلود برحذر بدارند، می خواهم اهتمام ویژه به بخش کشاورزی کشور در راستای بهبود معیشت مردم و خودکفایی در این حوزه شود.

* قطعاً با مدیریت صحیح می‌توانیم تمام عرصه‌های مورد نیاز کشور را درنوردیم و امیدواریم خداوند متعال نیز به مردم و مسئولین کشورمان نیرو و توان کافی در این مسیر عنایت کند.

پس لرزه ترور یحیی السنوار در تریبون های نماز جمعه /این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند /بحث جزایر سه گانه مثل استخوان لای زخم شده است

بحث 3 جزیره را مثل استخوان لای زخم گذاشتند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مسئله توجه به امت اسلامی و امت سازی که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی در چند هفته اخیر به آن توجه دادشتند، اظهار داشت: مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب تمام جهان اسلام است و وظیفه امت سازی و توجه به مقتضیات امت بودن وظیفه یک یا دو کشور اسلامی نیست و چیزی نزدیک به 60 کشور اسلامی داریم که اگر آنها به وظیفه خود عمل کنند مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند به ما مسلمانان آسیبی برسانند.

وی یادآور شد که دشمنان اسلام و خصوصا یهود و نصارا به صورت یک برنامه و طرح مشخص به دنبال این هستند که اسلام، تمدن اسلامی و امت اسلامی را در جهان از میان بردارند، چون رسم آنها اینگونه است چیزی را که می‌خواهند انجام دهند به عنوان سیر طبیعی قضیه در نوشته‌های خود قرار می‌دهند در این طرح و پروژه نظریه پردازی کرده و گفتند جنگ تمدن‌ها رخ خواهد داد و تمدن اسلامی نابود خواهد شد.

اهم اظهارات وی را به نقل از تسنیم بخوانید؛

* در گذشته تاریخ 250 سال اخیر که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها برای اینکه امت اسلامی را بخواهند نابود کنند نقشه‌های خود را شروع کرده و انجام دادند؛ شما ببینید همین یکی دو روز پیش اروپایی‌ها دوباره با برخی از کشورهای حوزه خلیج فرس هماهنگ کرده و بحث مالکیت سه جزیره را پیش آوردند.

* بحث 3 جزیره را مثل استخوان لای زخم گذاشتند در حالی که همه می‌دانند تا عمق چند صد کیلومتر ایران بوده و نقشه آن هم موجود است، اول کشور را تکه تکه کردند و با فشار انگلیس و آمریکا دولت شاه بحرین را واگذار کرد و در دوره شاه پهلوی این کار انجام شد، اول آنگونه زورشان رسید و کشور را تقسیم کردند و بعد کاری کردند تا تحریک کنند و دعوا راه بندازند تا ما خودمان را بزنیم و آنها از دعوا ما بهره ببرند، این نقشه در بین الملل بوده است.

* امروز شاهد هستیم عزیزان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در جمع نمازگزاران حضور دارند یعنی ما برای ارتشمان به مسایل عقیدتی اهمیت می‌دهیم، یعنی ما می‌خواهیم سربازمان که تفنگ به دست می‌گیرد بداند که این تفنگ در جمهوری اسلامی برای فرمان خدا در دست گرفته شود و جز اطاعت از دستور الهی چیزی مدنظرمان نیست و می‌خواهیم مردم دنیا سعادتمند باشد.

* اگر کسی به فرمان خدا گوش نمی‌دهد خودش ضرر کرده ولی انگیزه ملی ما انگیزه دینی است و انگیزه ارتش و سپاه ما انگیره دینی و انسانی است، برای خلق خدا به عنوان اینکه آفریده خداست احترام قائلیم و به این سادگی نمی‌خواهیم حقی را تضییع کنیم یا کسی را مورد فشاری قرار دهیم که حق او نیست. این وظیفه عقیدتی سیاسی است که الحمدالله عزیزان محترم در مجموعه ارتش ذیل این عنوان تلاش‌های خوبی انجام می‌دهند.

*{ با اشاره به هفته صادرات} این روزها معمولا کسانی آمار می‌دهند و هر روز در اخبار آمار می‌شنوید و آمارهایی ارائه می‌دهند که سال‌هاست 15 درصد رشد را بیان می‌کنند و سوال پیش می‌آید اگر آمار این است پس چرا وضعیت اینگونه است؟ این آمارها باید دقیق‌تر و درست‌تر شود، طوری برای مردم صحبت نکنیم که مشخص نباشد چه می‌گوییم.

* صادرات یعنی تولید کرده‌ایم و مصرف داخلی خود را انجام داده‌ایم و اضافه را صادر کردیم پس تولید محور صادرات است و اگر تولید نکنیم چه چیزی را صادر کنیم؟ امسال سال جهش تولید است و همان طوری که بارها تاکید کردیم ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و اگر اخبار جبهه مقاومت را داریم از این مسائل هم نباید غافل شویم.

*در همه ابعاد می‌خواهیم رشد کنیم وگرنه کشور و ملت به مشکل می‌خورد و تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند، نمی‌خواهیم به محیط زیست آسیب برسانیم و به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود مناسب استفاده کنیم. تولید زیاد شود صادرات زیاد می‌شود؛ تحریم شکسته نمی‌شود، چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است، اما می‌شود خنثی کرد و رئیس جمهور محترم در سخنرانی اخیر خود فرمود تحریم را اگر بخواهیم خنثی کنیم باید روابطمان را با همسایگان قوی کنیم.

* ایران نزدیک به 16 کشور در اطراف خود دارد و ملت‌ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالاها را تبادل کنند و سود ببرند شرایط درست می‌شود لذا در حال حاضر کشور ایران در صادرات به نفت وابسته است، اما اگر تولیدات دیگر ما بازار جهانی را بگیرد قصه عوض خواهد شد، این کار دست دولت به تنهایی نیست و ملت باید تلاش کنند و دولت حمایت کند و جنس تولید شود و صادر کنیم.

ما یقین داریم این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند

همچنین، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 27 مهرماه درباره تحلیل‌هایی که این روزها درخصوص وضعیت جبهه مقاومت منتشر می‌شود؛ گفت: دسته‌ای از این تحلیل‌ها از سوی عوامل داخلی مزدور دشمن مغرض با هدف عمق بخشیدن به جنگ شناختی بیان و منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: یک سری تحلیل‌ها هم از سوی افراد ترسو و به خاطر تهدیدات و حرف‌های گزاف دشمن ارائه می‌شود و به این نتیجه می‌رسند که باید تسلیم شد و کوتاه آمد و مردم را در این خصوص می‌ترسانند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

* گروهی دیگر براساس اخبار غلط نتایج غلط می‌گیرند. این تحلیل‌ها به ناامیدی، سیاه‌نمایی و تضعیف مسئولان می‌انجامد و گاهی حتی نیروهای ارزشی هم در دام همین تحلیل‌ها می‌افتند.

* همه اینها باطل است و نباید به آن توجهی کرد، اما عده‌ای این روزها با  فهم صحیح و با استفاده از منظومه فکری امامین انقلاب تحلیل درست و روشنی به جامعه ارائه می‌دهند. یکی از بهترین روش‌ها در تحلیل یک واقعه کمک گرفتن از قرآن کریم است که در آیاتی از آن در حوادث مختلف مانند جنگ‌ها بر سستی نکردن و امید داشتن تأکید می‌کند. در جایی از قرآن درباره دشمنی که شکست ناپذیر جلوه می‌کند گفته شده که به دست مومنان آنها و خانه‌های آنان نابود می‌شود.

* ما یقین داریم این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند. در این خصوص باید به وضعیت کنونی آنان طی 76 سال گذشته نگاه کرد. برای اولین است که این رژیم غاصب به موضع دفاع افتاده و آرایش پدافندی گرفته است چون همه چیزی که برای دفاع از خود جمع کرده بود را در یک روز از دست رفته دید. بازدارندگی غیرقابل نفوذ، کشاندن حمله به خاک دشمن، تأمین امنیت شهروندان و سرعت در حمله و گرفتار جنگ فرسایشی نشدن را در یک روز از دست داده‌اند و بعد از طوفان‌الاقصی نه برای مشروعیت بلکه برای موجودیت خود تلاش می‌کنند.

* از سال گذشته تمام حمله‌های آنان نه از روی ابتکار عمل بلکه منفعلانه بوده است. در این دوره جبهه مقاومت به یک شبکه متحد و با برنامه و دارای تقسیم کار تبدیل شده است و نتیجه آن چیزی جز محو جرثومه فساد و مجسمه پلیدی یعنی اسرائیل نخواهد بود.

* جبهه مقاومت با قدرت پیش می‌رود و با تدبیر مقتدرانه و از روی حکمت فرمانده کل مقاومت نه سازش می‌کند و نه وارد جنگ کامل می‌شود بلکه بر بازدارندگی فعال که گاهی تدافعی و گاهی هجومی است ادامه می‌دهد. ضمن اینکه آمادگی جنگ کامل پشیمان کننده را دارد.

* مسئولان و اتحادیه نانوایان می خواهم نسبت به قیمت و کیفیت نان در استان توجه بیشتری به خرج دهند. حقه‌بازی‌هایی که در برخی نانوایی‌ها صورت می‌گیرد قابل قبول نیست. یک عده‌ای به مردم زور می‌گویند. پول سه نان می‌کشند و به اسم نان بهتر یک نان به مردم می‌دهند.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان