ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه چیکن کاری کاتسو خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه چیکن کاتسو که یکی از چیکن های خوشمزه خانگی است را در این قسمت مطالعه می کنید. این چیکن خانگی با یک سس کاری ویژه آماده می شود و دستور پخت ساده ای دارد.

طرز تهیه چیکن کاری کاتسو خوشمزه و لذیذ

یکی از چیکن های ویژه و محبوب، چیکن کاتسو بوده و شما علاقه مندان در این قسمت با طرز تهیه کاتسو ویژه آشنا می شوید. این نوع غذای محبوب برای پذیرایی در مهمانی های شما نیز گزینه ویژه ای خواهد بود.

ر‌وش تهیه چیکن کاتسو:

این نوه چیکن خانگی به راحتی تهیه می شود و دستور تهیه ساده ای دارد. در این بخش با نحوه تهیه این چیکن ویژه آشنا می شوید. روش پخت و طرز تهیه چیکن چیلی و چیکن لوف با یک رسپی ویزه را نیز می توانید در لینک مطالعه کنید.

رسپی چیکن کاری کاتسو

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: به میزان لازم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • آرد قنادی: 2 پیمانه
  • پودر نان یا پانکو: 2 پیمانه
  • نعناع، پبازچه، ریحان، شوید، : به میزان لازم
  • رعفران: به میران لازم

سس کاری:

  • پیاز خلالی: 4 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • سیب زمینی: 2 عدد
  •  روغن مایع: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیکن کاری کاتسو

طرز تهیه چیکن کاری کاتسو ویژه:

برای آماده سازی این چیکن ویژه باید ابتدا شنیسل مرغ را تهیه کنید. برای این کار باید مرغ را از وسط برش بزنید و نوارهای شنیسل را به صورت باریک و نازک خرد کنید. در ادامه باید کمی سینه مرغ را کوبیده و به آن ادویه و میزانی نمک بزنید.

با استفاده از یک گوشت کوب باید سطح مرغ ها را به آرمی کوبیده تا کمی باز شود و در هنگام پخت نیز راحت تر پخته شود. حالا باید برای سوخاری کردن آن ها مواد را آماده کنید.

مقداری آرد قنادی را درون ظرفی ریخته و تخم مرغ ها را نیز درون آن بشکنید. با چنگال و همزن دستی آن را به خوبی هم زده تا یکدست شود. بعد از اینکه بافت تخم مرغ ها کاملا باز شد، سینه های مرغ را درون تخم‌مرغ ها، بعد درون آرد و در مرحله بعدی از طرز تهیه چیکن کاری کاتسو درون پودر پانکو یا نان بغلتانید.

حالا شنیسل های شما آماده سوخاری شدن، هستند. در این قسمت می توانید به مواد خود کمی زمان داده تا استراحت کند و در حالت استراحت باقی بماند. برای آماده کردن سس نیز باید ابتدا یک پیاز را درون تابه ای سرخ کرده و حرارت دهید. در ادامه پیاز را با کمی روغن درون مواد کاراملی کرده تا رنگ آن تغییر کند.

روش پخت چیکن کاری کاتسو

بعد از اینکه پیازها نرم شد، سیب زمینی ها را پوست کنده و به صورت نگینی برش بزنید. درون سبد سیب زمینی ها را ریخته و روی حرارت زمان دهید تا سرخ شود. هویج ها را نیز پوست کنده و به صورت خلالی و نواری نیز برش بزنید.

سبزیجات خود را درون تابه با پیاز کمی تفت داده و مقداری سیر و زنجبیل تازه به آن اضافه نمایید. حالا برای داشتن این سس باید مقداری فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید. رب را به خوبی هم زده تا ترکیب آن یکدست شده و بوی خامی آن از بین برود. حالا به آن مقداری سس سویا اضافه کنید. در ادامه این‌ مرحله از طرز تهیه کاری کاتسو باید مقداری آب مرغ اضافه کرده و زمان دهید تا مواد سس بجوشد.

درب تابه را قرار داده و زمان دهید تا ب حرارت ملایم سس جا افتاده شود. در نهابت می توانید این چیکن ویژه را در کنار پلو یا بدون پلو سرو کرده و نوش جان کنید. این چیکن ویزه طعم و عطر فوق العاده ای دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان