ماهان شبکه ایرانیان

برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی

قصه‌ی پرتکرار دردها و رنج‌های حرفه‌ی وکالت حکایت تلخی است که مدام و مستمر به انحاء مختلف بروز و ظهور دارد،یک روز تعرض به وکلای دادگستری به واسطه ضرب و جرح و قتل و روزی دیگر هتک حرمت این حرفه‌ از سوی مقامات مسئول و اینگونه است روزگار ما مدافعان بی دفاع.

برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی

برادر عزیزم،رفیق و همقطار شریفم علی سلیمانی وکیل دادگستری با شلیک هشت گلوله در جلوی دادگستری شهرستان جویم لارستان به قتل رسید.این عبارت گرچه کوتاه است و مختصر اما مبین درد و رنجی است جانکاه که تا اعماق وجود هر انسان آزاده ای را آزرده می کند،خاصه کسانی که علی را می شناختند و با وی معاشرت داشتند. ذهن و فکرم یاری نمی کند تا از اوصاف علی سلیمانی بنویسم و آنطور که شایسته ی این رفیق قدیمی است سوگواری ام را به رشته ی تحریر درآورم و این تکلیف را به فرصتی دیگر وانهاده، در این چند سطر بخشی از گلایه ها و بغض های فروخورده ی خویش و همکاران عزیزم را واگو می کنم شاید که گوش شنوایی پیدا شود!شاید این درد کهنه را درمانگری باشد!

از صدا و سیما تا تهیه کنندگان فیلم و سریال از فلان نماینده ی مجلس تا فلان مقام مسئول در دولت لاینقطع مشغول نفرت پراکنی علیه وکلا هستید و دریغ از ذره ای حمایت که پیشکشتان باد،حتی برای بیان حقیقت این حرفه دریغ دارید،در این سال ها کدام مقام مسئول در ستایش و تکریم این مدافعان بی دفاع چند کلامی سخن گفته است؟ کدام مرجع و نهاد حکومتی از خدمات حرفه ی وکالت اطلاع رسانی کرده است؟

تا نام و عنوان وکیل به زبانتان می‌آید،تمام فکر و ذکرتان به سمت حق الوکاله ی وکلا می‌رود بی آنکه ذره ای از سختی ها و مشقت های این حرفه بگویید! 

ظرف یکسال گذشته چند تن از همکاران شریفم را به قتل رسانده و همین یکی دو روز گذشته خبر ضرب و جرح همکاری در تهران منتشر شد و امروز خبر قتل شهادت گونه ی رفیق نازنینم علی سلیمانی آن هم جلوی دادگستری شهرستان جویم منتشر شد!واکنش شما چه خواهد بود؟هیچ!! دریغ از یک تسلیت ساده ! همدردری که خیالی است واهی! تامین امنیت وکلا که توقعی است محال ! با کدام منطق و رویه مدعی هستید که وکیل هم شان قاضی است؟!

تا به کی باید شاهد پرپر شدن همقطاران شریفمان باشیم؟

وکیلی که جز برای دفاع از حقوق مردم قدمی بر نداشته و در این طریق شریف تا پای جان پایمردی می‌کند و از هیچ تهدید و تعرضی ترس ندارند!چرا باید به قتل برسد؟شک ندارم خون پاک همقطاران عزیزم بر گردن کسانی است که با غرض و مقاصد شخصی علیه این حرفه دروغ‌پراکنی می‌کنند و تخم نفرت می‌کارند.امروز قدرت و مکنت نزد شماست اما بنا به باور قلبی‌امان روز حسابی هم خواهد آمد و آنجاست که باید پاسخگو باشید.

کافی است جستجویی ساده در شبکه های اجتماعی و رسانه ها کنید تا شاهد هجمه های هر روزه برخی رسانه ها که سرآمد آن صدا و سیمای مثلا ملی است علیه وکلای دادگستری و کانون وکلا باشید.

رسانه ای که به بهانه های مختلف با دعوت از کارشناسانی  که کمترین شناخت از دغدغه ها و مشکلات این حرفه ندارند با حب و بغض های تمام نشدنی بنا بر سلیقه یا سفارش های شخصی بی رحمانه با کمترین نگاه تخصصی-کارشناسی از زوایای مختلف به این حرفه ی شریف می تازند که این همه نشانه ای است بر اشاعه  اندیشه ای بی تدبیر و خارج از دایره انصاف که کورکورانه علیه نهاد وکالت تولید چالش می کند، بی آنکه بدانند دستاورد این حجم از نفرت پراکنی چه خواهد بود .

علاوه بر برنامه‌های رسانه ی ملی ، برخی نمایندگان مجلس و افراد وابسته به دولت پیشین از هر سو به بهانه های غیر قابل درک،وکلای دادگستری و کانون وکلا را سیبل ترک تازی هایی می‌کنند که هیچ منطق و دلیل موجهی برایش نمی توان یافت،کافی است با نگاهی منصفانه  اقدامات و برنامه هایی که در همین چند سال گذشته از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات دولتی علیه نهاد وکالت مطرح شده رصد شود تا بسان روز هویدا شود آنچه ایشان می‌گویند حاصلی جز نفرت پراکنی علیه این حرفه نداشته،خروجی اش هتک حرمت وکلا و ضرب و جرح و قتل ایشان است.

وکیل دادگستری-شیراز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان