ماهان شبکه ایرانیان

استاندار یزد تاکید کرد:

اهتمام به مقوله‌ی مهارت‌های زندگی در طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاندار یزد بابیان این که نداشتن مهارت‌های زندگی می‌تواند آسیب‌زا باشد،‌گفت: در برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید از مهارت زندگی غفلت شود.

اهتمام به مقوله‌ی مهارت‌های زندگی در طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایسنا، «سیدمحمد میرمحمدی» در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان،‌ بابیان این که شیوه‌هایی که تاکنون اجراشده نمی‌تواند به نتیجه دقیق در پیشگیری از طلاق منجر شود، اظهار کرد: در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه پیشگیری از طلاق باید جامعه هدف مشخص باشد و پس‌ازآن برنامه‌ریزی دقیق کرد .

وی بابیان این که مسائل فرهنگی و اقتصادی عامل اصلی زندانی شدن افراد می باشد، افزود: هرچه بیشتر در حل مسائل دید فرهنگی داشته باشیم جامعه آرام‌تر خواهد بود و درصورتی‌که با مسائل امنیتی برخورد کنیم کینه و نارضایتی و خصومت در بین مردم ایجاد می‌شود، بنابراین باید با دید فرهنگی به مسائل ورود کنیم .

میرمحمدی گفت: برای اینکه برنامه‌ها شرایط لازم را برای ارزیابی داشته باشند، سال پایه را سال 95 قرار دهید و در یک دوره پنج‌ساله برنامه‌ها را ادامه دهید تا بعد از پنج سال بررسی کنیم که آیا تعداد معتادان، طلاق و زندانیان کاهش داشته یا خیر و خروجی چگونه بوده چراکه با اجرای کوتاه‌مدت نتیجه دقیق مشخص نمی‌شود .

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از بحث‌های مهم در آموزش‌وپرورش آموزش دوره دبستان است به‌گونه‌ای که باید سرآغاز برنامه‌های فرهنگی از دبستان باشد و تا چند مقطع تکرار شود که برنامه زنده بماند و در ذهن دانش‌آموز شکل بگیرد .

وی در مورد آموزش به دانش آموزان در معرض خطر گفت: دانش آموزان در معرض خطر که در خانواده‌های ناهنجار هستند شناسایی می‌شوند پس باید برنامه‌های خاص برای آن‌ها داشته باشیم تا مسائل ناهنجار خانواده بر روی او تأثیر منفی نگذارد .

میرمحمدی در خصوص موازی کاری برنامه‌های فرهنگی در ادارات خاطرنشان کرد: اگر این اقدامات موازی حالت مشارکت داشته باشد و همه دغدغه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند خوب است و ایرادی ندارد .

وی تأکید کرد: مشاهده می‌شود در دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی خوبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ولی باید کمیت و کیفیت طرح‌ها به‌طور دقیق مشخص باشد تا بتوانیم در پایان طرح، خروجی آن را بسنجیم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان