آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تاکید کرد:

ایام‌البیض؛ فرصتی معنوی برای خودسازی و معرفت‌شناسی

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی با بیان اینکه ایام البیض و ۲۷ رجب فرصت خوبی برای خودسازی و معرفت‌شناسی است، اظهار کرد: بهره‌مندی از این روزها موجب می‌شود انسان از بوی بد گناه فرار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید دیشب 6 اردیبهشت در دیدار با دانشجویان پردیس کرج، طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه و یگان ویژه قم که در نمازخانه موسسه بین‌المللی وحیانی اسراء برگزار شد، با محکوم کردن حمله رژیم آل سعود به ملت مظلوم یمن، ابراز امیدواری کرد: اوضاع یمن تغییر خواهد کرد و آل سعود که این گونه در حق مردم یمن ظلم کرده به سزای عمل خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: اوضاع به وجود آمده از سوی نوکران صهیونیست برای مردم یمن، قطعا به این صورت ادامه نخواهد داشت و ملت یمن هم به حق خود خواهد رسید و از زیر ظلم و فشار ظالمان نجات پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه هرکسی با خدا پیوند قلبی و غیبی ببندند، خدا هم با او پیوند خواهند بست و در مشکلات و بلاها او را یاری خواهد کرد گفت: امروز ملت مسلمان یمن همانند مردم غزه با خدا پیوند بسته‌اند و خدای متعال در همه حال با آنها است و یاری خواهد­ کرد اما این رژیم آل سعود است که در برزخ به وجود آورده، گرفتار خواهد شد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، رجب­ و شعبان را از ماه‌های پر­خیر و برکت­ و مقدمه برای یک ماه بزرگتر و پر­خیر و برکت تر مانند ماه مبارک رمضان دانست و افزود: دعاها و اعمالی که در ماه رجب آمده نشان از بزرگی این ماه است.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: برای درک و فهم ادعیه‌های وارد شده در ماه رجب و شعبان، استعداد خاصی لازم است و انسان با دقت و بررسی در فهم دعاها می‌تواند به بالاترین و عالی ترین مقامات برسد.

وی با بیان اینکه ایام البیض و 27 رجب از روزهای خاص ماه رجب است و فرصت خوبی برای خودسازی و معرفت‌شناسی است، اظهار داشت: بهره‌مندی از این روزها موجب می‌شود، نور ایمان و حقیقت در درون انسان تجلی پیدا کند و انسان را به جایی برساند که از بوی بد گناه فرار کند.

وی همچنین به جایگاه علم و عالم در اسلام اشاره کرد و گفت: علمی نورانیت دارد که با عمل و آموزه‌های دینی آمیخته و موجب نورانیت درون و باطن شده و انسان را به سعادت برساند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: علمی که نورانیت در انسان ایجاد نکند و باعث دوری گناه نشود، علم به آن نمی‌گویند بلکه تنها یک فهم و صورت ذهنی است که هیچ اثری ندارد.

وی بیان کرد: مفاهیم ماندنی نیست، بلکه علم آمیخته به حقیقت، تا ابد ماندگار است و این چنین علمی است که آینده و غیب را نشان می‌دهد.

این مفسر قرآن اضافه کرد: خدا این نوع علم را در اختیار انبیاء و عالمان دین قرار داده تا با تعلیم و تعلم و معرفت پیدا کردن به درون خود، به خدای متعال برسند و از این طریق مردم را از گرفتاری‌ها و گمراهی نجات دهند و مردم را از پیامدهای ناگوار و مسیرهایی که بعدها با آن روبرو می‌شدند، می‌ترسانند.

آیت الله جوادی آملی گفت: خدا مقام شفاعت را به صاحبان این چنین علمی داده، و چه مقامی بالاتر از این که انسان علمی را بیاموزد که هم نورانیت در باطن ایجاد کند و از سویی به مقام انذار و معرفت خود و بعد معرفت خدای متعال برسد و قطعا این نوع علوم ارزشمند خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر