ماهان شبکه ایرانیان

آسیبهای رفتاری

در بخشی از پویانماییها[۱](انیمیشن و کارتون ها)، صحنه هایی شامل انواع اظهارات جنسی و عشقی به نمایش در می آید. علاوه بر اینها، اکثر شخصیتهای زن این مجموعه ها لباس مناسبی ندارند. این موارد موجب ایجاد بلوغ زود رس در کودکان می شود. این مسئله، به اندازه ای در پویانماییها رواج دارد که کودکان به راحتی تفاوت نگاه عاشقانه را از غیر آن تشخیص می دهند.

بلوغ زودرس

در بخشی از پویانماییها[1](انیمیشن و کارتون ها)، صحنه هایی شامل انواع اظهارات جنسی و عشقی به نمایش در می آید. علاوه بر اینها، اکثر شخصیتهای زن این مجموعه ها لباس مناسبی ندارند. این موارد موجب ایجاد بلوغ زود رس در کودکان می شود. این مسئله، به اندازه ای در پویانماییها رواج دارد که کودکان به راحتی تفاوت نگاه عاشقانه را از غیر آن تشخیص می دهند.

 

البته در رابطه با نمایش این صحنه ها، نظرات مختلفی ارائه شده است. کسانی که از غرب الهام گرفته اند، معتقدند که مسائل مربوط به بلوغ را باید از ابتدای سن کودکی به فرزندان آموزش داد تا وقتی به سن بلوغ می رسند، آن را امری طبیعی تلقی نمایند و برخورد عادی با آن داشته باشند. در مقابل این طرز تفکر، گروهی معتقدند که مطرح کردن مسائل بلوغ زودتر از موعد برای کودکان، یکی از عوامل بلوغ زودرس می باشد و در این شرایط، عدم وجود بلوغ فکری، کودک را دچار بحران می کند؛ چون باید بلوغ فکری تا حدودی ایجاد شود تا مسائل بلوغ جسمی برایش قابل هضم گردد.

 

یکی از عوارض بلوغ زودرس این است که کودکان در مقابل استرسهای زمان جوانی قرار می گیرند و نمی دانند چه کار باید بکنند. آنها از نظر جسمی نشانهای بلوغ را دارند؛ ولی تجربه کافی ندارند. رویش موهای صورت و کلفتی صدا در پسران کم سن در مقایسه با سایر همسالان خود، باعث بروز اضطراب شدید در این کودکان و والدین آنها می شود. به خصوص دختر بچه ها با ظاهر شدن علائم قاعدگی، ممکن است دچار مشکلات روحی گردند. در هر دو جنس، به دلیل افزایش تمایل به شهوت، رفتارهای ناهنجاری همچون خودارضایی شیوع پیدا می کند.



[1] مبلغان :: بهمن 1386، شماره 100> آسیبها در پویانماییهای غربی (2)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان