ماهان شبکه ایرانیان

رژیم غذایی زنان باردار

در دوران بارداری رعایت یک برنامه غذایی صحیح و متناسب با نیازهای ویتامینی، پروتئینی و انواع عناصر حیاتی دیگر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

رژیم غذایی زنان باردار
در دوران بارداری رعایت یک برنامه غذایی صحیح و متناسب با نیازهای ویتامینی، پروتئینی و انواع عناصر حیاتی دیگر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. زن باردار بیش از هر چیز باید به کیفیت مواد غذایی مورد مصرف خود بیندیشد و این که بنابر اعتقاد برخی، زن حامله باید دو برابر یک فرد معمول غذا بخورد، نظری نادرست و حتی اشتباه است. در واقع در دوران بارداری لازم است از کاهش و افزایش وزن جلوگیری به عمل آید. مصرف بیش از حد «کالری غیر مفید»، کربوهیدرات های ساده، چربی ها و پروتئین موجب بالا رفتن غیر طبیعی وزن مادران گردیده و نهایتاً وی را در معرض ابتلا به انواع بیماری های متابولیسمی ازقبیل دیابت، فشار خون بالا و غیره قرار می دهد.
خانم هایی که به طور طبیعی دچار اضافه وزن می باشند، طی دوران بارداری نباید از رژیم لاغری خاصی پیروی کنند، بلکه بایستی با تغییر عادات غذایی معمول خود وگنجاندن غلات کامل (همراه با سبوس) به جای انواع پوست گرفته شده آنها و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات از اضافه تر شدن وزن به طور غیر طبیعی پیشگیری نمایند.
خانمهای کم وزن نیز بایستی همراه با بالا بردن کیفیت مواد غذایی مورد مصرف خود و در پیش گرفتن یک رژیم غذایی متنوع تر، کامل تر و پرکالری تر نسبت به همیشه، وزن متعادل و متناسبی پیدا کنند.
شکی نیست که در دوران بارداری مصرف کالری باید بیش از سابق باشد، اما برقراری و حفظ تعادل در این زمینه ازضروریات است. جنین برای برخورداری از یک رشد مناسب و طبیعی نیاز به پروتئین، ویتامین، چربی، مواد معدنی و قند دارد و تنها اضافه وزن که معمولاً ناشی از زیاده روی در خوردن و کم تحرکی است، دلیل بر تأمین احتیاجات جنین نیست.
منبع: کتاب کودک من
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان