ماهان شبکه ایرانیان

ژاپن دست به موشک هایپرسونیک برد!/ عکس

پستی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، از یک سیستم تسلیحاتی هایپرسونیک جدید در ژاپن پرده‌برداری کرده است.

ژاپن دست به موشک هایپرسونیک برد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری عکسی را در ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته است که یک وسیله نقلیه در حال حمل سلاح در آن تصویر دیده می‌شود.

این پست شامل عبارتی به زبان ژاپنی بود که این معنی را می‌داد:«در منطقه‌ای در خلیج سوروگا نومازو، در حال استراحت و دیدن یک خودروی نظامی. باحال!»

این سامانه موشکی که رسماً به عنوان پرتابه پرسرعت (HVGP) شناخته می‌شود، قرار است تا سال 2026، یعنی سه سال زودتر از برنامه‌ریزی اولیه، وارد خدمت نیروی زمینی (JGSDF) شود. این جدول زمانی تسریع شده در حالی است که ژاپن در حال سازگاری با محیط امنیتی منطقه‌ای در حال تغییر است، به ویژه در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده در مورد وضعیت نظامی چین و توانایی‌های موشکی کره شمالی!

HVGP بخشی از تلاش توسعه موشکی گسترده‌تر ژاپن است که شامل هفت برنامه موشکی داخلی و خرید اضافی سامانه‌های موشکی از ایالات متحده است. پیشرفت این قابلیت‌ها نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی برای ژاپن است، کشوری که از زمان جنگ جهانی دوم توانایی حمله دقیق را حفظ نکرده است.

شکار ژاپن در حال استقرار سامانه موشکی جدید/ عکس

علاوه بر HVGP، آژانس اکتساب، فناوری و لجستیک ژاپن (ATLA) در ژوئیه 2024 فاش کرد که دو آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک هایپرسونیک را در اوایل سال در کالیفرنیا انجام داده است. این آزمایش‌ها که در ماه‌های مارس و آوریل انجام شد، اولین آزمایش‌های شناخته شده این سیستم از زمان شروع توسعه آن در سال 2015 است. 

تعقیب تسلیحات مافوق صوت و سایر سیستم‌های موشکی ژاپن نشان دهنده تغییر آشکار در استراتژی دفاعی این کشور است. تمرکز این کشور بر قابلیت‌های ضد حمله، به ویژه از طریق توسعه مهمات با سرعت بالا و هدایت دقیق مانند HVGP، نشان دهنده تمایل فزاینده برای افزایش قابلیت‌های تهاجمی آن در پاسخ به تغییر چشم انداز ژئوپلیتیکی است.

انتظار می رود استقرار نهایی HVGP سطح جدیدی از بازدارندگی استراتژیک را برای ژاپن فراهم کند. این موشک برای حرکت با سرعت‌های مافوق صوت، فرار از سیستم‌های دفاع موشکی و ضربه زدن به اهداف با درجه دقت بالا طراحی شده است.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان