ماهان شبکه ایرانیان

موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT رونمایی شد

در مراسمی با حضور مسئولین فدراسیون بین‌المللی مخترعان و خبرنگاران حوزه‌های فناوری و بازاریابی در هتل اسپیناس‌پالاس، موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT معرفی شد.

موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT رونمایی شد
مسعود شفقی، مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون مخترعان در مراسم رونمایی از موتور هوش مصنوعی RIT گفت: «فدراسیون بین‌المللی مخترعان، با بیش از 150 کشور همکاری می‌کند و در زمینه‌های مختلفی همراه مخترعان و پژوهشگران است.» شفقی، اعلام کرد که با وجود تلاش‌های بسیار IFIA در زمینه کمک به مخترعین جهان، جای یک هوش مصنوعی تخصصی در حوزه اختراعات خالی بود. به گفته مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون بین‌المللی مخترعان، در سال‌های اخیر ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری ایجاد شده‌اند که بیشتر آن‌ها خدمات عمومی را ارائه می‌کنند.

او افزود: «ما موتور هوش مصنوعی RIT را به این دلیل توسعه دادیم که استارتاپ‌ها و مخترعان بتوانند از ایده تا محصول، یک دستیار را کنار خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مسائل در پروژه‌هایی که با هدف اختراع شروع می‌شوند، مسائل حقوقی است. در واقع، مسائل حقوقی را می‌توان مهم‌ترین چالش‌ مخترعان دانست. این موضوع آن‌قدر مهم است که سازمان ملل هم برای حل این مشکل ورود کرده است. RIT، ابزاری سریع و دقیق است که علاوه‌بر مسائل حقوقی، در مسائل فنی پروژه‌های اختراعی و بازاریابی و برندسازی هم می‌تواند موثر باشد. »

موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT رونمایی شد

براساس گفته‌های مدیرعامل و بنیانگذار مجموعه Research Innovation Teams که به اختصار RIT خوانده می‌شود، موتور هوش مصنوعی RIT از ایده تا اجرا همراه مخترعین است و به آن‌ها تا ثبت اختراع و حتی برندسازی کمک می‌کند. مدیرعامل این شرکت نوآورانه، پروژه موتور هوش مصنوعی مخترعان از یک سال قبل شروع شده و مشاور نیز از ایسلند، قطر، کره‌جنوبی و دیگر کشورها تاکنون داشته است. شفقی بر این باور است که این موتور هوش مصنوعی حتی به کسانی که ایده مشخصی ندارند هم کمک می‌کند تا به نتیجه دلخواهشان برسند.

کشف ایده‌ها را شاید بتوان جالب‌ترین قسمت موتور هوش مصنوعی دانست. شفقی افزود: «در اولین مرحله، این موتور هوش مصنوعی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌پردازی کنند و پس از آن، این ایده‌ها را پالایش و در نهایت به بهترین ایده برسند. سپس، نوبت به پیش‌نویس و تولید نمونه‌های اولیه می‌رسد.»

موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT رونمایی شد

مدیرعامل RIT خاطرنشان کرد که این موتور هوش مصنوعی از 50 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. او گفت: «برخلاف دیگر ابزارهای هوش مصنوعی که به دلیل تحریم‌ها فیلتر هستند و برای ایرانیان قابل دسترسی نیستند، برای استفاده از این ابزار، نیازی به فیلترشکن نیست. همچنین، این ابزار کمک می‌کند تا افراد بتوانند محصولات خود را صادر کنند.» او خاطرنشان کرد که این موتور هوش مصنوعی برای افراد زیر 12 سال قابل استفاده نیست و تاکنون خروجی دقیق آن 99.6 درصد بوده است.

شفقی از برگزاری یک رویداد در همین زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: «سوم آبان‌ماه، رویداد بزرگی با حضور 100 نفر برگزار می‌کنیم. اصناف مختلفی چون سازندگان طلا و جواهر، پزشکان و کشاورزان در وی‌کست برگزار خواهد شد.»

شروین زواره‌ای، مدیر مارکتینگ این مجموعه نیز درباره برنامه‌های بازاریابی این محصول گفت: «تبلیغات درون‌برنامه‌ای، اسپانسر گرفتن و ایجاد یک سرویس اشتراکی که هزینه آن برای مردم ایران 48 دلار است، بخشی از برنامه ما برای درآمدزایی و بازاریابی محصولمان است.»

امیر عباس ترابی، یکی دیگر از اعضای تیم RIT هم گفت: «در موتور هوش مصنوعی RIT می‌توان ایده‌ها را شخصی‌سازی کرد. این ابزار با ذهن مخترعین همگام است. ترندهای روز دنیا را می‌توان به‌صورت به‌روز در این ابزار مشاهده کرد. این ابزار استانداردهای هوش مصنوعی اروپا را داراست و از تکنیک‌های ایده‌یابی و توسعه ایده استفاده می‌کند و راهکارهای تجاری‌سازی و بازاریابی محصول را نیز ارائه می‌کند.»

مدیرعامل و بنیان‌گذار RIT در پایان تاکید کرد که ایران از نظر رتبه نوآوری جزو 50 کشور اول دنیاست و خاطرنشان کرد که با ابزارهایی مانند ابزار هوش مصنوعی RIT، می‌توان جایگاه نوآوری ایران را بهبود بخشید.

موتور هوش مصنوعی اختراعات RIT رونمایی شد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان