ماهان شبکه ایرانیان

رهبر انقلاب: فقدان سیدحسن نصرالله جداً ما را عزادار کرده است‌ /درباره مسائل لبنان عرایضی دارم اما...

رهبر انقلاب فرمودند: ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم. حادثه‌ای که اتفاق افتاد، حادثه کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست و جداً ما را عزادار کرده است‌.

رهبر انقلاب: فقدان سیدحسن نصرالله جداً ما را عزادار کرده است‌ /درباره مسائل لبنان عرایضی دارم اما...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از نخبگان، استعدادهای برتر علمی و رتبه‌های برتر کنکور صبح امروز؛ چهارشنبه؛ 11 مهر 1403 در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ایشان در ابتدای این دیدار فرمودند: ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم. حادثه‌ای که اتفاق افتاد، حادثه کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست و جداً ما را عزادار کرده است‌.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*با اینکه این فضا، فضای عزای عمومیست در کشور و به معنای واقعی کلمه عزاست، این دیدار را به بعد موکول نکردم. این دیدار از قبل برنامه‌ریزی شده بود می‌شد هفته بعد مثلاً انجام بگیرد. فکر کردم که این موضوع نباید عقب بیفتد. این جهت‌گیری، جهت‌گیری گرایش به نخبگی و نخبگانی نباید عقب بیفتد. جلسه را تشکیل دادیم. این تشکیل جلسه یک پیامی برای ما دارد و پیامش این است که ما گرچه در عزا هستیم اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست. عزای ما جنسش از جنس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام است. زنده و زنده کننده است.

*عزاداریم اما این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار می‌کند. من می‌خواهم این پیام را در دل و جان خودمان به معنای واقعی کلمه نفوذ بدهیم. احساس کنیم عزاداری ما هم باید ما را به پیش ببرد.

*من البته در زمینه مسائل لبنان و آنچه که مربوط به این شهید بزرگ و عزیز هست عرایضی دارم که در آینده نزدیک انشالله آنها را خواهم گفت.

* اساس مشکلات منطقه حضور کسانی همچون آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است که به دروغ دم از صلح و آرامش می‌زنند.

*به مسائل غزه و لبنان، همان‌طور که عرض کردم، ان‌شاءالله خواهم پرداخت اگر عمری باقی باشد و فقط یک کلمه من عرض بکنم و آن این است که در این منطقه‌ی ما اساس مشکل - که این درگیری‌ها و جنگ‌ها و نگرانی‌ها و دشمنی‌ها و اینها را به وجود می‌آورد - ناشی از حضور همان کسانی است که دم از صلح و آرامش منطقه می‌زنند؛ یعنی آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی. اینها اگر شرشان را از این منطقه کم بکنند، بدون شک این درگیری‌ها، این جنگ‌ها این برخوردها به کلی از بین خواهد رفت. و کشورهای منطقه می‌توانند خودشان را اداره کنند، منطقه‌شان را اداره کنند، با هم با صلح و سلامت و عافیت زندگی کنند. 

*یک روز یک کشوری را تحریک می‌کنند، یک کسی مثل صدام را تحریک می‌کنند، آن‌جور قضایای سخت و تلخ به وجود می‌آید. یک روز او نیست، پشتیبان‌هایش هم نیستند، محبت بین دو کشور می شود مثل راهپیمایی اربعین که شماها از نزدیک دیدید خودتان، یعنی این جوری است مسئله. با دیگر کشورها هم همین‌جور است. حضور آن کسانی که امروز دم از آرامش منطقه می‌زنند و دروغ میگویند، حضور خود آنها اساس اصلی مشکلات این منطقه است.

*ما امیدواریم که به توفیق الهی، با همت بلند ملت ایران و با کمک از الهامات انقلاب اسلامی و با همکاری دیگر ملت‌ها شر دشمنان را از این منطقه ان‌شاءالله کم کنیم.

تکمیل می شود...

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان