ماهان شبکه ایرانیان

تامین آب مردم شهرکاج از چشمه باغ رستم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری از تامین آب شهر کاج ازتوابع شهرستان اردل خبر داد.

تامین آب مردم  شهرکاج از چشمه باغ رستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس  محمد کریمی با اعلام این خبر افزود: با  9 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، آب شهر کاج از چشمه باغ رستم تامین می‌شود.

 کریمی گفت: جهت رفع کمبود آب شهر کاج عملیات تکمیلی این خط انتقال در حال اجراست.

وی در خصوص جزئیات اجرای خط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ باغ رستم به شهر کاج گفت: این خط انتقال 9 کیلومتری در ارتفاعات و در قسمت‌هایی که تحت فشار آب می باشد لوله 8 اینچ فولادی اجرا شده و در مابقی مسیر با لوله پلی اتیلن 250 میلیمتری ده‌ اتمسفر ادامه می‌یابد.

نامبرده افزود: خط انتقال آب به شهر کاج پس از خروج از ایستگاه پمپاژ با عبور لوله از رودخانه شروع شده و در ادامه مسیر با گذشتن از جاده و دیگر موانع توپوگرافی در نهایت به مخزن ذخیره 500 متر مکعبی آن شهر می‌رسد.

46

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیز ایستگاه پمپاژ آب، نصب شیرهای هوا، تعبیه شیرهای فشار شکن 8 اینچ، بکارگیری والوهای تخلیه اضطراری آب و... از جمله تاسیساتی است که برای این خط انتقال آب آشامیدنی شهر کاج در نظر گرفته شده است.

مهندس کریمی نیاز آبی شهر کاج را با توجه به افزایش جمعیت و مشترک در افق طرح حدود 20 لیتر اعلام نمود.

وی اعتبار این پروژه را 20 میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: شهر کاج از توابع شهرستان اردل با جمعیت حدود پنج هزار نفر و 1200 مشترک آب در حاشیه رودخانه کارون و در 67 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان