ماهان شبکه ایرانیان

فرق حزب الله لبنان با حزب اللهی های خودمان چیست؟

هرچقدر حزب‌الله لبنان توانست برای مردم لبنان و منطقه جذابیت ایجاد کند حزب‌اللهی‌های ما دافعه ایجاد کردند.

فرق حزب الله لبنان با حزب اللهی های خودمان چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، عبدالجواد موسوی در هم میهن نوشت: مصداق می‌خواهید؟ به همین تجمات ضداسرائیلی در تهران و شهرستان‌ها نگاهی بیاندازید و مقایسه کنید با تجمعاتی که حزب‌الله لبنان در لبنان و دیگر کشورها راه می‌اندازد. اصلاً قابل مقایسه هست؟ این را هم در نظر داشته باشید که حزب‌الله لبنان که جماعتی شیعه هستند در میان مسیحیان و اهل سنت نیز هوادارانی دارند اما حزب‌اللهی‌های خودمان در میان شیعه که چه عرض کنم، بلکه در میان بسیاری از نیروهای انقلابی و معتقد به نظام نیز منتقدان بسیار جدی دارند.در میان بچه هیئتی‌ها و پاسدارها هم.

اگر شعار و اعتقاد حزب‌الله لبنان جذب حداکثری و دفع حداقلی است دوستان حزب‌اللهی ما در عمل به دفع حداکثری و جذب هیچ و کم از هیچ همت گمارده‌اند. به تلویزیونی که در اختیار دارند نگاه کنید. به روزنامه‌هایشان. به حرف زدنشان. حزب‌الله لبنان به‌دلیل سلوک نظری و عملی رهبران و پیروان‌شان می‌توانند در دل پایتخت کشورهای اروپایی و آمریکایی هزاران نفر را به خیابان‌ها بیاورند و دل از چپ و راست بربایند و جوانان عدالت‌طلب و آزادی‌خواه را جذب شعارهای ضدامپریالیستی کنند.

مهمترین وجه فارق آن‌ها با نسخه وطنی چیزی است به‌نام عقل و تدبیر. از همان دهه 70 تا به امروز هنوز که هنوز است نسخه وطنی تغییر بنیادینی نکرده است. منظور از تغییر، فهم و درک زمانه است و اهم فی‌الاهم کردن ضرورت‌ها و نیازها. همه‌چیز بر مدار ظاهربینی می‌گردد و تا در بر همین پاشنه می‌چرخد آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان