ماهان شبکه ایرانیان

جمعیت سالمندان استان چهارمحال وبختیاری ۱۰۵ هزار نفر است/ رشد ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان استان

مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری گفت :رشد جمعیت سالمندی در استان تقریبا ده درصد و سالمندان استان ۱۰۵هزار نفر می باشند

جمعیت سالمندان استان چهارمحال وبختیاری 105 هزار نفر است/ رشد 10 درصدی جمعیت سالمندان استان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،  مهشید سلیمانی  گفت: ارایه خدمات پزشکی، پرستاری، آموزشی، فرهنگی و توانمندسازی به 1100 سالمند از طریق مراکز روزانه، 175 نفر مراکز شبانه‌روزی و 700 نفر از طریق خدمات تیم سیار در منزل به سالمندان مهمترین خدمات بهزیستی در حوزه سالمندان می باشد.

وی افزود: 7 لغایت 13مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام سالمند با شعار سالمندی فعال؛ فردایی برای همه از سوی دبیرخانه ملی شورای سالمندان معرفی شده  و اولویت برنامه های امسال دبیرخانه شورای سالمندان، دغدغه مند سازی اصحاب رسانه و مشارکت ایشان برای حساس سازی جامعه در موضوع سالمندی است که  این حساسیت سازی می تواند منجر به ارائه خدمات بهتری به جامعه سالمندی شود.

وی با اشاره به رشد جمعیت سالمندی افزود: رشد جمعیت سالمندی در استان تقریبا ده درصد و سالمندان استان 105هزار نفر می باشند. امسال هم درهفته بزرگداست مقام سالمند بهزیستی برنامه های متنوعی دراین خصوص دارد که اولویت هدف این برنامه ها تکریم سازی در راستای فرهنگ بزرگداشت والدین و سالمندان دراستان می باشد.

سلیمانی اظهار داشت: جلسات شورای سالمندان استانی هرسه ماه یکبار به ریاست استاندار و به همین منوال در شهرستانها به ریاست فرمانداران برگزار میگردد که انتظارمیروددستگاههای عضو نهایت همکاری را با بهزیستی بعنوان دبیرخانه شورا داشته باشند. زیرا سالمندان کنونی آینه آینده نه چندان دور ما می باشند و با توجه به اینکه کشور و استان ما رو به سن سالمندی است میطلبد زیرساختها و شرایط جامعه به گونه ای مهیا گردد که سالمندان سالمندی سالم داشته باشند و از سالمندی بیمار پیشگیری گردد.

جمعیت سالمندان استان چهارمحال وبختیاری 105 هزار نفر است/ رشد 10 درصدی جمعیت سالمندان استان

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان