آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما/ تاثیرگذاران دنیای مد

آدری هپبرن که ممکن است نام او را آدری هپبورن نیز شنیده باشید، یکی از استایل آیکون‌های تاثیرگذار در دنیای مد و یکی از موفق‌ترین بازیگران هالیوود کلاسیک است. امروز در بنیتا مروری بر زندگی آدری هپبرن خواهیم داشت.

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما/ تاثیرگذاران دنیای مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا در سری مطالب تاثیرگذاران دنیای مد، به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. همیشه طراحان نیستند که روی مد تاثیر می‌گذارند و باعث پیشرفت آن می‌شوند. در کنار طراحان و خالقان جنبش‌های هنری، استایل آیکون‌هایی نیز هستند که یک یا چند استایل خاص را دنبال می‌کنند و به عنوان نمادی در دنیای مد شناخته می‌شوند. مانند آدری هپبرن که علاوه بر فعالیت در دنیای سینما که او را به یکی از ستارگان هالیوود کلاسیک تبدیل کرده بود به عنوان نمادی برای استایل کلاسیک و بیت نیک که در بنیتا درباره‌ی این دو استایل خواهید خواند نیز شناخته می‌شد. در این قسمت از سری مطالب «تاثیرگذاران دنیای مد» به معرفی و مروری بر زندگی آدری هپبرن، زیبای هالیوود می‌پردازیم.

آدری هپبورن بیوگرافی

آدری هپبرن، متولد 4 می 1929 و یکی از موفق‌ترین بازیگران هالیوود کلاسیک است که با بازی در فیلم «صبحانه در تیفانی» به شهرت زیادی رسید، از فشن آیکون‌های معروف دوران خود و از افراد بشردوست دنیا نیز بود. آدری به دلیل داشتن استایلی کلاسیک مورد توجه بود و از افراد تاثیرگذار دنیای مد است. به علت سادگی و وقاری که همیشه همراه او بود به عنوان «آخرین معصوم سینما» او را توصیف کرده‌اند. آدری هپبرن در ژانویه 1993 به علت بیماری سرطان از دنیا رفت.

زندگی شخصی

آدری هپبرن، متولد 4 می 1929 در بروکسل در بلژیک است و به عنوان یکی از استایل آیکون‌های هالیوود شناخته می‌شود. برخلاف بیشتر هنرپیشگان آن دوران، آدری هپبرن نه تنها به علت استایل شیک و کلاسیکی که داشت مورد تحسین قرار می‌گرفت بلکه وقاری که همیشه در رفتارش دیده می‌شد باعث می‌شد زیبایی او دوچندان به نظر برسد. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در انگلستان گذراند و در زمان جنگ جهانی دوم در هلند درس می‌خواند. بعد از اینکه نازی‌ها کشورش را اشغال کردند، دوران سختی برای او آغاز شد. طبق نوشته‌ی روزنامه‌ی نیویورک تایمز، آدری برای کمک به جبهه‌ی مقاومت در زمان جنگ، پیام‌رسانی می‌کرده است. آدری هپبرن از دوران کودکی به رقص باله علاقه داشت و بعد از جنگ فرصتی برایش به وجود آمد تا بتواند به دنبال علاقه‌ی دوران کودکی‌اش برود. او در آمستردام و سپس در لندن شروع به یادگیری رقص باله کرد. آدری هپبرن در سال 1954 با مل فرر، هنرپیشه و کارگردان آمریکایی ازدواج کرد. آن‌ها صاحب پسری به نام شان شدند و ازدواج‌شان تا 15 سال به طول انجامید. در سال 1969، یک سال پس از جدایی از مل فرر، آدری هپبرن با آندره دوتی ازدواج کرد که  در سال 1982 این ازدواج به جدایی منجر شد. آدری هپبرن و آندره دوتی صاحب پسری به نام لوکا شدند.

آدری هپبرن و همسرش مل فرر

آدری هپبرن و همسرش مل فرر

زندگی حرفه‌ای

آدری هپبرن

 ورود آدری هپبرن به عرصه‌ی سینما و تئاتر با نمایش «ژی‌ژی» در تئاتر برادوی و در سن 22 سالگی بود. استعداد آدری و شهرتی که با بازی در این نمایش و به دنبال آن چند نقش کوتاه دیگر پیدا کرد باعث شد که تنها دو سال بعد با بازی در فیلم «تعطیلات رومی» به هالیوود راه پیدا کند و با گریگوری پک همبازی شود. بازی در این فیلم او را نامزد و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار کرد. در سال 1954 در فیلم سینمایی «سابرینا» با همفری بوگارت، هنرپیشه معروف هالیوودی همبازی شد و در همان سال با مل فرر که همسرش نیز بود در فیلم سینمایی «جنگ و صلح» بازی کرد. آدری هپبرن در سال 1961 با بازی در فیلم «صبحانه در تیفانی» به شهرت زیادی دست پیدا کرد و استایل دهه‌ی 60 او در فیلم به استایلی محبوب تبدیل شد. بسیاری از مردم آدری هپبرن را با این فیلم به یاد می‌آورند. آدری هپبرن در طول زندگی حرفه‌ای خود در کنار بزرگان سینما چون کری گرانت در فیلم معما و شان کانری در فیلم رابین و ماریان بازی کرده است. 

آدری هپبرن

آدری هپبرن پس از چند سال بازی در سینما، تصمیم گرفت کمتر به بازی در فیلم و بیشتر به کارهای خیر بپردازد. او در اواخر دهه‌ی 80 سفیر کارهای خیر یونیسف شد؛ به دور دنیا سفر کرد و همواره تلاش می‌کرد تا همه را از نیازهای کودکان محروم دنیا آگاه کند. او سال‌های گرسنگی در هلند را در زمان اشغال کشورش در جنگ جهانی دوم را به خاطر می‌آورد و با محرومین جهان احساس همدردی می‌کرد. او به بیش از 50 کشور در قاره‌های آسیا، آمریکا و آفریقا سفر کرد و در سال 1993 برنده‌ی جایزه‌ای برای اعمال بشردوستانه‌اش شد که متاسفانه تا زمان دریافت جایزه زنده نماند. او در سال 1993 بر اثر بیماری سرطان کولون در منزلش در سوئیس درگذشت. 

می‌توانید سری به «بیوگرافی اندی وارهول، از بنیان‌گذاران سبک پاپ آرت و تاثیرگذاران بیت نیک» بزنید.

Quote

وقار، تنها زیبایی‌ای است که هرگز از بین نمی‌رود.

وقار، تنها زیبایی‌ای است که هرگز از بین نمی‌رود.

آدری هپبرن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر