ماهان شبکه ایرانیان

معرفی کتابخانه های مخفی و مرموز دنیا [قسمت دوم]

با ادامه مقاله در خدمت شما هستیم همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید از آغاز آفرینش بشر ذخیره و ثبت وقایع و اطلاعات بر روی وسایل متفاوتی ثبت می‌شد تا اینکه نوبت به کتاب رسید

با ادامه مقاله در خدمت شما هستیم همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید از آغاز آفرینش بشر ذخیره و ثبت وقایع و اطلاعات بر روی وسایل متفاوتی ثبت می‌شد تا اینکه نوبت به کتاب رسید. در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس به‌تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‏اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت‏شده است. ولی کتاب‌ها در طول تاریخ به دلایل مختلف چه سیاسی و چه مذهبی باید نابود می‌شدند ولی دراین‌بین افرادی بودند که برای سالم نگه‌داشتن کتاب‌ها آن‌ها را در کتابخانه‌های مخفی نگهداری می‌کردند امروز بر آن شدیم تا تعدادی از این کتابخانه‌های مرموز را برای شما معرفی کنیم. برای آشنایی با این ماجرا در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

کتابخانه واتیکان

dailymail


یکی دیگر از ذخایر پنهان کتاب‌های مذهبی در سال 1612 تأسیس‌شده است که هنوز تئوری‌های چطور بسته شدن ان ادامه دارد.
آرشیو سری واتیکان شاید بتوان آن را «خصوصی‌ ترین کتابخانه دنیا» نامید! در این کتابخانه تمام اسناد شخصی پاپ‌های قبلی نگهداری می‌شود که قدمت آن به قرن هشتم میلادی نیز می‌رسد. تنها 4 نفر در دنیا دسترسى کامل به این کتابخانه دارند، کاردینال رافائل فارینا، جورج ماریا، لوییجى پاگى و سرجیو پاناگو. سرى بودن این مکان و در دسترس عموم نبودن آن شایعات و تئوری‌های مختلفى را متوجه این کتابخانه و اسناد درونش کرده است. تا سال 1881  میلادی، تنها اعضای واتیکان حق ورود به آن را داشتند. ناگفته نماند که فرآیند دستیابی به اسناد محرمانه بسیار پیچیده و زمان‌بر است. امروزه اما پژوهشگران تحت شرایطی خاص نیز اجازه ورود به آن را دارند.

برای این کار، آن‌ها باید کارت شناسایی، هدف از ورود و نامه معرفی از دانشگاه و موسسه خود را نشان مسئولان دهند و سپس در مورد آن شخص تصمیم‌گیری خواهد شد. در صورت ورود هم باز آن شخص بسیار سردرگم خواهد شد. بر اساس گفته‌ها، حدود 85 کیلومتر قفسه در آنجا بایگانی‌شده که بیش از 35 هزار سند در آن وجود دارد. گنجینه‌های تاریخی زیادی در اینجا نگهداری می‌شود: نامه‌نگاری‌ها پاپ با مارتین لوتر برای شروع اصلاحات؛ اسناد مربوط به محاکمه شوالیه‌های معبد در قرن 14 میلادی؛ نامه‌نگاری با میکل‌آنژ (قرن 16) و لینکلن (قرن 19 ). شایعاتی ازجمله ماشین زمان و دیگر چیزها باعث بد نظر شدن مردم نسبت به این کتابخانه شد؛ اما واتیکان برای جلوگیری از ساخته‌شدن چنین شایعاتی در سال‌های اخیر تا حدی دسترسی را آزادکرده است و نمایشگاهی از اسناد را در موزه‌ای در رم به اره انداخته است. البته نخستین بار پاپ لئوی سیزدهم در سال 1881 اجازه داده بود که تاریخدانانی که با دقت انتخاب‌شده بودند به اسناد دسترسی پیدا کنند و پژوهشگران از آن استفاده کنند. البته گشت‌وگذار آزاد در این گنجینه اسناد ممنوع بود؛ اما از سال 1939 این دسترسی از بین رفت. در این زمان پیوس دوازدهم پاپ شد و قسمتی از آرشیو که موجب نگرانی شخصی کاردینال‌ها شده بود دیگر در دسترس عموم قرار نگرفت.

neatorama


این اسناد در یک پناهگاه که بخشی از قصر سنت پیتر است، نگهداری می‌شوند و به‌وسیله گارد سوئیس و پلیس واتیکان محافظت می‌شوند. از میان اسناد مهم می‌توان به اسنادی از ارتباط و تماس‌های واتیکان با موزارت، آراسموس، شارلمانی، ولتر و حتی آدولف هیتلر! حتی درخواست هنری هشتم برای طلاق از کاترین که کلیسای رم، رد کرد، در همین مکان نگهداری می‌شوند. هنری سرانجام طلاق گرفت و در پی آن تماس کلیسای انگلیس با رم قطع شد.
 دکتر لادویگ و همکارش در طی اقامتشان در کتابخانه واتیکان با استفاده از نسخه خطی بسیار اعجاب‌انگیز در مورد پدیده‌ی یوفو و نظریه فضانوردان باستانی تحقیق کرده بودند که مطالب را در مقاله ساورشنو سکرتو (Sovershenno Sekretno article) می‌خوانیم. او در آن کتابخانه در مورد ماورای عالم خاکی در عهد عتیق خوانده بود سپس او در مورد تمدن مایاها تحقیق کرده و سمبل‌های کشتی پرنده و سایت‌های فضایی را ترجمه و تفسیر نموده بود بعلاوه در این کتابخانه پروفسور لادویگ نسخه خطی حاوی علم کیمیاگری و کدهای باستانی را یافته بود او از این نسخ فتوکپی گرفته و در کلاس به شاگردانش نیز نشان داده بود این نوشته‌ها شامل اطلاعاتی حیات ماورایی که به زمین آمده بودند همچنین شامل سرمنشأ اسطوره‌های باستانی نقشه‌های حیات ماورایی بود. پروفسور لودویگ در مورد آتشی که تمدن باستانی را نابود کرده و همچنین عکس‌هایی از سنگرهای نظامی در بابل قدیم که با درجه حرارت بالا احتمالاً انفجار اتمی از بین رفته‌اند برای دانش آموزان خود توضیح داده است. پروفسور لادویگ به تمدن سومر علاقه‌ای زیاد داشته و همچنین در مورد آن تحقیقات بیشماری کرده بود او مفاهیم سری اهرام مصر را توضیح داده و معتقد بوده که این اهرام نوعی ماشین انرژی می‌باشند و همچنین در مورد کابالا نیز اطلاعاتی داشته است. او در سال 1973 از دنیا رفت.


اسناد محرمانه واتیکان از بیش از هزار سال پیش دست‌مایه تئوری‌های توطئه بوده‌اند و اگر کتاب فرشته‌ها و شیاطین دن براون را خوانده باشید، با این مفهوم آشنا هستید. شایع است که در این کتابخانه، جمجمه‌های فرازمینی‌ها، اسناد شجره‌نامه مسیح و حتی یک ماشین زمان به نام کرونوویزر نگهداری می‌شود! این ماشین توسط یک راهب بندیکتی اختراع شده بود تا با آن به زمان گذشته برگردد و به صلیب کشیده شدن مسیح را فیلم‌برداری کند!
در این آرشیو اسناد مهمی از پاپ لئوی دهم هم یافت می‌شود که سال 1521 مارتین لوتر را تکفیر کرد. یک سند خطی از محاکمه گالیله، یک نامه از میکل آنژ که به خاطر عدم پرداخت شکایت کرده بود، هم در میان اسناد باارزش است.

لطفا در قسمت بعدی مقاله هم با ما همراه باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان