علوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

اصلی ترین ضعف وزارت جهاد کشاورزی رشد تک بعدی ظرفیت ها است

نماینده مردم سنندج در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: بخشی از عدم موفقیت مدیران در بخش عمومی کشور، رشد تک بعدی ظرفیت هاست و این مورد کاملا در وزارت جهاد کشاورزی قابل ملاحظه است.

اصلی ترین ضعف وزارت جهاد کشاورزی رشد تک بعدی ظرفیت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: وزرا بعنوان مدیران کلان کشور لازم است که دارای نگاهی انسجام یافته و درک درست از حوزه ماموریت خود داشته باشند. نقاط ضعف و قوت را بشناسند تا به یک مدل مفهومی برسند.

وی افزود: بخشی از عدم موفقیت مدیران در بخش عمومی کشور، رشد تک بعدی ظرفیت هاست و این مورد کاملا در وزارت جهاد کشاورزی قابل ملاحظه است.

علوی با بیان اینکه عشایر یک درصد از جمعیت کشور هستند، اظهار داشت: این در حالی است که 25 درصد پروتئین و 35 درصد صنایع دستی کشور را  عشایر تولید می کنند اما در برنامه وزیر پیشنهادی هیچ اشاره ای به آن نشده است.

وی با انتقاد از ورادات محصولات کشاورزی به کشور، ادامه داد: امروز برنج آلوده به آرسنیک وارد کشور می شود، چرا از قاچاق محصولات جلوگیری نمی شود.

نماینده مردم سنندج با اشاره به اینکه بیمه کشاورزان قصه پر غصه ای در کشور دارد، گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب شده تا بسیاری از میوه ها بصورت خام فروشی عرضه بازار شود. مشکلات عدیده در بازار تولید شامل عدم توازن در تولید، کاملا آن را دچار اخلال کرده است.

علوی عدم توجه وزیر به ماده 22 قانون بهروری کشاورزی و منابع طیبعی را یکی از مشکلات اساسی آن برشمرد و خاطرنشان کرد: در ماده 48 همین قانون به شما این اجازه داده شده که بتوانید بانک اطلاعاتی را تهیه کنید در حالی که این بانک تهیه نشده است و کشاورزی امروز در کشور بدون برنامه و با امید به خدا انجام می شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت پیاز در سال جاری که تا 2.5 برابر بود، بدلیل عدم برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی است چراکه کشاورزان در یک فضای کاملا ابهام آمیز کار می کنند.

نماینده مردم سنندج با اشاره به خودکفایی در تولید گندم، گفت: اگر در تولید گندم خودکفا شده ایم چرا در سال 94 سه میلیون تن گندم وارد کشور شده است.

علوی در پایان گفت: برنامه ارائه شده توسط وزرا، برنامه ای مدیریتی است در حالی که وزارت خانه ها همگی دارای برنامه استراتژیک هستند که باید این دو برنامه در طول یکدیگر و مکمل هم باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان