۱۲ دلیل عجیب درد پا (قسمت دوم)

قلب دوم شما به مراقبت بیش‌تری نیاز دارد. در این جا مقاله‌ای با نظر پزشکان و متخصصان منتشر می‌شود تا بدانید چطور مراقب پاهای خود باشید و هر درد و نشانه‌ای در آن‌ها را به درستی شناسایی کنید.

 دردپا

قلب دوم شما به مراقبت بیش‌تری نیاز دارد. در این جا مقاله‌ای با نظر پزشکان و متخصصان منتشر می‌شود تا بدانید چطور مراقب پاهای خود باشید و هر درد و نشانه‌ای در آن‌ها را به درستی شناسایی کنید.

7. به تازگی پدیکور کرده اید

دکتر :رابینز توضیح می‌دهد؛ "اگرسعی کنید گوشه‌های ناخن‌های پا را بگیرید اما در قسمتی از انگشت شما ناخن به صورت کامل و درست کوتاه نشده باشد، ناخن با رشد کردن در گوشت کناره انگشت فرو می‌رود و سبب متوقف شدن رشد ناخن می‌شود. (این اتفاق در مواردی که کفش‌های خیلی تنگ به پا کنید که در آن انگشتان شما تحت فشار قرار بگیرند نیز روی می‌دهد) با گذاشتن پاهایتان در آب گرم و نمک یا سرکه سفید درد و التهاب آن کاهش می‌یابد و عفونت و چرک را از آن خارج می‌شود. البته این کار در ابتدا باعث درد و سوزش می‌شود. اما اگر می‌خواهید به راستی از این مشکل خلاص شوید بهتر است که ناخن‌های خود را کاملاً گرد کرده و سوهان بزنید، یا آنها را صاف و به شکل مربعی کوتاه کنید تا گوشه‌های ناخن در پوستتان فرو نرود.

8. بیماری دیابت

اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند درد و تحریک شدن اعصاب، ماهیچه یا استخوان‌ها یا عفونت شود. اگر دردها شدید و ادامه دار باشند بهتر است تا قند خون خود را آزمایش کنید و با دکتر خود صحبت کنید.

9. شروع کردن یک ورزش جدید

دکتر "پندیت" توضیح می‌دهد درد‌های مزمن و دائمی (و نه تیر کشیدن‌های ناگهانی) می‌توانند به خاطر فشار زیاد یا ترک خوردگی‌های جزئی باشند. این درد‌ها می‌توانند به خاطر فشار‌ها یا ورزش‌هایی باشند که بدن شما به آن‌ها عادت نداشته است. افراد زیادی بدون آمادگی قبلی به سراغ ورزش‌های جدید و سنگین می‌روند در حالی که حتی کفش مناسب برای آن‌ها به پا نمی‌کنند. بهترین راه برای در امان بودن از این درد‌ها این است که تا جایی که برای شما مقدور است به پاهای خود استراحت دهید؛ مثلاً به مدت یک هفته.

کف پای صاف

10. کف پای صاف یا قوس زیاد کف پا

خبر بد این است که فرم کف پای شما می‌تواند باعث احساس ناراحتی شود. "رابین" می‌گوید اگر واقعاً کف پای صاف دارید این فرم باعث کشیده شدن تاندون پای شما به سمت داخل پایتان شود. و اگر قوس کف پای شما بیش از اندازه باشد تاندون پای شما به سمت بیرون پایتان کشیده خواهد شد. این عارضه ژنتیک است و از این به بعد مراقب نوع کفشی که خریداری می‌کنید باشید تا کفی آن‌ها قوس‌های مناسبی داشته باشند.

11. سر پا ایستادن طولانی مدت

اگر در محل کارتان مجبور هستید طولانی مدت بایستید از صاحب کارتان صندلی بلند درخواست کنید تا روی آن قادر به انجام کار خود باشید. (شوخی نمی‌کنیم) چرا که حقیقت این است که سر پا ایستادن 10 ساعت یا بیش‌تر روی پاهایتان می‌تواند باعث زخم یا تورم شود. اگر حرفه و شغلتان شما را مجبور می‌کند تا واقعاً تمام مدت سر پا باشید از پماد‌های مناسب برای پا و کفش خود استفاده کنید تا از فساد و قارچ جلوگیری کنید، یا داروهایی مثل بروفن و مسکن‌های دیگر استفاده کنید تا درد حاصل از ایستادن‌های طولانی کاهش یابد. توصیه دیگر در این زمینه برای آرام کردن درد پا این است که یک بطری حاوی یخ یا آب سرد را روی زمین گذاشته و پایتان را روی آن بغلتانید. انجام دادن این کار 3 یا 4 بار در روز و هر بار به مدت 20 دقیقه شما را از به وجود آمدن این درد‌ها در امان نگاه می‌دارد.

12. بارداری

درد پا را به دیگر مشکلات یا لذت‌های بارداری مانند حال بد اول صبح، خستگی، درد کمر و.. اضافه کنید. در ماه‌های اول بارداری بدن شما شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند تا لگن و عضلات شما بتوانند شل و راحت باشند. این اتفاق برای آماده شدن بدن شما برای تولد بچه فوق العاده، اما به همان اندازه برای پاهای شما بد هستند. ورم کردن روی پا و خمیده شدن انگشت بزرگ پایتان شما را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. اما خبر خوب این است که پس از گذشت مدتی همه چیز به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. اما اگر در این دوران تاندون‌های پای شما دچار کشیدگی شوند، خوب شدن آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد. اگر دنبال راهی مطمئن برای مراقبت از خود و جلوگیری از درد‌ها هستید بهتر است که کفش‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر