ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ رسم آرایشی باستانی در سراسر دنیا که شما امروز هم می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید

امروزه هزاران روش آرایشی طبیعی در پیرامون ما وجود دارد که برای پوست و بدن ما بسیار مفید است

امروزه هزاران روش آرایشی طبیعی در پیرامون ما وجود دارد که برای پوست و بدن ما بسیار مفید است. بااین‌حال، بسیاری از آن‌ها توسط تمدن‌های باستان، سال‌ها پیش از تولد ما، کشف شده‌اند. این جوامع به‌ندرت به خاطر کشف چنین راهکارهای خلاقانه‌ای موردتوجه قرار گرفته‌اند. ازاین‌رو بنیتا به سراغ 10 رسم باستانی برای زیبایی و منشأ پیدایش آن‌ها رفته است. در ادامه با ما همراه باشید.

حمام شیر کلئوپاترا

ملکه‌ی مصری‌ها، به لطف روش خلاقانه و جالب خود برای زیبایی احتمالاً یکی از  زیباترین افرادی بوده است که تاکنون در دنیا زندگی می‌کرده است. حمام در یک وان پر از شیر و عسل یکی از روش‌هایی بود که او انجام می‌داد. شیر سرشار از چربی، اسیدلاکتیک و پروتئین است که به ترمیم و طراوت پوست کمک می‌کند. پس می‌توان حدس زد که ملکه کلئو دارای پوستی نرم، صاف، بدون چروک و درخشنده بوده است. به‌علاوه نباید از خواص نرم‌کننده و شفابخش عسل در این ترکیب غافل شد. ماده‌ای که این حمام را تجملی‌تر و اشرافی‌تر می‌کند.

حمام شیر

زمانی که سعی داشتید این حمام اشرافی و کمی هم اسراف‌کارانه را در خانه برای پذیرایی از خودتان امتحان کنید، به خاطر داشته باشید که این روش بهترین راهکار برای استفاده در آب‌وهوای خشک و افرادی با چنین پوستی است.

لوبیای ماش برای خانواده‌ی سلطنتی چین

لوبیای ماش یکی از راه‌های دست‌ساز امپراتوری چین برای تولید یک ماسک صورت بوده است. این لوبیاها خرد شده و در قالب خمیری نرم برای لطافت و درمان آکنه و پف صورت مورداستفاده قرار می‌گرفتند. لوبیای ماش حاوی ویتامین و پروتئین است. ازاین‌جهت می‌توان از سلامت این ماسک تقریباً ارزان‌قیمت اطمینان حاصل کرد.

لوبیای ماش

ازآنجایی‌که این لوبیا به‌وفور در هند و چین کشت می‌شود، حدس ما این است که تهیه و امتحان چنین دستورالعمل مشابهی آسان باشد. تنها مطمئن شوید که لوبیای شما از نوع بدون سم و ارگانیک است. شایان‌ذکر است که بخارپز کردن این لوبیاها می‌تواند باعث از بین رفتن مواد مغذی آن شود، پس این لوبیا را به‌طور خام و تازه مصرف کنید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ در دوران ملکه الیزابت

ملکه الیزابت

زنان در دوره‌ی ملکه الیزابت در انگلیس برخی از روش‌های آٰرایشی عجیب‌وغریب را امتحان کردند. از میان تمامی کارهایی که انجام شد، تنها یکی از روش‌ها شدنی و بی‌خطر بود. با توجه به علاقه‌ی آن‌ها برای داشتن پوستی لطیف و کاملاً سفت، زنان در این دوره به سراغ سفیده‌ی خام تخم‌مرغ برای پوست خودشان می‌رفتند. پروتئین موجود در سفیده‌ی تخم‌مرغ پوست آن‌ها را تغذیه کرده و باعث از بین رفتن چروک‌های روی صورت می‌شد. به‌علاوه به سفت شدن پوست‌های شل نیز کمک می‌کرد. درنتیجه این روش کاملاً جوان‌کننده، روشن‌کننده و صاف و یکدست کننده بود. ماسک‌های سفیده تخم‌مرغ همچنان نیز به‌عنوان یک روش زیباسازی پوست، بسیار توصیه می‌شوند.

زردچوبه در شبه‌قاره

خواص زردچوبه

زردچوبه یکی از بخش‌های جدانشدنی از روش‌های زیبایی هندیان است که از آن قبل از مراسم ازدواج در هند و پاکستان استفاده می‌شود. این ادویه که دارای خواص ضدعفونی‌کننده است باعث درمان و ترمیم پوست و درخشندگی آن می‌شود. این ماده از گذشته تا به اکنون به‌عنوان یک ماسک صورت همراه با گلاب یا شیر مورداستفاده قرار گرفته است. زیبایی آیوروِدای (ayurvedic) باستان هرگز بدون استفاده از این ماده کامل نمی‌شود.

زردچوبه

زعفران اشرافی در سرتاسر جهان

پادشاهان هندی، مصری، یونانی و رومی از زمان‌های بسیار دور از زعفران برای مقاصد مختلفی استفاده می‌کردند. این ماده به‌عنوان رنگ مو، دارو و عطر کاربرد داشته است. شایعه شده است که کلئوپاترا از زعفران آب‌شده در حمام خود نیز استفاده می‌کرده است.

زعفران

دلیل این کار وجود خواص گوناگون در زعفران است. روش درمانی آیوروِدای هندی نیز از زعفران در ماسک‌های معطر و روغن‌های زیبایی بهره برده است. درواقع، قدرت‌های شفابخش زعفران به حدی شناخته‌شده است که داستان‌هایی در مورد اصرار اسکندر کبیر به سربازانش برای طبخ غذا با زعفران وجود دارد. شاید به این خاطر باشد که زعفران همچنان یک ماده‌ی پرمصرف در زندگی روزانه‌ی ما، در تهیه‌ی غذاها و حتی صابون‌ها و کرم‌ها محسوب می‌شود.

استفاده از شیره‌ی قند در مصر باستان

شیره ی قند به جای موم برای برداشتن موهای زائد

مصریان برای داشتن یک پوست لطیف بسیار حساس بودند، ازاین‌رو طبیعی بود که به سراغ روش‌هایی برای از بین بردن موهای زائد بروند. استفاده از شیره‌ی قند یک روش طبیعی در مصر باستان بود که مشابه عمل موم انداختن در دنیای امروزی ما به شمار می‌رفت. این فرآیند ترکیبی از شکر، لیمو و آب بود که به شکل یک خمیر درمی‌آمد. این خمیر بر روی موهای بدن قرار داده‌شده و سپس برداشته می‌شد. این روش در میان علاقه‌مندان به زیبایی که به دنبال راهکارهای روزمره‌ی طبیعی برای زیبایی پوست بودند، به محبوبیت دست یافت.

زغال‌اخته‌ی تبتی (گوجی بِری)

چین و تبت باستان

چینی‌ها از معتقدان سرسخت مفهوم زیبایی از درون بودند. ازاین‌رو، علاوه بر استفاده از روش‌های آرایشی، توجه خود را نیز به مصرف غذاهایی که ظاهر آن‌ها را بهتر می‌ساخت معطوف می‌کردند. یکی از این غذاها زغال‌اخته بود. این میوه از خانواده‌ی توت‌ها که یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌آید را می‌توان به‌طور خام مصرف کرد، بر روی پوست قرار داد، به‌عنوان چای استفاده کرد، یا در قالب آب‌میوه خورد. این ماده باعث سلامت و درخشندگی پوست شده و طبق ادعای آن‌ها پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

گوجی بری، زغال اخته ی تبتی

این نوع زغال‌اخته راه خود به‌سوی بازارها به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده و عجیب‌وغریب برای زیبایی را پیدا کرده است. به همین خاطر است که همچنان یک محصول گران‌قیمت به شمار می‌آید. اگرچه گوجی بری در منطقه‌ی هیمالیا، به‌خصوص تبت، چین و هند، به‌خوبی رشد می‌کند، اما کانون مصرف آن در چین قرار دارد. شما نیز می‌توانید گوجی بری را در بازارهای داخلی و یا حتی وب‌سایت‌های اینترنتی پیدا کنید. بااین‌حال، افرادی که قادر به خرید یا تهیه‌ی این میوه نیستند می‌توانند سایر میوه‌ها با خواص مشابه آن را امتحان کنند.

رژهای لب و گونه در یونان باستان

رژ لب در یونان باستان

ممکن است یونانیان باستان در منطقه‌ی مدیترانه زندگی کرده باشند، اما عادت‌های آن‌ها برای سفید کردن پوست به روش‌های مختلف آن‌ها را از برخورد اشعه‌ی نور خورشید دور نگه می‌داشت. ازاین‌رو آن‌ها به سراغ روش‌های تقلبی برای قرمز کردن گونه‌ها و لب‌ها با استفاده از شاه‌توت‌های خرد شده و آب‌میوه‌های رنگی به‌عنوان رژلب رفتند. این روش استفاده از میوه‌های خرد شده یک دستورالعمل آرایشی خانگی شایع، حتی در این دوره، است.

روغن‌زیتون مصری

روغن زیتون در مصر باستان

همه‌ی ما می‌دانیم که روغن‌زیتون یک روغن، غنی، غلیظ، سنگین و قدرتمند است که می‌تواند وضع موها و پوست ما را بهتر کند. بااین‌حال برای اکثر هندیان امروزی، قیمت این روغن به‌مراتب بالاتر از روغن نارگیل و خردل است؛ اما مسئله‌ی قیمت برای مصریان باستان اهمیتی نداشت. اگر تاریخ درست نوشته باشد، حتی فقیرترین افراد شهر در مصر باستان هم همراه با حقوق ماهیانه‌ی خود بطری‌های روغن‌زیتون رایگان دریافت می‌کردند. ازاین‌رو آن‌ها می‌توانستند از پوست خود مراقبت کنند. خواص این روغن در مرطوب‌سازی و تغذیه‌ی پوست هیچ مشابهی در میان سایر روغن‌های شناخته‌شده نداشته و از همین رو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین لوازم‌آرایشی و زیبایی در جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چای پاک‌کننده‌ی چینی

چای در چین

همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، چینی‌ها از معتقدان سرسخت مفهوم زیبایی هستند. ازاین‌رو، غذاها و نوشیدنی‌های شگفت‌انگیز متعددی وجود دارد که از سوی آن‌ها برای جذب حداکثری فواید آن مصرف می‌شود. چای گیاهی یکی از آن‌هاست که به سبب خواص ضد سموم آن مورد استقبال قرار گرفته است. این ترکیبات که تنها با آب مخلوط می‌شوند یکی از بخش‌های اصلی در روش‌های درمانی چینی به شمار آمده که در میان مردم این کشور از گذشته تاکنون بسیار محبوب بوده است. شواهد محبوبیت این چای در فرهنگ چینی در نقاشی‌ها و کتاب‌های مقدس، با اشاره به مصرف آن در مراسم گوناگون، کاملاً واضع است.

چای گیاهی در چین

بااین‌حال، باقی مردم دنیا نیز به‌سرعت به سراغ این چای آمدند. درنتیجه چای چینی هم‌اکنون یک محصول پرطرفدار در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید؛ اما این چای فراتر از مزه‌ی آن، به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در ترکیب خود، دارای خواص سلامتی و زیبایی بوده و بسیاری از مردم را به‌سوی خود جذب کرده است. فواید پوستی این چای زبانزد است. برای مثال، چای گل یاسمن به‌عنوان یک چای مخصوص صورت شناخته می‌شود. این چای نه‌تنها به‌شدت معطر است، بلکه باعث درخشندگی پوست شده و از ناصافی و تیرگی‌های آن می‌کاهد. چای‌هایی نظیر چای اُولُونگ، چای سبز چینی و چای پُوئِر، از آن دسته از چای‌هایی هستند که باید برای زیبایی پوست امتحان شوند.

حالا شما بگویید که به کدام‌یک از روش‌های بالا بیشتر علاقه‌مندید؟

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان