
دنبال کار گشتن کار سختی است. اما سختترین قسمت آن است که بخواهید رزومه خود را در یک ورق کاغذ خلاصه کنید. اما این کار لازم است. اگر مرتبا رزومه خود را به جاهای مختلف میفرستید و جوابی نمیگیرید شاید به دلیل این باشد که اشتباهات رایج در رزومهنویسی را تکرار میکنید. کارفرما تنها چهار ثانیه به برگه رزومه شما نگاه میکند و سریع تصمیم میگیرد که آیا دعوت از شما ارزشش را دارد یا نه. باید رزومه خود را به نحوی تنظیم کنید که کارفرما با دیدن آن متقاعد شود که شما را دعوت کند. برای این کار باید از اشتباهات رایج در نوشتن رزومه خودداری کنید. 11 اشتباه رایج را برای شما لیست کردهایم.

4. نداشتن جمعبندی
اگر کارفرمایان بخواهند پنج ثانیه به ازای هر رزومه وقت بگذارند، نوشتن یک جمعبندی باعث میشود آنها آن را بخوانند و شما در صدر لیستشان قرار بگیرید. این کار مانند این است که یک نامه جداگانه بنویسید؛ در این جمعبندی آن چه هستید و آنچه میتوانید انجام دهید را پررنگ کنید. این بهویژه زمانی مفید است که آن شغلی که به دنبالش هستید را در رزومهتان ندارید. مثلا بنویسید: یک سردبیر باتجربه، با مهارتهای استراتژیک خوب در زمینه تولید محتوا، مدیریت تیمها، مدیریت ضربالاجلهای سریع و مدیریت بودجه.

5. داشتن هدف یادگیری
این که بنویسید میخواهید از آن شرکت درس بیاموزید بسیار کلیشهای شده است. این کار متعلق به ده سال پیش است. به جای آن که بنویسید چه چیزهایی میخواهید از شرکت یاد بگیرید، یک جمعبندی کلی بنویسید. این کار امروزه بسیار پرطرفدارتر شده است.
6. نادیده گرفتن کلیدواژهها
شما هرگز نباید یک رزومه را برای چندین شرکت بفرستید. بلکه برعکس، باید رزومه را برای هر شرکت اندکی تغییر دهید. مطمئن شوید که کاملا با شغلی که به دنبالش هستید آشنایید و ببینید که آیا آنها همان طور ویژگیهای شما را میبینند که شما توصیفشان کردهاید؟ برای مثال اگر آنها اغلب از واژگان «معیارهای سنجش شبکههای اجتماعی» استفاده کردهاند و شما تجربه زیادی در شبکههای اجتماعی دارید ولی از این اصطلاح استفاده نکردهاید، شاید بهتر باشد توصیفتان را تغییر دهید. انجام این کار باعث میشود کارفرمای احتمالی با خواندن رزومه شما به این نتیجه برسد که شما گزینه بهتری برای او هستید و با شرایط شرکت آشنایید.