ماهان شبکه ایرانیان

علائم سرطان گلو در زنان

تشخیص زود هنگام سرطان بسیار حیاتی است به این دلیل که درمان زود هنگام به کنترل رشد سرطان کمک می‌کند. در این مقاله به نشانه‌های اولیه‌ی سرطان در زنان و چگونگی کمک به پیشگیری از سرطان با کنترل عوامل خطر پرداخته شده است

علائم سرطان گلو در زنان

تشخیص زود هنگام سرطان بسیار حیاتی است به این دلیل که درمان زود هنگام به کنترل رشد سرطان کمک می‌کند. در این مقاله به نشانه‌های اولیه‌ی سرطان در زنان و چگونگی کمک به پیشگیری از سرطان با کنترل عوامل خطر پرداخته شده است.
برخی علائم سرطان گلو منحصر به فرد بوده و می‌توانند به تشخیص این سرطان در مراحل اولیه کمک کنند. اطلاع از علل و نشانه‌های اولیه‌ی سرطان می‌تواند به افزایش امید به زندگی بیمار کمک کند.
سیگار کشیدن بیش از حد، جویدن تنباکو، مصرف الکل، عفونت پاپیلوماویروس انسانی (HPV)، بهداشت ضعیف دهان و دندان، بیماری ریفلاکس مزمن معده به مری (GERD)، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص یا تشعشعات مضر، استنشاق دائمی خاکه زغال، آزبست، و دود گازوئیل، مشکلات تیروئید، رژیم غذایی نامناسب، استعداد ژنتیکی، و غیره، برخی از عوامل مهم و متداولی بوده که مسئول بروز سرطان گلو می‌باشند.
علائم و نشانه‌ها
طول حدود 5 اینچی (7ر12 سانتیمتر) گلو که حلق و حنجره (جعبه صوتی) را شامل می‌شود یک ساختار ماهیچه‌ای لوله‌ای است. که درست از پشت زبان شروع شده و رو به پایین به سوی گردن امتداد دارد. درگیر بودن گلو در تکلم، تنفس و بلع میزان حیاتی بودن عملکردهای آن را نشان می‌دهد. توموری که در گلو ایجاد شده باشد، می‌تواند به شدت بر روی عملکردهای گلو اثر گذارد.
• گلو درد: درد، و یا داشتن احساسی از گیر کردن چیزی در گلو نشانه‌ی مخصوص سرطان است. این نوع احساس می‌تواند در موقعیتهای دیگری تجربه شود، بنابراین این نشانه به طور معمول نادیده گرفته می‌شود. درد مزمن گلو که از بین نرفته و سرفه‌ی مداوم بایستی به عنوان نشانه‌های جدی در نظر گرفته شوند.
• زخم در دهان: در صورتی که تومور سرطانی در داخل گلو رشد نماید، می‌تواند زخمهایی در دهان و یا زبان ایجاد کند. زخمهای بدخیم در لبها، دهان و یا زبان هنگامی متداول خواهد بود که استعمال بیش از حد دخانیات منجر به ایجاد سرطان گردد. وجود یک توده و یا زخم که بهبود نمی‌یابد نشانه‌ا‌ی از سرطان است.
• گوش درد مزمن: تومور در حال رشد در گلو می‌تواند بر اعصاب فشار وارد ساخته و منجر به گوش درد گردد. بنابراین، افرادی که بیش از چند هفته است که از گوش درد رنج می‌برند، بایستی بلافاصله به پزشک مراجعه نمایند.
• خونریزی: خونریزی از گلو، و یا خلط آغشته به خون یکی از علائم مهم سرطان گلو در زنان و نیز مردان است.
• درد در گلو: درد و اشکال در بلع مواد غذایی، و یا حتی مایعات علامت دیگری است که نیاز به فوریتهای پزشکی دارد.
• صدای تغییر یافته: علاوه بر داشتن مشکل در صحبت، خشونت صدا، یا تغییر در کیفیت صدا مشاهده می‌شود.
• غدد بزرگ شده: چنانچه متوجه بزرگ شدن غدد لنفاوی شدید، بایستی بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.
• بی حسی: بعضی از خانمها ممکن است متوجه‌ی بی حسی در صورت خود شوند.
• کاهش وزن: درد و ناراحتی در حین بلع و خوردن غذا منجر به کاهش وزن می‌گردد.
• اشکال در تنفس: با پیشرفت سرطان، بیمار دچار اشکال در تنفس می‌شود.
• تغییر شکل: بدشکلی صورت و تغییر شکل در پوست در مرحله سوم و یا چهارم سرطان مشاهده می‌شود.
• اشکال در تکلم: در مرحله پیشرفته‌ی سرطان، بیمار به هیچ عنوان قادر به صحبت نخواهد بود. محل دقیق و مرحله‌ی سرطان تأثیر خود را بر روی تکلم تعیین می‌کند.
مرحله مرحله کردن و درجه بندی سرطان به طرح ریزی درمان صحیح کمک می‌کند. پاپیلوماویروس انسانی یک ویروس مقاربتی است. زنان بایستی اقدامات احتیاطی را به منظور کاهش خطر این ویروس که می‌تواند موجب بروز سرطان دهانه رحم و سرطان گلو شود را اتخاذ نمایند. دیگر عوامل خطر می‌تواند همچنین به ایجاد تغییر در عادات بدی مانند مصرف الکل و کشیدن سیگار و با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، محدود شوند.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان