بازارچه بهجت آباد

بازارچه بهجت آباد یکی از آن مراکز خرید خاص پایتخت است که می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن پیدا کنید. به خصوص اگر دنبال میوه‌های چهارفصل با کیفیت بالا هستید یا دوست دارید غذاهای کره‌ای یا چینی طبخ کنید حتما باید به بازارچه بهجت آباد سری بزنید. بیایید با روزچین همراه باشید و با این بازارچه دیدنی بیشتر آشنا شویم&#۸۲۳۰;

بازارچه بهجت آباد

بازارچه بهجت آباد یکی از آن مراکز خرید خاص پایتخت است که می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن پیدا کنید. به خصوص اگر دنبال میوه‌های چهارفصل با کیفیت بالا هستید یا دوست دارید غذاهای کره‌ای یا چینی طبخ کنید حتما باید به بازارچه بهجت آباد سری بزنید. بیایید با روزچین همراه باشید و با این بازارچه دیدنی بیشتر آشنا شویم…

تاریخچه مختصری از بازارچه بهجت آباد

میرزا یوسف اَشتیاین صدر اعظم ناصرالدین شاه زمین‌های بسیاری را از سلطان صاحبقران خرید و در میانه قحطی سال 1288 قمری بخشی از اَن را به نام دخترش بهجت کرد و بدین ترتیب بود که آنجا بهجت آباد نام گرفت. از چهل سال قبل در اَن منطقه بازارچه‌ای برپا شده که نام محله را دارد. بازارچه بهجت آباد از جمله بازارهای روز تهران است که در خیابان عضدی در بلوار کریم‌خان زند واقع شده است.

بازارچه بهجت آباد از نمای نزدیک…

در بهجت آباد هستیم، جایی که مردم خاص از نقاط مختلف تهران برای خرید اجناس باکیفیت مشتری ثابت این بازار هستند. بازار خلوت‌تر از آن است که فکر می‌کردیم، فقط چند نفر در حال بالا و پایین کردن بازار هستند و هر از گاهی از فروشندگان سوالی می‌پرسند.

بازار حدود 20 فروشگاه دارد که در یک راسته قرار گرفته‌اند. بیشتر از همه فروشگاه‌های میوه فروشی به چشم می‌خورد ولی چند سوپرمارکت لوکس و مغازه‌های قصابی و ماهی فروشی نیز در این بازار واقع شده‌اند. میوه‌های چهارفصل با کیفیت بالا را در این بازار به راحتی خواهید یافت.

از سوی دیگر، به علت اینکه بیشتر مشتریان بازارچه بهجت آباد خارجی‌های مقیم مرکز هستند، می‌توانید مواد اولیه غذاهای آسیای جنوب شرقی به خصوص غذاهای کره‌ای، غذاهای چینی و غذاهای هندی و … را در بازارچه بهجت آباد پیدا کنید. حتی جلبک برای تهیه سوشی که یک غذای معروف ژاپنی است را در بهجت آباد می‌توانید بخرید.

محصولات کره‌ای چینی کره جنوبی
از میوه‌های چهارفصل گرفته تا خرده‌ریزهای تهیه سوشی و پخت انواع غذاهای کره‌ای و چینی به بازارچه بهجت‌آباد بروید.

اولویت با کیفیت است، قیمت چندان اهمیتی ندارد!

میوه‌های تابستانی نظیر گلابی، شلیل، هلو، هندوانه و انواع انگور از میوه‌هایی است که تقریبا در همه مغازه‌ها یافت می‌شود اما تابستان این بازارچه با تمام ایران متفاوت است. رنگ و اندازه میوه‌های این بازار دهان همه را آب می‌اندازد.😍

هرچند میوه‌های عرضه شده در این بازار از نظر قیمت با سایر میوه فروشی‌های سطح شهر تفاوت چندانی نمی‌کند، اما از شلیل مغان و موز اکوادور تا گلابی نطنز و اَناناس اَفریقایی که میوه‌های خاصی هستند در این بازارچه به چشم می‌خورند.

اگر کسی به دنبال میوه‌هایی همچون اَووکادو باشد حتما باید به بازارچه بهجت آباد بیاید. وقتی از فروشندگان قیمت را بپرسید یا بخواهید چانه بزنید، آنها از کیفیت با شما صحبت می‌کنند و می‌گویند بیشتر افرادی که به بازارچه می‌آیند افراد خارجی هستند و قیمت برایشان اولویت دوم است.

از همه اینها گذشته، سبزیجات خاصی نیز در بازارچه بهجت آباد به چشم می‌خورد که مختص غذاهای خارجی است و مشتریان چینی و کره‌ای خاص خودش را دارد. این مشتریان حاضرند برای تهیه مواد غذایی مثل و سوشی تا چند برابر هزینه کنند.

بازارچه بهجت آباد

خلوتی بازار و مشتریان قدیمی تلفنی!

با نگاه به قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها در بازارچه با تعداد بالای مغازه‌هایی مواجه هستید که تعداد مشتریان چندانی ندارند یا خالی از مشتری است اما در عین حال می‌بینید که کارکنان آن حسابی مشغول کارند. قضیه از این قرار است که اکثر مشتریان قدیمی هستند و به دلیل طرح ترافیک ترجیح می‌دهند تلفنی سفارش خود را بدهند.

از سویی، همه جور غذای دریایی در این بازارچه یافت می‌شود، از ماهی‌هایی مثل شیر و میگو تا سرخو و ماهی سالمون نروژی که فقط چهارشنبه‌ها به این بازار می‌اَید. به طور میانگین هر کیلو ماهی شیر بین 25 تا 32 هزار تومان، هر کیلو میگو بین 25 تا 55 هزار تومان و هر کیلو ماهی سرخو بین 20 تا 28 هزار تومان است.

در قصابی‌های بازار بهجت آباد از مغز گوساله و پاچه گوسفند تا راسته گوساله و گردن گوسفند به چشم می‌خورد. قیمت‌های قصابی نیز نوسان خود را دارد، به عنوان مثال هر کیلو راسته گوساله بین 50 تا 60 هزار تومان و هر کیلو راسته گوسفند بین 80 تا 100 هزار تومان است!

اغلب مشتریان این بازار می‌گوید: «شاید قیمت‌ها گران باشد، ولی بهترین نوع اَن است و ما خیالمان از همه نظر راحت است.» به همین خاطر است که طیف غالب مشتریان این بازار را اغلب خارجی‌ها و مدیران شرکت‌ها و موسسات تشکیل می‌دهند. به هر حال سر زدن به این بازارچه خالی از لطف نیست و هزینه‌ای هم ندارد!😉

دسترسی به بازارچه بهجت آباد

برای رفتن به بازارچه بهجت آباد می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید. البته رفتن با خودروی شخصی گزینه دیگری است که با توجه به شلوغی این منطقه مرکزی شهر آن را به شما توصیه نمی‌کنیم. بازار بهجت آباد بین دو ایستگاه مترو میدان هفت تیر و میدان ولیعصر قرار دارد.

🚇 ایستگاه مترو هفتم تیر (خط 1 – قرمز): مسافت حدود 800 متر – پیاده‌روی حدود 10 دقیقه
🚇 ایستگاه مترو میدان ولیعصر (خط 3 – آبی فیروزه‌ای): مسافت حدود 1٫3 کیلومتر – پیاده‌روی حدود 18 دقیقه
🚌 ایستگاه اتوبوس BRT میدان ولیعصر (خط تجریش – راه‌آهن): مسافت حدود 800 متر – پیاده‌روی حدود 10 دقیقه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر