ماهان شبکه ایرانیان

مدیر عامل شاتل از ارائه اینترنت شبانه در کنار تعرفه جدید خبر داد

شرکت شاتل روز گذشته قیمت‌های طرح اینترنت غیرحجمی را منتشر کرد که با گلایه‌هایی از سوی کاربران رو به رو شد

مدیر عامل شاتل از ارائه اینترنت شبانه در کنار تعرفه جدید خبر داد

شرکت شاتل روز گذشته قیمت‌های طرح اینترنت غیرحجمی را منتشر کرد که با گلایه‌هایی از سوی کاربران رو به رو شد. گلایه اصلی، عدم وجود طرح تشویقی شبانه‌ای است که اکنون بسیاری از افراد به آن متکی شده‌اند. «احمدرضا نخجوانی»، مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل در مصاحبه‌ای تلفنی با دیجیاتو خبر می‌دهد که شاتل بسته‌های شبانه را فراموش نکرده و در آینده نزدیک برنامه‌های خود در خصوص بسته‌های تشویقی اینترنت شبانه را نیز اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل شاتل که عقیده دارد از سال‌ها گذشته تا کنون قیمت اینترنت به یک ثبات رسیده بود، به عملکرد سازمان رگولاتوری در دیکته کردن نحوه سرویس‌دهی معترض است: «بر اساس مصوبه 266 سازمان رگولاتوری، از حاکمیت به ما دستور داده شده است تا باید شیوه ارائه سرویس را تغییر دهیم. در اقتصاد آزاد و باز، چنین چیزی بی‌معنی است که یک نهاد به شرکت خصوصی دستور دهد باید به چه شکل و با چه قیمتی خدمات خود را ارائه دهد.»

نخجوانی باور دارد که چنین فضایی، باعث می‌شود تا شرکت‌هایی که سهم کمتری از بازار دارند دست به کارهایی بزنند که در نهایت به زیان خودشان است: «در این حالت شرکت‌ها برای جذب مشتری قیمت‌های عجیبی ارائه داده و شروع به خودزنی می‌کنند. گاهی این شرکت‌ها بسیار کوچکند و سهم چندانی ندارند، درحالی که بیشترین کاربر اینترنت خانگی در ایران متعلق به شاتل است. طرح اولیه‌ای که ما پیش از دیگران ارائه دادیم بر اساس توافقات قبلی بود، ولی در نهایت دیدیم که شرکت‌های دیگر برخلاف صورتجلسه‌ای که امضا کرده بودند طرح ارائه کردند. در این شرایط بسیاری از شرکت‌ها آسیب جدی خواهند خورد، از جمله خود شاتل. با این حال پای حرفمان می‌ایستیم.»

اما آیا با توجه به کاهش درآمد با تعرفه جدید، شاتل و سایر شرکت‌ها باید مدل درآمدی خود را تغییر دهند؟ نخجوانی در پاسخ به این پرسش دیجیاتو می‌گوید که شاتل به دنبال کاهش هزینه‌هاست و از سوی دیگر باید سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا مردم بیشتر از اینترنت مصرف کنند: «در دنیا 70 درصد از اینترنت صرف تماشای ویدیو می‌شود در حالی که مصرف کاربران ایرانی بیشتر وابسته به تلگرام و اینستاگرام است و محتوای ویدویی چندان وجود ندارد که باعث می‌شود درآمدها نیز از حد مشخصی بالاتر نرود.»

مدیرعامل شاتل عنوان می‌کند یکی از راه‌های افزایش درآمد، تشویق کاربران به استفاده از محتوای ویدیویی است و این شرکت به همین دلیل از دو سال و نیم پیش مشغول توسعه پروژه‌های «نماوا» و «شاتل‌لند» بوده است: «ما آینده شرکت خود را در این تغییر مدل می‌بینیم.»

نخجوانی تاکید می‌کند که شاتل تصمیم خروج از این بازار را ندارد و بسیاری از بحث‌های مالی و بورس، به این دلیل بوده است که برخی شرکت‌ها به دنبال خروج بودند: «ما ایستاده‌ایم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به جلو می‌رویم. تا کنون ده‌ها میلیارد تومان برای پروژه FTTC سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و این در حالیست که هم‌اکنون مشغول سوبسید‌دهی روی پروژه‌های نماوا و شاتل‌لند هستیم اما می‌دانیم این یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم هم مصرف اینترنت را در کشور افزایش دهیم هم رضایت کاربران را.»

شاتل ابتدا روز چهارشنبه تعرفه طرح اینترنت غیرحجمی را منتشر کرد و نخجوانی علت حذف شدن و تغییر آن را ابهامات بسیار در مصوبه 266 سازمان رگولاتوری می‌داند اما عنوان می‌کند که تعرفه کنونی (که در جدول فوق قابل مشاهده است) با گذشته متفاوت و نفع کاربران این شرکت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان