برای داشتن پوست و موی شاداب فقط مراجعه به قفسه  داروخانه‌ و خرید محصولات آرایشی‌ و بهداشتی گران قیمت کافی‌ نیست. برای داشتن پوست با طراوت  و موی درخشان و سالم و مبارزه با چین چروک و پیری پوست شما به بیشتر از این کار نیاز دارید. جواب شما در غذای که می‌خورید است. باید به یاد داشته باشیم که زیبای از درون به بیرون ساخته می‌شود و کرم و یا شامپو فقط به این کار کمک می‌کنند.

یکی‌ از مهم ترین مواد غذای که در سلامت پوست و مو نقش بسیار مهمی دارد، اسید‌های چرب است. اسید‌های چرب مثل چربی موجود در ماهی روغنی، روغن زیتون و سبزیجات تیره دارای مواد مغذی بسیار زیاد هستند که برای ساخته شدن و ترمیم سلول پست و مو ضرورت دارد. شاید بین اسید‌های چرب ضروری که بدن قادر به ساختن آن نیست و باید از رژیم غذای وارد بدن شود، اسید چرب امگا 3 دارای مهم‌ترین نقش باشد.

اثرگذاری اسید چرب امگا 3 بر روی پوست و مو

  • امگا 3 دارای خواص ضد التهابی در بدن است و با حملات التهابی در بدن مبارزه می‌کند. این عمل کرد سبب می‌شود تا از رسیدن آسیب به پوست و مو جلوگیری شود.
  • عملکرد دیگر امگا 3 ورود آن به سلول‌های پوستی است؛ در این مرحله این ماده درست مثل یک مرطوب کننده طبیعی، عمل کرده و به پوست شما طراوت می‌دهد.
  • از سمت دیگر امگا 3 خود را به ریشه مو رسانده و به انعطاف پذیری و درخشندگی موی شما کمک می‌کند.

منابع  اسید چرب امگا 3

برای دریافت کافی‌ از امگا 3 شما می‌توانید از مکمل آن استفاده کنید که نسبتا ارزان و قابل دسترس است. از مهم‌ترین منابع غذای امگا 3 می‌توان به شیر و تخم مرغ غنی‌ شده، ماهی‌ دریای آزاد، ماهی‌ سالمون و تن ماهی‌ اشاره کرد.